Tuning spørsmål
Moderator: Moderators
-
- Posts: 114
- Joined: 09 Feb 2010, 23:17
- Location: Sandnes
Tuning spørsmål
Hva må jeg gjøre for å få 250 holdbare hk utav min G60 maskin? (Har brukt søkefunksjonen og først)
1989 VW Corrado G60
Re: Tuning spørsmål
OVERHALT LADER!!
Rs utblås.
Større dyser.
Montere 3.5 Bar FPR.
Bytte ut den originale innefektive cooler`n med en FMIC.
Chip.
Mindre hjul på G-ladern.
250HK trur jeg blir hardt med en G-lader, ville kjørt Lysholm eller turbo
Rs utblås.
Større dyser.
Montere 3.5 Bar FPR.
Bytte ut den originale innefektive cooler`n med en FMIC.
Chip.
Mindre hjul på G-ladern.
250HK trur jeg blir hardt med en G-lader, ville kjørt Lysholm eller turbo
Re: Tuning spørsmål
Ja. 250hk høres mye ut for en G60.
Jeg sier ikke at det er umulig, men dog.
Det er enkelt og nå rundt 200 hk (I motor). Litt mere "duppeditter" så nåes 220 hk (I motor) relativt greit det og, men noe særlig mer en det blir nok værre.
Men ikke missforstå, for all del. Er jo noen som har opp mot 250 hk i G60 motoren, men hvor holdbart det er skal jeg ikke uttale meg noe om.
Jeg sier ikke at det er umulig, men dog.
Det er enkelt og nå rundt 200 hk (I motor). Litt mere "duppeditter" så nåes 220 hk (I motor) relativt greit det og, men noe særlig mer en det blir nok værre.
Men ikke missforstå, for all del. Er jo noen som har opp mot 250 hk i G60 motoren, men hvor holdbart det er skal jeg ikke uttale meg noe om.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Tuning spørsmål
Kort sagt..Ron wrote:OVERHALT LADER!!
Rs utblås.
Større dyser.
Montere 3.5 Bar FPR.
Bytte ut den originale innefektive cooler`n med en FMIC.
Chip.
Mindre hjul på G-ladern.
250HK trur jeg blir hardt med en G-lader, ville kjørt Lysholm eller turbo
1.9 liter borring (evt med 2 liter veiv, men er noen som mener at bilen ikke føles like "turtallsvillig" da"...)
Portet topp, større ventiler..
Spesiallaget kamaksel laget for oppsettet
Større dyser
(3.5bar fpr trengs strengt tatt ikke, spørs på oppsettet av dyser/chip)
Spesiallaget chip
BRA grenrør (ikke noe eBay grenrør, eller noe annet som koster 2-3000kr..)
FMIC/AWIC (frontmontert intercooler/luft-til-vann intercooler)
Nyoverhalt g-lader med mindre ladehjul og porting..
Forsterkete lager
Stive motorfester..
...
God del mer
...
Se min signaturlink.. Da er du nok et stykke på vei.. Regn 50000+ om du vil ha noe som holder og er bra å kjøre med..
Motoren i seg selv er greit nok, men må ha motorfester for noen tusen kroner, custom chip, fmic/awic...
Gjør du alt riktig, gasket matcher alt, porter alt riktig.. - så er du kanskje ved 250hk om du har gjort en GOD jobb.
Billigste/enkleste er som Ron sier - Turbo..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 114
- Joined: 09 Feb 2010, 23:17
- Location: Sandnes
Re: Tuning spørsmål
Takk for svar alle sammen, men turbo er ikke aktuelt (enda) dere mener at det er enklere (og ikke minst billigere) å hente ut 200hk enn 250?
1989 VW Corrado G60
Re: Tuning spørsmål
200HK er både enkelt å billig å hente utav motoren din ja
Du finner mye av det du trenger her:
http://www.bahnbrenner.com/
Du finner mye av det du trenger her:
http://www.bahnbrenner.com/
Re: Tuning spørsmål
Ja. 200hk i motor er enkelt.
