wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

wormy
Moderator

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote:Merket du stor forskjell med eibach stab.stag?
Er en del forskjell. Noe alt for mye mer kan jeg ikke si foreløpig. Var jo uten bilen i ca en mnd før alt var montert, vært enklere å sammenlignet om det ikke hadde gått så lang tid.. Bytta jo også alt av foringer osv samtidig, så "hva som gjorde hva" vet jeg ikke helt. (Hadde totalt utslitte foringer før, så ble en ganske stor forvandling)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
wormy
Moderator

Post by wormy »

Lekte med justeringa på støtdemperne for noen dager siden.. Fy fader å moro det er når de er justert relativt stivt.. :twisted:

Ikke noen veldig store oppdateringer.. Kjøpte nye Hella sideblinklys på Møller, 110kr/stk - samme pris som uorginale blinklys fra andre steder.. Kjøpte også diverse interiørskruer og annet dill til en billig penge :!:

Har så montert nesten alt av interiøret igjen etter en liten demontering for å fikse manglende skruer osv. Eneste som mangler nå er dekslene rundt håndbrekket, men mangler fortsatt å bytte en håndbrekkwire, så venter med det. Selv med veldig stiv bil er alt av raslelyder borte - utenom fra taket, men tar det senere..

Og hva gjør du når ingen av vinduene fungerer?
Førervindu: Kjøpte en lite brukt vindusmekanisme med motor for passasjervindu fra England (høyrestyrt). Kostet 200kr inkl frakt.
Passasjervindu: Kom over en ny, UBRUKT ORGINAL VW vindusmekanisme til den ekstreme sum av 550kr inkl frakt... :o
Har også bestilt nye "plastforingdingser" til vinduene som byttes samtidig.

Greit nok, nye ettermarkedsvindusløftere koster ca 2000kr for 2stk, men de orginale har da holdt i 20 år - og de passer RETT PÅ - i motsetning til enkelte av ettermarkedsløfterne. Derfor jeg går for orginalt.
wormy
Moderator

Post by wormy »

BlackDragon07 wrote:Merket du stor forskjell med eibach stab.stag?
Nå som sommerdekkene er på, kan jeg svare.. JA! Fader å den ligger på veien...! Selvfølgelig også pga de andre oppgraderingene, men tror stabstagene også hjalp ganske mye. :twisted:

I påsken skal dørpaneler, tak og det meste av interiøret "bakover" ut av bilen for å fikse noen få smålyder. Dæsjen og alt "foran" er allerede helt lyløst. Har fått "alt" av nye klips, skruer o.l. fra Møller, samt nye dørmembraner (de som hindrer at vann kommer inn bak dørpanelet). Kostet meg 110kr/stk for nye membraner - gidder ikke lage til noe når det er så billig. Har også fått nye glideskinner til setene for å stoppe at de "wobbler". Har ikke montert de enda, men vet at vi selger en del av de til eldre VW på jobben - og at det skal hjelpe veldig.
Original Bosch lambda til Corrado G60 er i hus, skal også monteres i påsken. Da vet jeg at den fungerer, da jeg ble litt usikker på om skjøtinga mi tidligere ble noe bra - og jeg gidder ikke kødde noe med det. Lå under bilen når jeg gjorde det tidligere, det rant våt snø ned på meg, og jeg ville bare kjappe meg å bli ferdig....
Hvis noen vil ha en universal BOSCH lambda med 4 ledninger, så si ifra. h.b.o. 100kr (+ frakt). Gått ca 2000km tenker jeg. Kan også få med kontaktstykket (med lange nok ledninger), men de bør nok skjøtes på nytt. Kan til og med få med de koblingsdingsene som trengs for å skjøte de.. (Skal inspisere alt når jeg tar det ut før evt salg.) :wink:

Frontleppa ble jo selvfølgelig mer eller mindre tredelt samme dag snøen kom i høst, så her må jeg se om jeg får lappet den sammen (den er helt komplett med "jevne knekker", men må skjøtes). Alternativt kjøper jeg en ny. Noen som skal ha noe fra ARZ Tuning i nær fremtid, så si ifra. Kan gå sammen om frakta, da esken for frontleppe er ganske stor. :roll:

