Økern´s Corrado G60
Moderator: Moderators
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Prøvde meg på skjermer og innerskjermer idag.
Innerskjerma er jo ikke til og få plassert ordentlig p.g.a valsa hjulbuer.
Aner ikke hvor bra disse satt når jeg tok dem av, men fikk ikke innerskjermen bedre plassert
enn det dere ser på bildet. Er kun 2 skruer jeg får festa innerskjermen med..
Flere som har/har hatt samme problem ?
Sliter også med alle ledningene.
Er disse som er brune/brunsvart jording ?
Er isåfall alle andre brune/brunsvart også jording ?
Regner med at den her som hører til + polen til batteriet skal på starter ?
Se den med stor firkant som er tredd på starter der.
Innerskjerma er jo ikke til og få plassert ordentlig p.g.a valsa hjulbuer.
Aner ikke hvor bra disse satt når jeg tok dem av, men fikk ikke innerskjermen bedre plassert
enn det dere ser på bildet. Er kun 2 skruer jeg får festa innerskjermen med..
Flere som har/har hatt samme problem ?
Sliter også med alle ledningene.
Er disse som er brune/brunsvart jording ?
Er isåfall alle andre brune/brunsvart også jording ?
Regner med at den her som hører til + polen til batteriet skal på starter ?
Se den med stor firkant som er tredd på starter der.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Litt sein oppdatering. Dette her ble gjort for over en uke siden, men har vært uten pc.
Bilen har fått ny olje samt plugger.
Mangla org. ladehjul samt utblås til kompressor forrige helg, så det ble ikke oppstart da.
Nå har jeg de delene jeg mangla, så til helga får vi håpe den fyrer når jeg vrir om nøkkal !
Burde egentlig ha nytt batteri da det jeg hadde liggendes er alt for stort..
Litt bilder;
Det er én ledning jeg sitter igjen med som jeg ikke vet helt hvor skal.
Fant den ikke igjen i bilen til Sigurd.
Den er lagt opp sammen med de ledningene som går til olje "deling" til toppen. (Hvor kompressorn henter fra bl.a)
Ledningen er grønn og har en kabelsko på seg. Passer veldig godt m.t.p lengde samt str på kabelsko på starter, men jeg vet
jo ikke om det er dit den skal.
Noen som kjenner den igjen ?
Bilen har fått ny olje samt plugger.
Mangla org. ladehjul samt utblås til kompressor forrige helg, så det ble ikke oppstart da.
Nå har jeg de delene jeg mangla, så til helga får vi håpe den fyrer når jeg vrir om nøkkal !
Burde egentlig ha nytt batteri da det jeg hadde liggendes er alt for stort..
Litt bilder;
Det er én ledning jeg sitter igjen med som jeg ikke vet helt hvor skal.
Fant den ikke igjen i bilen til Sigurd.
Den er lagt opp sammen med de ledningene som går til olje "deling" til toppen. (Hvor kompressorn henter fra bl.a)
Ledningen er grønn og har en kabelsko på seg. Passer veldig godt m.t.p lengde samt str på kabelsko på starter, men jeg vet
jo ikke om det er dit den skal.
Noen som kjenner den igjen ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
- JohnnyCorrado
- Posts: 487
- Joined: 27 Feb 2010, 04:26
- Location: Rygge og Jessheim
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Mener jeg også har en sånn "mysteriekabel" i bilen min som er stripset fast rett under oljeuttaket på toppen, men husker ikke helt.
Forresten, har du koblet på triggersignalet fra tenningsbakstykket til starteren? Er ikke det en sånn kabel?
Forresten, har du koblet på triggersignalet fra tenningsbakstykket til starteren? Er ikke det en sånn kabel?
2001 Audi S4 Avant
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Her kan jeg ikke si at jeg kjenner meg igjen helt.JohnnyCorrado wrote:Mener jeg også har en sånn "mysteriekabel" i bilen min som er stripset fast rett under oljeuttaket på toppen, men husker ikke helt.
Forresten, har du koblet på triggersignalet fra tenningsbakstykket til starteren? Er ikke det en sånn kabel?
Til starter så har jeg vel fra dynamo og + pol til batteri.
Har en liten rød (og svart?) ledning med kabelsko som går på starter.
Så har jeg en større rød ledning. Den som blir satt sentrert på starter.
Om jeg mangler noe da så kan det væra at det er den ja
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 157
- Joined: 28 Mar 2010, 14:43
- Location: Lier
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Jeg har sett den på begge corradoene mine og den ver ikke koblet til hos noen av de :s
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
hm !
