Re: Økern´s Corrado G60
Posted: 27 Jun 2015, 16:42
Ja det er ganske ålreit når nesten alt er nytt. Har kosta flesk da..
Troor ikke en annen plate vil gjøre noe forskjell da den jeg har er så grunn som den kan.
Den må jo ha en viss str p.g.a inn/utløp. Så utslaget er den orginale kjøleren.
Har dog satt på den gamle igjen så det passer.
Fikk jaggu ordna problemet med servopumpa også. Etter et tips tok jeg og dro ut braketten fra den
gamle pumpa, som hjulet festes i, fra akslingen og satte over på den nye pumpa. Og det utligna alt.
Så det var jo særs enkelt!
Hadde lyst til og stramme veivbolten mens motoren stod i stativet. Litt redd for at den bryter for mye mot registeret når bilen
står på bakken. Etter mye sværting med forskjellige latmansarmer og dritsvær pumpe tang måtte man gi opp. Her må det
spesialverktøy rundt. Ringte møller, men de kunne ikke låne ut og å kjøpe nytt ville blitt sjukt dyrt for bare en bolt.
Sigurd tok da likesågodt og laga det cøstum. Fungerte som bara det
Så når da 2 problemer er løst må det jo dukke opp noe annet !
På toppen jeg har nå er det større høl til olje tilførsel til kompressor enn på gamle toppen. Så koblinga
jeg har passer ikke. (Fulgte ikke med på toppen jeg kjøpte)
Så jeg må ha en ny en men tror ratt jeg må ha den til sensoren ny også da jeg tror hølet i den jeg har blir da for lite
til en større kobling.. Noen som vet hva jeg må ha/fra hvem bil ?
Noen som vet om man får tak i litt finre ting til og blende høl med ?
Ellers så er dette ståa nå. Nå er ferie uka mi over så får ikke gjort noe mer på en par-tre uker.
(Og ja, jeg skal bytte hjulet på dynamo´n)
Troor ikke en annen plate vil gjøre noe forskjell da den jeg har er så grunn som den kan.
Den må jo ha en viss str p.g.a inn/utløp. Så utslaget er den orginale kjøleren.
Har dog satt på den gamle igjen så det passer.
Fikk jaggu ordna problemet med servopumpa også. Etter et tips tok jeg og dro ut braketten fra den
gamle pumpa, som hjulet festes i, fra akslingen og satte over på den nye pumpa. Og det utligna alt.
Så det var jo særs enkelt!
Hadde lyst til og stramme veivbolten mens motoren stod i stativet. Litt redd for at den bryter for mye mot registeret når bilen
står på bakken. Etter mye sværting med forskjellige latmansarmer og dritsvær pumpe tang måtte man gi opp. Her må det
spesialverktøy rundt. Ringte møller, men de kunne ikke låne ut og å kjøpe nytt ville blitt sjukt dyrt for bare en bolt.
Sigurd tok da likesågodt og laga det cøstum. Fungerte som bara det
Så når da 2 problemer er løst må det jo dukke opp noe annet !
På toppen jeg har nå er det større høl til olje tilførsel til kompressor enn på gamle toppen. Så koblinga
jeg har passer ikke. (Fulgte ikke med på toppen jeg kjøpte)
Så jeg må ha en ny en men tror ratt jeg må ha den til sensoren ny også da jeg tror hølet i den jeg har blir da for lite
til en større kobling.. Noen som vet hva jeg må ha/fra hvem bil ?
Noen som vet om man får tak i litt finre ting til og blende høl med ?
Ellers så er dette ståa nå. Nå er ferie uka mi over så får ikke gjort noe mer på en par-tre uker.
(Og ja, jeg skal bytte hjulet på dynamo´n)