Angående motoren så kan jeg si så mye som at jeg har bestemt meg for hvordan det skal se ut med farger osv (blir ikke noe skrikende greier). Deler bestilles innimellom når jeg får penger, men har ikke begynnt å montere noe enda... Men bra skal det bli.. :mrgreen:
Sigurd

Post by Sigurd »

Høres bra ut detta. Morro når sommern nærmer seg og sommerhjula kommer på. Jeg har også tenkt til å bestille litt fra ARZ Tuning nå så jeg kan være med på en samlebestilling.
Corrado G60
wormy
Moderator

Post by wormy »

Da er lambda byttet ut, glideskinner til setene byttet ut, den siste håndbrekkwieren er bytta og bakre hjullager er etterstramma..

Boltene til bunnpanna ble etterstrammet ganske mye, så da har jeg fikset enda en potensiell oljelekkasje. Da er det kanskje bare en igjen, men mulig jeg har klart å fikse den også. Får se. Bruker heller ingen vann, og ingen åpenbare tegn på at den brenner olje heller (utenom at det kanskje er litt mye trykk på åndinga :mrgreen: )

Mangler kun frontleppe nå, så er "sommerhøyden" på plass..
(Bilde fra ifjor. I år er det med litt mindre klaring mellom hjulbue/felg foran, selv om det bilde her kanskje ikke sier så mye om klaringa.. :twisted: )
Image

Bilde fra februar. Tilbakelagt 3000km siden det.
Image

Ps: Tectyl og annet guffe i åpene sår anbefales ikke.. Bør kanskje skaffe meg hansker.. :roll:
wormy
Moderator

Post by wormy »

Etter å ha måtte bryte meg inn i egen bil da sentrallåsen bestemte seg for å låse nøklene mine inne i bilen kom jeg meg til hadeland-treffet..
Overraskende lett å "bryte seg inn" uten å trigge alarm, skade lakk eller gjøre noe annen skade - selv om vindu/takluke er lukket... Litt skuffende igrunn, trodde radoen var trygg når jeg parkerte den ute.. :?

...Kom nesten med på noen bilder på vacn forumet...! 8)
Image

Image
wormy
Moderator

Post by wormy »

Da var nye bakdekk på vei! Bytter fra noen harde, gammle Maxxis-dekk som burde vært kasta for lenge siden. Nå blir det Yokohama S.Drive bak også, i 215/40-16 :-)

Ikke alt er på topp, da. Motoren har fått noe mer gjennomslag nå, så det damper litt fra oljepåfyllinga om den åpnes, f.eks. Olje forsvinner stadig, men kjølevæska er dønn stabil. Men sånnt er jo bare sjarmerende, den fungerer jo og går greit. Gire ned til 1. gir når en syklist sperrer veien, vente til det blir klart, bånn gass forbi, og om jeg er heldig forgifter jeg han med litt oljerøyk.. :mrgreen:

Har nå for alvor satt igang motorprosjektet.. Kommer nok en oppdatering snart når jeg får tilbake veiva fra sveising og fresing av "nytt" kilespor, samt planslipt område mot registerdrev.
Rudskogenkjøring 31. mai igjen, får se om den overlever. Får nok notere nummeret til NAF før jeg drar.. :wink:

Hjalp en kamerat med å ta noe rust på bakluka på Audi'n hans, og bestemte meg samtidig for å lakkere et Corrado-emblem jeg hadde liggende. Det går å få grei finish med sprayboks om man vet hvordan.
Blir stadig mer forelska i fargen på bilen.. Liker måten den har "flere grønnfarger" når du går nærme.. :mrgreen:
Image

Image

Image

Image

Image
BlackDragon07

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote:Blir stadig mer forelska i fargen på bilen.. Liker måten den har "flere grønnfarger" når du går nærme.. :mrgreen:[/img]
Er det ikke det som kalles for "bil med sjel"? :wink:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
wormy
Moderator

Post by wormy »

Midt imellom eksamener, fyllekuler og før rudskogenturen 31. mai fikk jeg for meg at jeg måtte gjøre noe..