Mystisk.
Mystisk.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Jeg har også en kontakt som er til overs like ovenfor oljekjøleren. Kan ta et bilde og legge ut til deg.
Blir denne bilen snart å se med skilter?
Ikke mye igjen nå
Blir denne bilen snart å se med skilter?
Ikke mye igjen nå
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Gjør gjerne det !
Satser på at den fyrer opp på lørdag
Blir nok ikke skilter så lenge jeg bor i Oslo. (Har ikke råd )
Har kontrakt til august 2014. Så kanskje i 2015 med grommotoren på plass
Blir nok prøveskilter til neste år.
Kanskje litt i år også
Satser på at den fyrer opp på lørdag
Blir nok ikke skilter så lenge jeg bor i Oslo. (Har ikke råd )
Har kontrakt til august 2014. Så kanskje i 2015 med grommotoren på plass
Blir nok prøveskilter til neste år.
Kanskje litt i år også
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Så litt på min egen motor, er det denne?
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Jepp, veldig lik ! Regner med at din er skjøtet videre ?
Akkurat på det punktet der har jeg satt en annen kabel jeg da.
Det er vel en jordingskabel tror jeg, så kan jo jorde den et annet sted og sette den grønne der istedet !
Vet du/dere hva den kabelen er til ? (Den grønne)
Akkurat på det punktet der har jeg satt en annen kabel jeg da.
Det er vel en jordingskabel tror jeg, så kan jo jorde den et annet sted og sette den grønne der istedet !
Vet du/dere hva den kabelen er til ? (Den grønne)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Det er tempratur følern for olja, den sender videre til MFA i dash.
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Hm. okei.
Jeg tok bilder av den kabelen som stod der før jeg demonterte og den er svart.
Og oljetemp i mfa fungerte.
Riktignok er den veldig møkkete på bilde, men den ser ikke grønn ut overhode.
Men da er det uansett ikke noe kritisk m.t.p oppstart.
Jeg tok bilder av den kabelen som stod der før jeg demonterte og den er svart.
Og oljetemp i mfa fungerte.
Riktignok er den veldig møkkete på bilde, men den ser ikke grønn ut overhode.
Men da er det uansett ikke noe kritisk m.t.p oppstart.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Bilen fyrte i går !
Går jenvt og rolig. Deilig.
Har dog problemer med kjølinga. Faktisk samme problemet jeg hadde før bilen røyk
i 2008. Når bilen blir varm (90 grader +) så blir det skikkelig trykk i beholderen
og det fosser ut om lokket er av. Vifta slår bare inn på hakk nr 1 (begge hastighetene fungerer, sjekket)
samt at vannet i øvre radiatorslange koker selv om instrumentpanelet viser 90 grader.
Så da står jeg med 2 alternativer. Enten er det radiator hvor flowen er blitt veldig dårlig,
eller så kan noen slanger blitt koblet feil ved bytte av varmeregister.
Har mest tru på førstnevnte.
Går jenvt og rolig. Deilig.
Har dog problemer med kjølinga. Faktisk samme problemet jeg hadde før bilen røyk
i 2008. Når bilen blir varm (90 grader +) så blir det skikkelig trykk i beholderen
og det fosser ut om lokket er av. Vifta slår bare inn på hakk nr 1 (begge hastighetene fungerer, sjekket)
samt at vannet i øvre radiatorslange koker selv om instrumentpanelet viser 90 grader.
Så da står jeg med 2 alternativer. Enten er det radiator hvor flowen er blitt veldig dårlig,
eller så kan noen slanger blitt koblet feil ved bytte av varmeregister.
Har mest tru på førstnevnte.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Så bra Gratulerer med oppstart
Har du prøvd å flushe systemet?
Kan det hende at termostaten bare åpner halvt?
Slet med det samme selv, men husker ikke hva jeg gjorde på min gamle.
Har du prøvd å flushe systemet?
Kan det hende at termostaten bare åpner halvt?
Slet med det samme selv, men husker ikke hva jeg gjorde på min gamle.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Har du av lokket når temperaturen nærmer seg 80-90 grader vil det koke over. Se for deg en kjele med kokende vann - det bobler og står i. Systemet skal ha noe trykk, og må derfor ha på lokket. Er greit å kjøre uten lokk når den er lunk for å lufte, men sett det på før det blir varmt.Oekern wrote:Når bilen blir varm (90 grader +) så blir det skikkelig trykk i beholderen
og det fosser ut om lokket er av.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....