turbo i corrado
Moderator: Moderators
-
- Posts: 15
- Joined: 25 Sep 2007, 00:30
turbo i corrado
Hei alle sammen. Til dere som har har peil på dette har jeg noen spørsmål.
Har tenkt litt på å kanskje bygge om til turbo.
Hva mer enn turbo og grenrør med flens, wastegate er det jeg trenger? Må jeg feks bytte dyser, stempel og sånn? Trenger vel kraftigere bensintrykk regualtor å kanskje, og en ny chip og?
Er ikke snakk om noe 300hk prosjekt men 200-220hk.
Tenke å bytte til frontmontert ic, så vet jeg må ha rør og slanger til det
Har tenkt litt på å kanskje bygge om til turbo.
Hva mer enn turbo og grenrør med flens, wastegate er det jeg trenger? Må jeg feks bytte dyser, stempel og sånn? Trenger vel kraftigere bensintrykk regualtor å kanskje, og en ny chip og?
Er ikke snakk om noe 300hk prosjekt men 200-220hk.
Tenke å bytte til frontmontert ic, så vet jeg må ha rør og slanger til det
Re: turbo i corrado
Mange som har bygget om før deg så dette er ingen problem å få svar på.
Original innmat i G60 (pg tror jeg det heter) motoren tåler ca 350 til 400 Hk. Belastningen skaper selvfølgelig mer slitasje.
Men det kommmer ann på hvor mye power du ønsker å få ut av motoren. Tenk litt på hvor langt motoren har gått også. Ting ryker fort hvis motor er slitt.
Chip og en frontmontert Intercooler med nytt røropplegg må du også regne med.
Er vel mulig du får bilen til å gå uten omprogrammert chip også men hvor bra det er for motoren er en annen sak.
Original innmat i G60 (pg tror jeg det heter) motoren tåler ca 350 til 400 Hk. Belastningen skaper selvfølgelig mer slitasje.
Men det kommmer ann på hvor mye power du ønsker å få ut av motoren. Tenk litt på hvor langt motoren har gått også. Ting ryker fort hvis motor er slitt.
Chip og en frontmontert Intercooler med nytt røropplegg må du også regne med.
Er vel mulig du får bilen til å gå uten omprogrammert chip også men hvor bra det er for motoren er en annen sak.
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Re: turbo i corrado
Frode G-lader/Polo Classic skaffer vel turbo-chip.
Re: turbo i corrado
Jeg kan anbefale at du snakker med Frode (Polo Classic)Kristaafa wrote:Frode G-lader/Polo Classic skaffer vel turbo-chip.
Han kan dette mer enn godt og er en likanes kar
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
Re: turbo i corrado
Turbo, med integrert wastegate er foretrukket.
Grenrør. Downpipe. Oljeretur til bunnpanne.
3,5 Bar fpr burde du også ha.
Nye rør må du ha uansett da innsug og utløp kommer bak motoren.
Dumpventil, åpen eller resirkulerende.
Som sagt burde du bytte chip og dyser. Da havner du ca på 200hk.
Kjører selv med en Garrett T3 60trim i min, men nå tok syl 4 kvelden.
Så da skal ALT byttes. Turboen er forøvrig grisebillig.
Grenrør. Downpipe. Oljeretur til bunnpanne.
3,5 Bar fpr burde du også ha.
Nye rør må du ha uansett da innsug og utløp kommer bak motoren.
Dumpventil, åpen eller resirkulerende.
Som sagt burde du bytte chip og dyser. Da havner du ca på 200hk.
Kjører selv med en Garrett T3 60trim i min, men nå tok syl 4 kvelden.
Så da skal ALT byttes. Turboen er forøvrig grisebillig.
Modifying beyond limits..
-
- Posts: 15
- Joined: 25 Sep 2007, 00:30
Re: turbo i corrado
takk for svar!
Tror nok ikke jeg tør å sette i noe turbo i motoren min da den har gått 267000km! Mulig jeg har funnet meg en motor som har gått en del minde til en overkommelig pris
Tror nok ikke jeg tør å sette i noe turbo i motoren min da den har gått 267000km! Mulig jeg har funnet meg en motor som har gått en del minde til en overkommelig pris
Re: turbo i corrado
kjør dumpen i eksosen! Da blir det stoooore flammer!
