Vann under matta på passasjer side

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
_DENON_
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2007, 18:29
Location: Halden

Vann under matta på passasjer side

Post by _DENON_ »

Igår fannt jeg ut at det lå masse vann under trekket ved beina på passasjer siden. Det var bare å å ta av alt som heterguvtrekk og fram med håndkler og kupe varmer for å få vekk alt som heter vann. Ikke vet jeg hvordan vannet har kommet ditheller, jeg kunne ikke se noen egn til rust eller noe form for hull hvor vannet kunne komme seg inn der fra. merkelig. ikke noe tegn til lekkasje av kjøleveske heller.det var vann. pussig, er ikke rart jeg har hatt masse dugg i bilen om dagene.


kjipt når is legger seg på takluka, og når man bruker sntral låsen, så skal jo takluka tilte seg litt opp g igjen auomatisk. ikke bra for motoren i takluka. Hva pleier dere å sette inn foringa rundt takluka med???? noe slags silikon spray eller noe, ikke bra at vann trenger seg inn i taket på bilen. har ikke gjort det enda, men ser små antydninger til litt fuktighet akkuratt rundt hjørnene ved takluka inni bilen. jeg har også slitt med masse dritt som spruter ut fra vifteanlegget i bilen, masse gammelt isolasjonsmatriale som spruter ned hele bilen om dagen. Du vet de grå typ skumgummi som ligger rundt ledningssystemet i bilen, den slags matriale har jeg slitt masse med i det siste. det bre fyker ut masse partikler, som om det er morkent av noe slag. fått blåst ut så si alt av rester med kompressor luft nå. jævlig møkk ass. noen andre som har hatt dette???? hmmm fått nye lykter på bilen nå også....crystal white and red. det hjalp masse.....


skal legge ut noen nye bilder snart jeg.... da var vinterfelgene på igjen, grøss og gru, hater vinteren, syns synd på corran der den står akkuratt nå. den fryser. ser at den misstrives....
hehe
Terje Henriksen
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

hmm. den er ikke lett den vann greia! nettopp bytta frontrute?
ta å tørk bilen også legger du deg inni men en står på utsia med en haveslange eller no. kan komme gjenom ruta. kan komme gjennom døra! kan komme gjennom plastikken under ruta.! den som sitter rundt vindusvisker armen! kan jo komme gjennom takluka.

Men du bør nesten se det vis det er så mye som du sier.!
_DENON_
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2007, 18:29
Location: Halden

hmmm ja det var masse vann der gitt

Post by _DENON_ »

Det var ganske mye vann under matta ja, jeg måtte jo ta opp hele gulvet på passasjer sida, jeg er så jævlig nøye med bilen også, så her skal det ikke gjøres noe slurv, skal tørke det skikkelig opp , mattene og alt som lå under der er fortsatt til tørk. Men jævlig rare greier at vann har trengt seg inn, kan ikke ha det slik. det kommer ikke fra takluka ihvertfall. kan være en glipp som du sier foran ved vindusviskerne. den plastikk saken der at det ikke er helt tett med foringer og diverse der, må få sjekket det, har ikke egen garasje, og det er svinkaldt om dagen. dritt ass. men hva med dere som har takluke, den tilter jo litt automatisk opp og igjen når man bruker sentral låsen, hva da når det legger seg masse snø og dritt på taket. er det ikke meninga at man skal bruke sentral låsen om vinteren, for luka frosner jo seg til is også, så motoren i luka kan jo brenne seg og bli ødelagt, hva gjør dere her på forumet med dette problemet????



Fikk gnidd inn foringa rundt takluka idag med silikon stift, slik at det ikke skal bli frossing. men hjelper ikke mye når det legger seg et lag med is på taket.


please hjelp meg...
Terje Henriksen
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

den luka di er jeg ikke sikker på. jeg har ikke det problemet! den står bom når jeg bruker sentral låsen!
Du kunne jo tatt av stikkern til motorn! ta ut taklyset ditt. der sitter motorn tror jeg.!
rsg60
Posts: 97
Joined: 06 Dec 2005, 20:37
Location: Stavanger

Post by rsg60 »

Sjekk at det ikke er tett i dreneringene fra flensen under takluka
Kris
Posts: 13
Joined: 14 Nov 2007, 21:30
Location: Larvik

Post by Kris »

På min hadde jeg problem med at radiatoren i varmeapparatet var lekk, det fant jeg ut ved at det var kliss vått under beina til passeasjeren. Så jeg ville sjekket nivået med kjølevæske hvis jeg var deg. :)
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Post by Torpern »

Eller så sitter inntaket til varmeapperatet på høyre side under frontruta(under dekselet ved siden av hjernen)der sitter det en pakning som kan begynne å lekke hvis den er gammel eller slitt...
User avatar
acoupe
Posts: 213
Joined: 26 Nov 2006, 21:03
Location: volda - Lillehammer

Post by acoupe »

at det kommer vann under passasjersetet kan være pga at pakningen rundt løvfilteret ikke er tett.
rub-A-dub
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Post by Torpern »

Det var den jeg mente... :D
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Post by Kisseg60 »

er det luftfilter der.? :?:
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Post by Torpern »

det sitter et gitter der,som skal hindre løv å komme inn i varmeapparatet...
_DENON_
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2007, 18:29
Location: Halden

ja det er gitter foran inntaket til varmeapp under panseret

Post by _DENON_ »

gitteret er på plass ,det så jeg da jeg tokl av plast dekslene på corrodoen, har brukt kompressor luft og fått ut så si alt, men hører når jeg setter på vifta på høyst hastighet at det er noe mer rusk i systemet, jævlig irriterende, må nå kjøpe nye luft kanaler, de gittra som man kan stille blåsinga på. de er såpass slappe etter inn og ut gjennom tidene, må få bestillt fra tyskland. orker ikke ha ting som ikke er bra i bilen.


Ellers er corradoen bra den, bortsett fra en ting kjøre comfort på ujevne veier, du sitter og hopper av ingenting , det er ikke noe behaglig, men sånn er det tydligvis, må lide litt for skjønnheten er det ikke det man sier;)


usj hater vinteren, men nå har jeg fikset på masse småting, corradoen min er endelig bra nå.


corrado er bra bil det. liker fassongen
Terje Henriksen
_DENON_
Posts: 83
Joined: 21 Jul 2007, 18:29
Location: Halden

takk torpern det var feilen det vettu

Post by _DENON_ »

Torpern wrote:Eller så sitter inntaket til varmeapperatet på høyre side under frontruta(under dekselet ved siden av hjernen)der sitter det en pakning som kan begynne å lekke hvis den er gammel eller slitt...
Terje Henriksen
Post Reply