Middag..
Image

Litt senere..
Image

Noe av det som skal på.. Oljekjølerkit i pose.. :P
Image

Deler strategisk lagt på plass..
Image

Noe tjafs jeg hadde liggende hjemme..
Image

Noen timer senere..
Image

Image

Image

Image

Mangler noe jo...!?
Image

Det var dagens lille økt etter jobben.. I morgen skal det graves dypere.. Stand by...! :shock:
Til de som måtte lure er ikke dette den nye motoren det jobbes med. Men skal gjøre klar "bruksmotoren" til Rudskogenturen og få ut det lille som er igjen av den.. :twisted:
Kan hende jeg monterer denne når jeg først er i gang, da.. Men det blir isåfall alt fra den "nye" motoren som skal på.. :)
Image
glennern

Post by glennern »

Spennende :-)

Hva skjer 31 Mai?
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
wormy
Moderator

Post by wormy »

glennern wrote:Spennende :-)

Hva skjer 31 Mai?
Noen bror kjenner har leid Rudskogenbanen... Og vi skal kjøre hele dagen.. :mrgreen:
wormy
Moderator

Post by wormy »

VW-audi logo på kammen som står i bilen, men klarer ikke matche den med det Bentley-manualen sier det skal stå på kammen..
Image

Demontert innsug og eksosmanifold. Mutterne/boltene satt ikke hardt i det hele tatt, selv uten rustløser. Trengte bare en liten skralle og dra litt.. :)
På eksosmanifolden skrudde jeg også ut noen av pinneboltene sammen med mutterne, men det er ikke noe problem. De kom da enkelt ut :)
Image

Gammelt og nytt.. Litt forskjell på diameter? :P
Image

Image

Råder og veiv er synlig. "Demonterer" ikke rådene før jeg vet om jeg skal ta stempelringene eller ikke. Skal uansett ta rådelager, men ikke før jeg vet om stempla skal ut eller ikke..
Image

Har også kjøpt en slik en.. Den jeg har nå går til 2 bar, denne kun til 1.. Så nå blir det nok en del kjøring på "rødstreken" fremover.. Kostet hele 150kr inkludert frakt.. :roll:
Image
wormy
Moderator

Post by wormy »

Toppen blir overhalt av Knut på jobben til fredag. Da blir den slipt for å øke kompresjon og nye ventiltetninger. Mulig også ventilsetene fikses. Mer gidder vi ikke gjøre på en "midlertidig" motor. Med slipt topp og VW motorsport toppakning satser jeg på nærmere 9:1 i komp. Må bare ta noen målinger og regne litt først, finne ut om det er trygt å frese av så mye.. Satser også på en nær dobbling av kompresjonstrykket i sylinderne i forhold til hvordan det var før overhaling. Det tror jeg er mulig om du ser på tilstanden på stemplene/ringene under..

Hadde jeg ikke pelt fra hverandre motoren tørr jeg ikke tenke på hva som hadde skjedd på Rudskogen med flere timers hardkjøring...
Kan vel si at jeg har funnet grunnen til lav kompresjon og oljeforbruk... Daaaamn.. Kjørt litt hard, ja.. :shock:

Det ene stemplet.. Her ser man en kompresjonsring i biter, men se litt nøyere over den øverste ringen på høyre side.. Det er ingenting mot de andre... :shock:
Image

...
Her er noen random bilder av de andre..
Image

Image

Image

Image

Men.. Sylinderne er fine..! Litt vendekant o.l. selvfølgelig, men det er noe jeg hadde forventet etter 255000km.
Sylinderne er nå honet, og det er klart for montering med disse stempelene/rådene fra motoren jeg demontere i sommer/høst. Disse har kun gått 130000km om måleren i bilen det ble montert fra ikke var tuklet med. Må rengjøre de litt grundigere så er alt klart, og montere nye stempelringer.

Image

Image

Image

Image
Oekern
Moderator

Post by Oekern »

Var nok et veldig klokt valg av deg og gjøra endel jobb før rudskogen ja :P
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
wormy
Moderator

Post by wormy »

Ja.. Kunne fort endt opp i en liten puff med oljerøyk og ojesøl om jeg ikke hadde gjort noe... :lol:
Post Reply