Følgt oppskriften som Ron skrev i sitt første innlegg i denne tråden + porting av kompressor og eksos hele veien med god flow så er du der. Sånn ca
Følgt oppskriften som Ron skrev i sitt første innlegg i denne tråden + porting av kompressor og eksos hele veien med god flow så er du der. Sånn ca
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 114
- Joined: 09 Feb 2010, 23:17
- Location: Sandnes
Re: Tuning spørsmål
Hvilken eksos/størrelse vil du/dere anbefale?
Kom gjerne med bilder
Kom gjerne med bilder
1989 VW Corrado G60
Re: Tuning spørsmål
Spørrs helt kor mye penger du skal legge i det, jeg har et
2" hele veien å selge for 1000kr om du er intr
http://forum.corradoclubnorwegen.com/vi ... f=18&t=993
Stussen blir blank med en liten vask
2" hele veien å selge for 1000kr om du er intr
http://forum.corradoclubnorwegen.com/vi ... f=18&t=993
Stussen blir blank med en liten vask
-
- Posts: 114
- Joined: 09 Feb 2010, 23:17
- Location: Sandnes
Re: Tuning spørsmål
Hmm...
Du holder til i Trondheim? hvordan blir frakten til Rogaland med no sånt?
Du holder til i Trondheim? hvordan blir frakten til Rogaland med no sånt?
1989 VW Corrado G60
Re: Tuning spørsmål
Er litt usikker på vekta, men om vi sier en plass mellom 10-25kg,
så blir det 229kr ifølge http://www.posten.no
Jeg har laga det sjøl, å kjørte selv med dette eksos anl i 09, rå lyd!
Det er bolt on på dine originale fester under bilen, å har sveisa inn utak til lamda.
så blir det 229kr ifølge http://www.posten.no
Jeg har laga det sjøl, å kjørte selv med dette eksos anl i 09, rå lyd!
Det er bolt on på dine originale fester under bilen, å har sveisa inn utak til lamda.
-
- Posts: 114
- Joined: 09 Feb 2010, 23:17
- Location: Sandnes
Re: Tuning spørsmål
Gjør det du, den billige prisen er for å få rydda det bort, for galt å kaste, betalte mye mere en det jegChrister_S wrote:Jeg får tenke på det
forlanger i deler for å bygge det.
-
- Posts: 114
- Joined: 09 Feb 2010, 23:17
- Location: Sandnes
Re: Tuning spørsmål
Hvor mye må jeg ut med sånn ca for å få 200 gamp i motoren?
Og er det igrunn no vits å begynne å trimme motoren når den snart er kjørt 229000?
Og er det igrunn no vits å begynne å trimme motoren når den snart er kjørt 229000?
1989 VW Corrado G60
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Tuning spørsmål
Chip ca 1500-2000kr
68mm ladehjul ca 600kr
3.5bar bensinregulator ca 1000kr
Kn-filter/green stuff filter ca 600kr
Rs-outlet (erstatter orginal lyddemperboksen) ca 1200kr
Større grenrør (spørs hva du velger her) fra ca 3000-7000kr
Effekt anlegg (spørs hva du velger her) fra ca 4000-15000kr
Ta gjerne en overhaling av g-laderen før du starter ca 5000kr
Hvilket hesteantall du havner på til slutt her er jeg usikker på, men i nærheten av 200hk i hvertfall
68mm ladehjul ca 600kr
3.5bar bensinregulator ca 1000kr
Kn-filter/green stuff filter ca 600kr
Rs-outlet (erstatter orginal lyddemperboksen) ca 1200kr
Større grenrør (spørs hva du velger her) fra ca 3000-7000kr
Effekt anlegg (spørs hva du velger her) fra ca 4000-15000kr
Ta gjerne en overhaling av g-laderen før du starter ca 5000kr
Hvilket hesteantall du havner på til slutt her er jeg usikker på, men i nærheten av 200hk i hvertfall
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion