Da får jeg gå opp igjen og prøve på ny

Moderator: Moderators
Du ser at noe forandrer seg på den, ja. Kan virke som om den er defekt. Orginalt skal den jo åpnes ved 90 grader(?), vann koker ved ca 95.. Pass på å vaske kjelen nøye, da kjølevæske-rester ikke er helt bra å få i seg.Oekern wrote:Ja. det var jo kjempelett når man fikk skrudd av servo pumpe og fikk vekk den braketten.
Jeg tok og testa termostaten. La den i en kjele og vatta varmeplata på max.
Vannet starta og koke men termostaten fikk aldri noen fysiske forandringer.
Testa en gang til for og kontroll sjekke, og jada. Den forandra seg aldri. (For man ser det vel enkelt om den åpner?)
Det er bare drivreima til servopumpa, bare å klæsje på ny. Orginal er den 9,5x663MM uten airkondition. Bestilles på Møller. (Mekonomen og noen andre steder kunne ikke få tak i riktig størrelse når jeg trengte min). Du kan mest sannsynlig også bruke en som er ett hakk mindre, noe jeg endte opp med å gjøre, da jeg ikke ville vente på at den skulle bestilles. Det er jo tross alt en strammemekanisme på servopumpa. (Jeg prøvde først en reim som var for stor, men det funka ikke.)Oekern wrote:Tenkte også og bytte den nederste reima, som bare går på 2 hjul, det ene som er på servo-pumpa og et hjul som er litt lengre bak.
Hva heter denne reima? Og hvor kan jeg få tak i denne ?
Og på denne reima så er det ikke no slikt "timing" ? Bare og sette den på uten og tenke over noe sånt ?
Vet du hvor mye den drivreima i orginal str koster på møller ?wormy wrote:Du ser at noe forandrer seg på den, ja. Kan virke som om den er defekt. Orginalt skal den jo åpnes ved 90 grader(?), vann koker ved ca 95.. Pass på å vaske kjelen nøye, da kjølevæske-rester ikke er helt bra å få i seg.Oekern wrote:Ja. det var jo kjempelett når man fikk skrudd av servo pumpe og fikk vekk den braketten.
Jeg tok og testa termostaten. La den i en kjele og vatta varmeplata på max.
Vannet starta og koke men termostaten fikk aldri noen fysiske forandringer.
Testa en gang til for og kontroll sjekke, og jada. Den forandra seg aldri. (For man ser det vel enkelt om den åpner?)
Det er bare drivreima til servopumpa, bare å klæsje på ny. Orginal er den 9,5x663MM uten airkondition. Bestilles på Møller. (Mekonomen og noen andre steder kunne ikke få tak i riktig størrelse når jeg trengte min). Du kan mest sannsynlig også bruke en som er ett hakk mindre, noe jeg endte opp med å gjøre, da jeg ikke ville vente på at den skulle bestilles. Det er jo tross alt en strammemekanisme på servopumpa. (Jeg prøvde først en reim som var for stor, men det funka ikke.)Oekern wrote:Tenkte også og bytte den nederste reima, som bare går på 2 hjul, det ene som er på servo-pumpa og et hjul som er litt lengre bak.
Hva heter denne reima? Og hvor kan jeg få tak i denne ?
Og på denne reima så er det ikke no slikt "timing" ? Bare og sette den på uten og tenke over noe sånt ?
Fortsatt god påske...!
Ja syntes det blei braBlackDragon07 wrote:Se her ja. Som nyttBrukt litt tid på det der?
wormy wrote:Tror jeg betalte ca 80-90 kroner på Møller for reim..