Heisann. Har da anskaffet min første corrado en 89mod g60, har ikke vært starta på 2 år, rulla 208 000km
Lysholm var ikke satt i da jeg henta bilen, men ting begynner å komme på plass.
radoen har sort skinninteriør. coilovers, felger og ratt er oppført i vognkort
veldig lite rust, men trenger helst ny lakk.
hvis den slangen er vacuumslangen fra ECU'n til innsuget, så SKAL den være nøyaktig 1000mm (med mindre du har en veldig tidlig utgave, det har blitt sagt at noen tidlige utgaver skal ha 900mm slange).
ISV'en går normalt koblet på returrøret til G-laderen (som du nå har rutet inn i Lysholmen, ut i fra hva jeg kan se dersom ikke den lille slangen ut fra kompressoren din er til oljeretur eller ånding?).
skal du ha den åpen, sånn du har den nå, så anbefales det å sette et lite åndefilter på den.
alternativt kan du rute den inn på trykksiden/røret fra IC til innsug, da dette skal gi litt mer ladetrykk.
desom du søker litt på forumet finner du sikkert ut mer, dersom du lurer på noe annet.
vedr. forkorting av slangen, så vil bilen etter all sannsynlighet ikke gå som den skal pga feil verdier fra innsuget. PoloClassic er rett mann å spørre om eventuelle konsekvenser her. følg slangen hele veien til ECU og se at den ikke ligger buntet opp noen plass.
alternativt kan du ta den av og måle den for å se om den har blitt kappet før du kjøpte bilen.
tenkte ikke over problemet med slangen før nå. du har jo flyttet spjeldet pga lysholmen?
hør med Mouh på forumet her hvordan han løste det, mener han også har spjeldet ved filteret. nå har han riktignok 16V og litt annet stash. MÅ du ha spjeldet der? ser ut som du bruker mesteparten av silencer kit'et. det er ikke et alternativ å flytte spjeldet til bake til original plassering?
spjeldet må sitte der du har satt det, men det du gjør er å blende det opprinnelige uttaket til vakumslangen på spjeldet,
så henter du ut det vakumet du trenger rett ut fra innsugsmanifolden