Ildmars corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Okey! litt forbruk av både vann og olje samt ganske mye trykk i topplokket og hvit tykk eksos og litt blå ved pådrag... trur jeg kan kostatere at jeg må ha en ny toppakning?
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Ildmars corrado

Post by Oekern »

ildmar wrote:Okey! litt forbruk av både vann og olje samt ganske mye trykk i topplokket og hvit tykk eksos og litt blå ved pådrag... trur jeg kan kostatere at jeg må ha en ny toppakning?
Kan late til det ja
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Er det mulig å gjøre noe så man kan få testa om det er ventiltettninger som er gåene?
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Trenger litt hjelp nå... lurer litt på hvor jeg skal begynne.. har blå eksos når jeg kjører og bilen bruker MYE olje og ånder også mye...

1. Ventiltetninger gåene... da ville vel jeg vel kunne sett på pluggene mine om dom er svarte?
2. stempelringer, da ville jeg vel hatt feil kompresjon?
3. turboen.. ( det jeg helst trur) at den er lekk på eksossiden fordi jeg har ikke spesielt mye olje i trykkrørene. Men! når bilen står på tomgang så står turbotrykks måleren og vibrerer... og har bare fått høyere og høyere trykk på tomgang.. sånn det er nå så er det bare - 0,2 når den står på tomgang :S men når jeg kjører framover og slipper gassen og triller så detter den rett ned på -0,8 Bar.

Noen som kan bekrefte/avkrefte mine ideer og tanker? og evt, komme med nye forslag om hva mer det kan være?

takker for alt av svar :)
1991 - Corrado G60T karman
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Ildmars corrado

Post by Polo Classic »

ildmar wrote:Jeg har kjøpt en ferdig chip til G60 med turbo... også står det at jeg skal ha fortenning på 14-15 grader. hvordan får jeg sett hvor mange grader den er nå? kommer ikke til med lampe der jeg tror det er fordi det er en kjøleslange i veien... for regner med at det er under den gummiproppen på girkassa det er? eller er jeg helt på jordet? :roll:
14 grader :o

Det er jo 7 grader orginalt
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Polo Classic wrote:
ildmar wrote:Jeg har kjøpt en ferdig chip til G60 med turbo... også står det at jeg skal ha fortenning på 14-15 grader. hvordan får jeg sett hvor mange grader den er nå? kommer ikke til med lampe der jeg tror det er fordi det er en kjøleslange i veien... for regner med at det er under den gummiproppen på girkassa det er? eller er jeg helt på jordet? :roll:
14 grader :o

Det er jo 7 grader orginalt
Jupp! men det har jo med at den er beregna på å bruke 98oktan og... vet ikke hvor mye dette har å si jeg men? syntes 14 var mye sjøl
1991 - Corrado G60T karman
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Ildmars corrado

Post by Polo Classic »

ildmar wrote:
Polo Classic wrote:
ildmar wrote:Jeg har kjøpt en ferdig chip til G60 med turbo... også står det at jeg skal ha fortenning på 14-15 grader. hvordan får jeg sett hvor mange grader den er nå? kommer ikke til med lampe der jeg tror det er fordi det er en kjøleslange i veien... for regner med at det er under den gummiproppen på girkassa det er? eller er jeg helt på jordet? :roll:
14 grader :o

Det er jo 7 grader orginalt
Jupp! men det har jo med at den er beregna på å bruke 98oktan og... vet ikke hvor mye dette har å si jeg men? syntes 14 var mye sjøl
Seriøse tunere gjør jo denne endringen i chippen
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Jupp! men det har jo med at den er beregna på å bruke 98oktan og... vet ikke hvor mye dette har å si jeg men? syntes 14 var mye sjøl[/quote]

Seriøse tunere gjør jo denne endringen i chippen[/quote]
slik at chippen stiller tenninga sjøl? det du mente?
1991 - Corrado G60T karman
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Ildmars corrado

Post by Polo Classic »

ildmar wrote:Jupp! men det har jo med at den er beregna på å bruke 98oktan og... vet ikke hvor mye dette har å si jeg men? syntes 14 var mye sjøl
Seriøse tunere gjør jo denne endringen i chippen[/quote]
slik at chippen stiller tenninga sjøl? det du mente?[/quote]


Nei, du endrer heller alle tenningskurver 7 grader, slik at man ikke ved en feiltagelse stiller feil. Da bruker man de orginale innstillingene uansett.
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Polo Classic wrote:
ildmar wrote:Jupp! men det har jo med at den er beregna på å bruke 98oktan og... vet ikke hvor mye dette har å si jeg men? syntes 14 var mye sjøl
Seriøse tunere gjør jo denne endringen i chippen
slik at chippen stiller tenninga sjøl? det du mente?[/quote]


Nei, du endrer heller alle tenningskurver 7 grader, slik at man ikke ved en feiltagelse stiller feil. Da bruker man de orginale innstillingene uansett.[/quote]

okey da skjønner jeg:)
Men har du noen idè til hvorfor bilen min ånder mye olje og har mye blå eksos? bruker også veldig mye olje... og når den står på tomgang så høres det ut som at det sitter et helikopter inni luftfilteret... altså turboen... men har ikke noe olje i trykk røra... olja mi lukter også litt eksos.
1991 - Corrado G60T karman
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: Ildmars corrado

Post by Polo Classic »

Toppakning og/eller slite ventiltetninger
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Polo Classic wrote:Toppakning og/eller slite ventiltetninger
Har bra komp på alle 4 sylinderne... så kan vel ikke være toppakningen da? kan det bare være ventitetningene?
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Må man av med toppen på g60 for å få byttet ventil tettninger?
1991 - Corrado G60T karman
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Ildmars corrado

Post by ildmar »

Hvis jeg skal overhale toppen min.. hva er det derre anbefaler og å få gjort? hva er det som er nødvendig?
1991 - Corrado G60T karman
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Ildmars corrado

Post by BlackDragon07 »

Se i tråden til wormy`s prosjekt
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply