my baby! VW Corrado G60 RS2 1.9l
Moderator: Moderators
- JohnnyCorrado
Re: my baby! '89 Corrado G60 - oppdatert 16. sept
bruka å kile de fast med et skrujern;) hjule til vannpumpa;) funka fett de=)
- JohnnyCorrado
da prøver jeg en av delene i dag 
1994 VW Corrado VR6
- JohnnyCorrado
må lufte litt irritasjon her
gikk på vannpumpehjulet i dag med skrutrekker etc. for å forsøke å låse det.
det endte med bøyd skrutrekker. i tillegg er jeg redd for å dra rundt boltene.
tror nesten jeg må gå på med wise grip og minus 50 i morgen. evt få tak i ei lita tvinge jeg kan låse dritten HELT fast med
---
før jeg herper noe, er det omvendte gjenger på den?
gikk på vannpumpehjulet i dag med skrutrekker etc. for å forsøke å låse det.
det endte med bøyd skrutrekker. i tillegg er jeg redd for å dra rundt boltene.
tror nesten jeg må gå på med wise grip og minus 50 i morgen. evt få tak i ei lita tvinge jeg kan låse dritten HELT fast med
---
før jeg herper noe, er det omvendte gjenger på den?
1994 VW Corrado VR6
skal være standard gjenger på den. ikke noe hokus pokus.
Jeg låste hjulet med en skrutrekker mellom boltene på tvers. Og skrudde den siste. funka for meg.
Jeg låste hjulet med en skrutrekker mellom boltene på tvers. Og skrudde den siste. funka for meg.
- JohnnyCorrado
hmm... da MÅ jeg prøve igjen i morgen! irriterende. prøvde å låse det på forskjellige måter, men trekkeren jeg låste med gav etter. skal nok finne på noe!
1994 VW Corrado VR6
- JohnnyCorrado
i dag gikk jeg på med minus 50 og wisegrip, og til slutt løsna dritten!
samtlige skruer er delvis rundslitte, så jeg skal slenge på noen nye. vurderte å bytte hele vannpumpa, men det ser ikke ut som den er så gammel. ikke er det ulyder i den heller. satan, så godt det var å få av/på det forbanna hjulet og reima!
planen var opprinnelig å bytte rådelagrene i dag, men jeg har konkludert med at jeg ikke har hastverk med det.
det kan jeg enten gjøre mens bilen er på vinterlagring, eller til våren igjen.
samtlige skruer er delvis rundslitte, så jeg skal slenge på noen nye. vurderte å bytte hele vannpumpa, men det ser ikke ut som den er så gammel. ikke er det ulyder i den heller. satan, så godt det var å få av/på det forbanna hjulet og reima!
planen var opprinnelig å bytte rådelagrene i dag, men jeg har konkludert med at jeg ikke har hastverk med det.
det kan jeg enten gjøre mens bilen er på vinterlagring, eller til våren igjen.
1994 VW Corrado VR6
-
BlackDragon07
Bra du fikk det til da
Ikke noe som er mere irriterende enn skruer som ikke vil av
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
- JohnnyCorrado
helt enig!BlackDragon07 wrote:Bra du fikk det til da![]()
i hvertfall når man har løsnet ALT bortsett fra den siste skruen som holder igjen
1994 VW Corrado VR6
- JohnnyCorrado
fikk kjøpt nye skruer til hjulet på vannpumpa i dag:)
skal bli godt å bytte til noen som ikke er rundslitt eller skrapa halvt i filler av wisegrip
har også fått melding om at varene mine fra kollevold har kommet på posten (silikon fra IC -> kompressor).
fant nettopp ut at de har silikonen jeg bestilte derfra til nesten halv pris en annen plass, i tillegg til at de har den i svart!
jeg bestilte blått fordi jeg ikke klarte å finne akkurat det bendet jeg trengte i svart, men nå har jeg altså funnet det på nett.
må enten høre om jeg kan returnere varene til kollevold, eller så må jeg sope sammen all overflødig blå silikon og selge billig her
skal bli godt å bytte til noen som ikke er rundslitt eller skrapa halvt i filler av wisegrip
har også fått melding om at varene mine fra kollevold har kommet på posten (silikon fra IC -> kompressor).
fant nettopp ut at de har silikonen jeg bestilte derfra til nesten halv pris en annen plass, i tillegg til at de har den i svart!
jeg bestilte blått fordi jeg ikke klarte å finne akkurat det bendet jeg trengte i svart, men nå har jeg altså funnet det på nett.
må enten høre om jeg kan returnere varene til kollevold, eller så må jeg sope sammen all overflødig blå silikon og selge billig her
1994 VW Corrado VR6
- JohnnyCorrado
yes, da har lyktene fra tyskland kommet. drar og henter dem på torsdag, hvis alt går etter planen.
skal nok ta noen nye bilder når de er montert. plukker også opp pakka fra kollevold i dag, og begynner med rørbygging fra FMIC til kompressor. måtte også bestille tilsvarende deler fra KSR i svart, siden jeg tilfeldigvis fant det på nett i går
snakk om unødvendig utgift pga hastverk med letingen, men men... da slipper jeg å ha "regnbuerør" under panseret, selv om det ikke blir synlig
skal nok ta noen nye bilder når de er montert. plukker også opp pakka fra kollevold i dag, og begynner med rørbygging fra FMIC til kompressor. måtte også bestille tilsvarende deler fra KSR i svart, siden jeg tilfeldigvis fant det på nett i går
snakk om unødvendig utgift pga hastverk med letingen, men men... da slipper jeg å ha "regnbuerør" under panseret, selv om det ikke blir synlig
1994 VW Corrado VR6
-
BlackDragon07
Hvordan var prisene fra ksr til turbopower.no?
Ser ksr skal ha 825kr pr meter for svart 4-lags silikon.
Ser ksr skal ha 825kr pr meter for svart 4-lags silikon.
Fast, angry and furious
- JohnnyCorrado
prisforskjellen på 2" 135 graders bend er i allefall markant når det gjelder Kollevold og KSR, i KSR's favør.
(420kr og 180kr inkl mva. mener begge er 4-lags)
nå står det riktig nok samco på slangene fra Kollevold, og da koster det selvfølgelig
skal begynne med å kappe rør og skjære til silikon i dag, så jeg får laga overgangen.
regner med at jeg blir sittende igjen med en god del silikonbiter etterpå som jeg ikke trenger.
dersom noen har behov for litt blått eller svart 2", så får de skrike ut
(420kr og 180kr inkl mva. mener begge er 4-lags)
nå står det riktig nok samco på slangene fra Kollevold, og da koster det selvfølgelig
skal begynne med å kappe rør og skjære til silikon i dag, så jeg får laga overgangen.
regner med at jeg blir sittende igjen med en god del silikonbiter etterpå som jeg ikke trenger.
dersom noen har behov for litt blått eller svart 2", så får de skrike ut
1994 VW Corrado VR6
-
BlackDragon07
Men skal du kjøre med 2" rør i motor rommet?
Fast, angry and furious