Page 22 of 22

Re: Ildmars corrado

Posted: 03 Aug 2011, 00:09
by ildmar
Titta litt mer på det i dag og da er det eksos som kommer ut av veivhusventilasjonen samt peilepinnen.. Er dette et helt garantert tegn på ødelagte stempelringer?? eller kan det hende at det kun kan være toppakning eller lignende.. har egentlig ikke lyst til å begynne å skru igjen etter at jeg nettop har kostet på toppen litt med nye styringer tettninger og fresing av ventilseter..:(
samt byttet alt av pakninger på toppen.

Røyken kom plutselig etter at jeg hadde kjørt gjevnt og rolig på e6 noen mil ingen harde pådrag eller lignende. merket det da jeg stoppet på en rasteplass..

Kan også legge til at jeg ikke merker noen forskjell på effekten på bilen den drar like godt som den gjorde før den eksosen begynte å komme ut fra feil steder og ingen ulyder. kan også legge til at det var regreim havari på denne men har gått et godt stykke etter havariet og når den ble demontert så var det ingen synelige skader på motor.

Re: Ildmars corrado

Posted: 04 Aug 2011, 14:24
by ildmar
Målte komp i dag og den var på hele 5. bar så må nok opp med motoren igjen...

Re: Ildmars corrado

Posted: 06 Aug 2011, 19:37
by BlackDragon07
ildmar wrote:Målte komp i dag og den var på hele 5. bar så må nok opp med motoren igjen...
Kjipern! Hva skal den ligge på egentlig?

Re: Ildmars corrado

Posted: 29 Aug 2011, 12:21
by ildmar
Har pleid å målt den til ca 12 bar mener jeg og huske..
så dette er jo langt under det halve :(

Men tok opp motor i dag og så en tydelig sprekk mellom Sylinder 2-3 så er hvertfall det og..
I tilegg så var det noe som så ut som en slitekant på pakningen :S akkurat som om pakningen har stått i veien for stempelet..

Men kan sprekt toppakning gi eksos i Peilepinne hullet/ Veivhus osv?
Noen måte å kunne se om stempel ringer er ok på når toppen er av?
takker for svar :)

Re: Ildmars corrado

Posted: 29 Aug 2011, 13:03
by wormy
ildmar wrote:Men kan sprekt toppakning gi eksos i Peilepinne hullet/ Veivhus osv?
Noen måte å kunne se om stempel ringer er ok på når toppen er av?
takker for svar :)
Avhengig av hvor den sprekker. Om det er sprekk mellom sylinderen og en oljekanal f.eks. så blåser du jo MASSE trykk/eksplosjoner rett inn i oljesystemet, som gir MASSE røyk ut av peilepinnehullet eller andre steder.

Ingen måte å sjekke stempelringer som jeg kommer på - men det er jo like greit å ta de ut for å sjekke? Tar jo ikke så lang tid å demontere bunnpanna og løsne stemplene. Det eneste som er kjipt da er at rådeboltene er strekkbolter.. Det har jeg personlig driti i flere ganger og brukt de på nytt, men ikke skyt meg om noe skulle skje.. :?

Re: Ildmars corrado

Posted: 29 Aug 2011, 22:36
by ildmar
wormy wrote:
ildmar wrote:Men kan sprekt toppakning gi eksos i Peilepinne hullet/ Veivhus osv?
Noen måte å kunne se om stempel ringer er ok på når toppen er av?
takker for svar :)
Avhengig av hvor den sprekker. Om det er sprekk mellom sylinderen og en oljekanal f.eks. så blåser du jo MASSE trykk/eksplosjoner rett inn i oljesystemet, som gir MASSE røyk ut av peilepinnehullet eller andre steder.

Ingen måte å sjekke stempelringer som jeg kommer på - men det er jo like greit å ta de ut for å sjekke? Tar jo ikke så lang tid å demontere bunnpanna og løsne stemplene. Det eneste som er kjipt da er at rådeboltene er strekkbolter.. Det har jeg personlig driti i flere ganger og brukt de på nytt, men ikke skyt meg om noe skulle skje.. :?
Tja.. Toppakningen så jo rimelig rufsete ut og så hvertfall at det var sprekk mellom 2 sylindere.. pakningen hang liksom ikke sammen heller..
Hmm aldri gjort det før så er ikke helt sikker på hvordan jeg går frem der.. men trur egentlig jeg skal prøve å bare montere sammen igjen først å se.. siden denna pakningen var sånn som den var.. skal se om jeg får tatt et bilde eller 2 av den og lagt ut.

Re: Ildmars corrado

Posted: 28 Jan 2012, 21:55
by ildmar
Noen som vet om denne manifolden vil passe på 1,8 G60 motoren? :)
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... O_MANIFOLD