termostat?

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Post Reply
jaanI

termostat?

Post by jaanI »

skal bytte termostat da motoren min går for kaldt, men lurer da på hvor den sitter?
Anyone?:P
G60
bolln

Re: termostat?

Post by bolln »

jaanI wrote:skal bytte termostat da motoren min går for kaldt, men lurer da på hvor den sitter?
Anyone?:P
følg slangen som kjem ut nede på radiatoren. da kjem du til en plaststuss. inni der er thermostaten;)
jaanI

Post by jaanI »

takk for svar :D
G60
Kisseg60

Post by Kisseg60 »

ja. den sitter vel under vannpumpa der. tror jeg.

Bytta en termostat på en golf 3 for ikke mange ukene siden. den var lettest å ta fra undersiden.
Tror det er ganske lik blokk på de bilene.
bolln

Post by bolln »

fordel å ta av servopumpa:) lettere å komme til da:)
AageL

Post by AageL »

Jeg ble nettopp ferdig med å skifte termostat, hvis du ikke har gjort det før regn med å bruk ihvertfall et par timer.

Vil ikke bare anbefale deg å ta av servopumpe, men derimot si mere at du MÅ ta den av, ellers er det så godt som klin umulig å komme til. Det er ikke vanskelig å ta den av, og du trenger ikke koble fra slangene som er tilkoblet. bare skru av servopumpa og braketten den sitter på og dytt dem til side. Med en gang den er av, har du full tilgang til termostathuset, trenger ikke tømme systemet for kjølevann før du er ved dette steget. Så er det bare å skru av lokket som termostaten sitter bak, skifte den, skru på lokket igjen, pass på å få pakningen riktig på plass og fylle på nytt kjølevann. Sjekk at det ikke lekker før du skrur på servopumpa osv igjen. Hvis du ikke har bukk eller lignende anbefaler jeg deg å skru av høyre fremhjul så får du mere plass å jobbe på :)
- 91'' Corrado G60/Vr6 LC3U Dark Burgundy =), Prosjektbil
- 92'' Golf MK2 1.8 Pasadena Turkis! snart G60
Post Reply