Ladetrykk og bensinlukt
Moderator: Moderators
Ladetrykk og bensinlukt
1)
Bytta til RSR outlet fra BBM, samt nye rør til/fra IC også fra BBM.. Ladetrykket er mye mer stabilt nå - før gikk den til ca 1 bar, så rett ned til 0.4-0.5 med en gang, men nå lader den bare 0.7-0.8 maks.. Lader er nyoverhalt og innkjørt, men med vinduet oppe hører jeg "suselyder" om jeg hviler høyrefoten litt hardt på gasspedalen.
De nye slangene er festa ordentlig, og slangeklemmene er stramma. Spørsmålet mitt er da om intercooleren i seg selv kan "lekke", og om det kan være problemet mitt? Fikk den ikke løs når jeg bytta slangene, da forskjermen ikke ville av. (Bolter som ikke samarbeida). Jeg pirka en god del borti IC'en, da jeg først trodde jeg kunne få den av uten å ta av forskjermen, men det gikk altså ikke.
Hvordan kan jeg evt teste om det er denne som lekker, og har dere tips til boltene (2 på hver side, 17mm) som ikke vil av?
2)
Når jeg står stille med motoren i gang/kjører saaakte, lukter det litt bensin. Ikke mye, men nok til at man merker det. Bensinforbruket i MFA'en er ganske så lavt, men tror den alikevel slipper ut litt bensin et sted den ikke burde. Noen kjappe metoder for å sjekke hva som evt. er problemet?
Bytta til RSR outlet fra BBM, samt nye rør til/fra IC også fra BBM.. Ladetrykket er mye mer stabilt nå - før gikk den til ca 1 bar, så rett ned til 0.4-0.5 med en gang, men nå lader den bare 0.7-0.8 maks.. Lader er nyoverhalt og innkjørt, men med vinduet oppe hører jeg "suselyder" om jeg hviler høyrefoten litt hardt på gasspedalen.
De nye slangene er festa ordentlig, og slangeklemmene er stramma. Spørsmålet mitt er da om intercooleren i seg selv kan "lekke", og om det kan være problemet mitt? Fikk den ikke løs når jeg bytta slangene, da forskjermen ikke ville av. (Bolter som ikke samarbeida). Jeg pirka en god del borti IC'en, da jeg først trodde jeg kunne få den av uten å ta av forskjermen, men det gikk altså ikke.
Hvordan kan jeg evt teste om det er denne som lekker, og har dere tips til boltene (2 på hver side, 17mm) som ikke vil av?
2)
Når jeg står stille med motoren i gang/kjører saaakte, lukter det litt bensin. Ikke mye, men nok til at man merker det. Bensinforbruket i MFA'en er ganske så lavt, men tror den alikevel slipper ut litt bensin et sted den ikke burde. Noen kjappe metoder for å sjekke hva som evt. er problemet?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Ladetrykk og bensinlukt
Jeg måtte ikke av med fangeren når jeg skulle ha ut intercooleren, men jeg har senere sett at jeg mangler en del "luftkanaler" under der. Dette gjør kanskje at jeg kommer til lettere. Men cooleren kan absolutt lekke, så denne bør du sjekke.
Har ikke hatt av framfanger selv ennå, så der må noen andre bistå.
Til bensinlukt, har du sjekket slangen som går til bensintrykksregulatoren/fuelrailen? Denne pleier ofte å være en synder.
Har ikke hatt av framfanger selv ennå, så der må noen andre bistå.
Til bensinlukt, har du sjekket slangen som går til bensintrykksregulatoren/fuelrailen? Denne pleier ofte å være en synder.

Vel, jeg tok av hjulet og "støvskjermen" bak, eller hva man kaller den. Tok så av 3 skruer på IC'en, og 2 til ic-festet eller hva jeg skal kalle det. Men den ville ikke ut. Så ut som om luftekanalen fra framskjermen som var festa på IC'en gjorde sånn at jeg ikke fikk den av... (Den til bremsen var ikke noe problem).
Og nei, har ikke sjekka noe som helst egentlig. Regner noe jævlig ute nå, så tenkte å forhøre meg nå før jeg titter i morgen...
Bilder av det jeg gjorde ang. IC..
Tok av denne - den som er bak/over hjulet

Løsna IC fra braketten, for så å fjerne braketten. IC'en virka veldig "løs" når det var fjerna, men den ville ikke ut.. Tror da som sagt at "luftekanalen" gjorde at jeg ikke fikk den ut...?

Og nei, har ikke sjekka noe som helst egentlig. Regner noe jævlig ute nå, så tenkte å forhøre meg nå før jeg titter i morgen...
Bilder av det jeg gjorde ang. IC..
Tok av denne - den som er bak/over hjulet

Løsna IC fra braketten, for så å fjerne braketten. IC'en virka veldig "løs" når det var fjerna, men den ville ikke ut.. Tror da som sagt at "luftekanalen" gjorde at jeg ikke fikk den ut...?

jeg hadde tatt av fangern jeg! Det er såre enkelt.! 2 skruer inder på hver side og ledningene til blinklys/tåkelys.!
Da ser det omtrent sånn her ut!

Da ser det omtrent sånn her ut!

Jupp, men møtte på 4x ikke helt sammarbeidsvillige 17mm bolter som satt... Ganske hardt fast 
Få i deg litt spinnat så er dem løse i en fei.. Neida.
Smør å litt værktøykasse på boks (WD - 40 f.eks)
Smør å litt værktøykasse på boks (WD - 40 f.eks)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Har du prøvd å sette pipa på og banke til du blir gul og blå, og så prøve å skru?
Da pleier de å komme.
Da pleier de å komme.
Føler jeg prøvde både det ene og det andre, men får prøve igjen i morgen tenker jeg.. 
Tok på litt "rustfjerner på sprayboks", men trenger kanskje noe litt sterkere?
Tok på litt "rustfjerner på sprayboks", men trenger kanskje noe litt sterkere?
Spraya du på begge sider da ? både på hodet og baksia ? Skal løsne da som regel
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
Øl funker genialt. men man pleier ikke å komme til inne i gjengene.!
Jeg har skrudd en del på gamle rustne biler opp gjennom, og jeg pleier bare å banke som fa** på bolten.
Da får det "sjokka" seg løs.! men så har jeg mutter trekker å bruke også.!
Du får prøve deg fram!
Jeg har skrudd en del på gamle rustne biler opp gjennom, og jeg pleier bare å banke som fa** på bolten.
Da får det "sjokka" seg løs.! men så har jeg mutter trekker å bruke også.!
Du får prøve deg fram!
Jupp, får prøve igjen i morgen.. Og spraya bare på hodet..
Hvordan kan jeg evt sjekke etter lekasjer om jeg får den ut? Leste noe om å legge den i vann, men...?
Hvordan kan jeg evt sjekke etter lekasjer om jeg får den ut? Leste noe om å legge den i vann, men...?
prøv å dette igjen ene siden med noe.! plastpose med klemme rundt eller noe i den dure.!
Og fyll den med vann i andre enden. da ser du om det kommer ut vann!
Og fyll den med vann i andre enden. da ser du om det kommer ut vann!
Okay, takk for det 
Håper jeg bare gjorde en dårlig jobb med slangeklemmene der nede.. Har lyst på FMIC til våren, og blir litt bortkasta å kjøpe ny SMIC nå, da..
Blir evt en brukt en..
Håper jeg bare gjorde en dårlig jobb med slangeklemmene der nede.. Har lyst på FMIC til våren, og blir litt bortkasta å kjøpe ny SMIC nå, da..
Blir evt en brukt en..
Før jeg i morgen river meg i håret pga. framskjermen, har jeg et spørsmål til.
Tror ladetrykksmåleren min er kobla litt, tja.. Uoptimalt. Den viser 0 ved tomgang, går ned til -1 (vakum) ved lett gass, så opp til 0 før kompressoren begynner å jobbe, og derfra funker den "normalt". Jeg har lest at den burde vise vakum ved tomgang, derfor jeg lurer...
Tror ladetrykksmåleren min er kobla litt, tja.. Uoptimalt. Den viser 0 ved tomgang, går ned til -1 (vakum) ved lett gass, så opp til 0 før kompressoren begynner å jobbe, og derfra funker den "normalt". Jeg har lest at den burde vise vakum ved tomgang, derfor jeg lurer...
-
Polo Classic
Ta av staget til boostreturn på gasspjeldet, la bilen gå på tomgang og steng brv-spjeldet manuelt i 2-3 sek om gangen. Da hører du fort hvor det lekker
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT