Økern´s Corrado G60
Moderator: Moderators
Re: Økern´s Corrado G60
Gøy med stereo
Re: Økern´s Corrado G60
Ja, sålenge man får det til, hehe.ASD wrote:Gøy med stereo
Får noen uheldige refleksjoner fra fulltone i dash, men får kjøre på med EQ og tidskorreksjon og se hva jeg får "redda inn". Ville nok vært en fordel med on axis installasjon av fulltonen.
Får jeg ikke redda det inn blir det nok et 3 veis oppsett med vesentlig mindre mellomtone, men tar ikke sorgene på forskudd riktig enda.
Vil helst unngå dette så jeg får beholdt oem look.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Detta får du til ..... bare ikke overtenk for mye, og hold det enkelt. Onaxis montering er ideelt.... men du holder på i en bil og der er ingen ting ideelt . heheheh. Blir mange kompromisser og en får gjøre det beste ut av det. Det går ann å tidskorrigere noe med fulltone elementet, ved å legge til ekstra på avstanden. Det ekstra du skal legge til i DPSen er avstanden fra element og opp til front ruten, siden frontruten fungerer som en reflektor. En annen ting er delefrekvensen mellom dashbord elementene og dør elementet. Den bør være så lav som mulig pga. avstanden mellom elementene, helst ikke over 700 Hz. Dette for å "binde" elementene sammen, så man ikke opplever at lyden kommer fra dashbordet og døra men oppleves som den kommer fra ett element. (Regnestykket er som følger: lydhastighet 340m/s delt på delefrekvensen =m.)
eeeeehhh jeg er vel ikke akkurat den beste til å ikke overtenke hehehehe men lykke til
P.S. liker at du satser på OEM look
eeeeehhh jeg er vel ikke akkurat den beste til å ikke overtenke hehehehe men lykke til
P.S. liker at du satser på OEM look
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
X2ASD wrote: P.S. liker at du satser på OEM look
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
Hadde onaxis i bruksbilen jeg hadde for noen år siden - det var SÅ mye enklere og forholde seg til..ASD wrote:Detta får du til ..... bare ikke overtenk for mye, og hold det enkelt. Onaxis montering er ideelt.... men du holder på i en bil og der er ingen ting ideelt . heheheh. Blir mange kompromisser og en får gjøre det beste ut av det. Det går ann å tidskorrigere noe med fulltone elementet, ved å legge til ekstra på avstanden. Det ekstra du skal legge til i DPSen er avstanden fra element og opp til front ruten, siden frontruten fungerer som en reflektor. En annen ting er delefrekvensen mellom dashbord elementene og dør elementet. Den bør være så lav som mulig pga. avstanden mellom elementene, helst ikke over 700 Hz. Dette for å "binde" elementene sammen, så man ikke opplever at lyden kommer fra dashbordet og døra men oppleves som den kommer fra ett element. (Regnestykket er som følger: lydhastighet 340m/s delt på delefrekvensen =m.)
eeeeehhh jeg er vel ikke akkurat den beste til å ikke overtenke hehehehe men lykke til
P.S. liker at du satser på OEM look
Jeg har en overlapp mellom element i dør og dash. Hittil kjører jeg Focalene opp til 80hz med 12/db per octav i avrulling.
Fulltonene i dash kjører ned til 125hz med 12/db per octav. Så sålangt delingsmessig fungerer dette bra syns jeg.
Da skal jeg prøve og legge til den avstanden i tidskorrigeringa ! Blir spennende og prøve ut
Installasjonen til 5w´sene ble jeg jo da ferdig med forrige helg. Trodde jeg skulle få mer dypbass, men det er nok installasjonen og ikke elementene sin feil. Mulig de fungerer mest optimalt i en ordentlig kasse og ikke i en dør. Så jeg må nok krype til korset og sette inn en sub på sikt.
Det som var no dritt er at jeg får på dørtrekket, men ikke med dørlomma på. Har kutta det jeg kan uten at noe blir synlig, men den kommer seg ikke ordentlig inn.. Så får se om jeg finner ut hvor det butter og får fiksa det på en ålreit måte..
Her er braketten til passasjer siden ferdig;
5WS´n stikker såvidt litt ut i bakkant;
Ganske stor forskjell på disse og hertzn. Focalen er jo drittung i forhold.
Edit:
Ja OEM look må opprettholdes. Skal kvie meg mye for og bygge anlegget synlig..
Syns det er en stor det av opplevelsen og jeg, og ikke se det som spiller (hvertfall potensielt:O) veldig bra.(Hvertfall når det kommer til bil)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
Blir bra dette
Hva slags dempe matriale skal du ha på dørene? Og skal du ha noe i den kassa du lager?
Hva slags dempe matriale skal du ha på dørene? Og skal du ha noe i den kassa du lager?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
Håper det !BlackDragon07 wrote:Blir bra dette
Hva slags dempe matriale skal du ha på dørene? Og skal du ha noe i den kassa du lager?
Er noen år siden jeg dempa dørene nå.
Brukte butyl rett på metallet, innerblekket også. La 2 lag med akustisk demping på toppen av dette. (Samme fremgangsmåte i gulv forøvrig)
Var meninga og legge sound absorber på selve dørtrekket, men har ikke mer igjen, så det blir en anna gang.
Jeg er jo ikke snekker i det heletatt - så jeg kommer nok ikke til og lage en basskasse selv.
Ser SFT skal komme med en sidemontert kasse til bagasjen, så skal vurdere denne.Håper den blir laget diskret - da jeg som sakt ønsker oem look.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Den SFT kassa ser bra ut, trenger ikke være snekker for å bygge kasse er jo en del av morroa å lage det selv
Re: Økern´s Corrado G60
Ja missforstå meg rett. Skal alltids klare og laga en firkanta ordinær kasse, men en sidemontert bør støpes for og få utnytta formen på karroseriet - og det skal jeg ikke begi meg utpå.
Han har ikke lagt ut bilde av den sidemonterte kassa enda ? Bare den til hjulbrønnen som passer kun til vr6..
Han har ikke lagt ut bilde av den sidemonterte kassa enda ? Bare den til hjulbrønnen som passer kun til vr6..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Da har jeg og Sigurd hatt en ny økt på tenninga.
Et ord: Suksess !!
Det vi starta med var og prøve en anna tenningslampe (u never know). Samme resultat.
Så sjekka vi kammen. 2 ting vi så etter;
1. At oblatene (eller hva f de ovale greiene heter ?) stod i en 'V' på sylinder 1 i TDC
2. At kammen var riktig (kan jo ha vært feilpakka/produsert/sent.
Alt dette stemte.
Så tenkte Sigurd at vi kunne prøve CO Pot meteret hans. Vagt forsøk - MEN det er den lille jævla dritern der som har vært skyld i problemet ! Helt sjukt at den kan føkke opp så mye, spesielt når vi leste av riktig verdi på den med multimeter.
Vi har jo heletia sagt at det det er noe enkelt, pg det stemte.
Noen bilder fra økta;
Bytta ut en jordingskabel som var ferdig;
Fikk sjekka timinga med ventilsekselet og pakning av
V form på syl. 1 i TDC
Har endelig fått tak i en hattehylle uten høl
Det neste som skjer nå er live mapping.
Et ord: Suksess !!
Det vi starta med var og prøve en anna tenningslampe (u never know). Samme resultat.
Så sjekka vi kammen. 2 ting vi så etter;
1. At oblatene (eller hva f de ovale greiene heter ?) stod i en 'V' på sylinder 1 i TDC
2. At kammen var riktig (kan jo ha vært feilpakka/produsert/sent.
Alt dette stemte.
Så tenkte Sigurd at vi kunne prøve CO Pot meteret hans. Vagt forsøk - MEN det er den lille jævla dritern der som har vært skyld i problemet ! Helt sjukt at den kan føkke opp så mye, spesielt når vi leste av riktig verdi på den med multimeter.
Vi har jo heletia sagt at det det er noe enkelt, pg det stemte.
Noen bilder fra økta;
Bytta ut en jordingskabel som var ferdig;
Fikk sjekka timinga med ventilsekselet og pakning av
V form på syl. 1 i TDC
Har endelig fått tak i en hattehylle uten høl
Det neste som skjer nå er live mapping.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Det var deilig å endelig finne ut hva som var feil med denne motoren. Jeg hadde ikke trodd den co-poten kunne lage så mye kål
Corrado G60
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
Gratulerer med fungerende motor igjen
Bra dere fant ut av det!!
Bra dere fant ut av det!!
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
Takk for det!:
Det var er viktig tidspunkt og få ordna det på.
Begynnte og bli riiimelig lei.
Ja fy søren og den CO poten påvirker bilen.
Man lærer stadig. Den gamle CO potn skal rammes inn og henge i stua/soverommet på dne nye leiligheten min jeg har kjøpt.
Det var er viktig tidspunkt og få ordna det på.
Begynnte og bli riiimelig lei.
Ja fy søren og den CO poten påvirker bilen.
Man lærer stadig. Den gamle CO potn skal rammes inn og henge i stua/soverommet på dne nye leiligheten min jeg har kjøpt.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Så bra dere fant det ut
Co-pot lagde mye kål når jeg prøvde stille tenninga på min også..
Co-pot lagde mye kål når jeg prøvde stille tenninga på min også..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Ja du nevnte jo det tidligere også, men når vi leste av riktig verdi så trodde jo vi den var i orden. Så feil kan man ta !
Fikk gjort klar bilen til live mapping igår.
Oljeskjift var først ut. Syns det var overraskende mye metallspon på bunnplugg ved 2.skjifte.
Tok en skikkelig titt på undersia for og bekrefte at alt er tørt.
Ser meget lovende ut. En anelse oljefilm i bunn av oljefilteret, men det får gå.
Fant noen dråper med kjølevæske, men det kommer fra overgangen til registeret ved torpedoveggen. Så får bare stramme slangeklemma litt til. Glemte det igår, så tar det nestegang.
Triat og se hvor rævva overflatebehandlinga er.
Alt i underatellet var jo helt nytt og reint for 2 år sia..
Gleder meg til livemapping nå!
Kjørte en ørliten strekning på veien etter vi fikk til tenninga og en gang til før oljeskjift. Virker friskere og ikke minst sterkere nå. Så detta kan bli artig.
Fikk gjort klar bilen til live mapping igår.
Oljeskjift var først ut. Syns det var overraskende mye metallspon på bunnplugg ved 2.skjifte.
Tok en skikkelig titt på undersia for og bekrefte at alt er tørt.
Ser meget lovende ut. En anelse oljefilm i bunn av oljefilteret, men det får gå.
Fant noen dråper med kjølevæske, men det kommer fra overgangen til registeret ved torpedoveggen. Så får bare stramme slangeklemma litt til. Glemte det igår, så tar det nestegang.
Triat og se hvor rævva overflatebehandlinga er.
Alt i underatellet var jo helt nytt og reint for 2 år sia..
Gleder meg til livemapping nå!
Kjørte en ørliten strekning på veien etter vi fikk til tenninga og en gang til før oljeskjift. Virker friskere og ikke minst sterkere nå. Så detta kan bli artig.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner