Oljetemp-måler sliten..?
Moderator: Moderators
Oljetemp-måler sliten..?
Når jeg kjører, hender det at oljetemp-måleren hopper litt. (Den i MFA'en). Normalt er den på ca 105-110 ved vanlig kjøring, men det hender at den hopper til f.eks. 128, så til 98, så til 110 igjen.. Slitte ledninger eller trenger jeg ny føler? Om den må byttes, må jeg tappe olja?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Oljetemp-måler sliten..?
Følern sitter på oljekjølern/filteret. Det sitter 2 følere der. en til trykk og en til temp! Trykk er den største lengs mot radiatoren og temp den lille innerst.
Kontroller ledningen inn om den sitter, vis du skal bytte føleren trenger du ikke tappe olje! Den sitter høyere enn nivået i bunnpannen!
Kontroller ledningen inn om den sitter, vis du skal bytte føleren trenger du ikke tappe olje! Den sitter høyere enn nivået i bunnpannen!
Re: Oljetemp-måler sliten..?
Okay, takk for det! Skal prøve å få den sjekka snart.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....