Litt OT. sorry
Litt OT. sorry
-
- Posts: 59
- Joined: 18 May 2008, 12:24
Re: turbo i corrado
Overhal motorn så er det ikke noe problem lenger.corrado power wrote:takk for svar!
Tror nok ikke jeg tør å sette i noe turbo i motoren min da den har gått 267000km! Mulig jeg har funnet meg en motor som har gått en del minde til en overkommelig pris
Re: turbo i corrado
men når folka snakker om overhaling av motor!
Er det da bytte av stempelringer, stempel? ventiler. overhaling av topp med div, honing av syl??
eller er det sånn lett opplegg?
Er det da bytte av stempelringer, stempel? ventiler. overhaling av topp med div, honing av syl??
eller er det sånn lett opplegg?
Re: turbo i corrado
vel jeg kan vel snakke av egne erfaringer og når man skal hente no stort mere enn standar trim ut av en PG(G60) som har gått litt, så MÅ man overhale motoren først, dette er noe jeg selv ikke gjorde og.. ja det er ikke uten grund at den bilen har stått stille så lenge som den har
Re: turbo i corrado
Det spørsmålet der likte jeg !Kisseg60 wrote:men når folka snakker om overhaling av motor!
Er det da bytte av stempelringer, stempel? ventiler. overhaling av topp med div, honing av syl??
eller er det sånn lett opplegg?
Det jeg ser for meg av overhaling av en motor er full sjekk av motor samt drivverk, alt som er i dårlig stand burde byttes.. Alt som er i ok stand burde vurderes bytte på og alt som er bra kan væra som det er.. Sånn tenker jeg rundt ordet overhaling værtfall.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: turbo i corrado
men bytter man stemplene? det er vel ikke nødvendig med mindre det er skader ol. bytter vel bare ringene?
Re: turbo i corrado
Bytter bare ringene vanligvis.
Stemplene i PG G60 maskinen er lavkomp (8.0:1) og tåler en trøkk.
Bør også bytte ventiltetning osv når man først er igjang.
Jeg har nettopp fått tak i slipesett med forsterket toppakning og slikt. Det er også gull.
Ellers så kjøpte jeg bilen turbokonvertert, og var en mekaniker som eide den før meg. Overhalte den for 12000,- før konvert. Dette måtte visst gjøres, ellers så står stempler ut gjennom panseret hvis man vrenger opp trykket litt...
Min ble kjørt til 2.4 bar, og da fikk den tenningsbank. Et stempel i sylinder nr. 1 som røk. HELDIGVIS var motoren som sagt overhalt =P Ser for meg total massakre hvis det ikke var blitt gjort. Er gått 240000 nå =)
Stemplene i PG G60 maskinen er lavkomp (8.0:1) og tåler en trøkk.
Bør også bytte ventiltetning osv når man først er igjang.
Jeg har nettopp fått tak i slipesett med forsterket toppakning og slikt. Det er også gull.
Ellers så kjøpte jeg bilen turbokonvertert, og var en mekaniker som eide den før meg. Overhalte den for 12000,- før konvert. Dette måtte visst gjøres, ellers så står stempler ut gjennom panseret hvis man vrenger opp trykket litt...
Min ble kjørt til 2.4 bar, og da fikk den tenningsbank. Et stempel i sylinder nr. 1 som røk. HELDIGVIS var motoren som sagt overhalt =P Ser for meg total massakre hvis det ikke var blitt gjort. Er gått 240000 nå =)
Sigg?
Re: turbo i corrado
vel, skal man bytt ringer så vil nå jeg si at man også må bytte ventiltettinger.
og for all del bytt rådelager og veivlager, det kan bli dyrt hvis man ikke gjør det når man skal ha ut noe mere <-- snakkr av erfaring
og for all del bytt rådelager og veivlager, det kan bli dyrt hvis man ikke gjør det når man skal ha ut noe mere <-- snakkr av erfaring