Økern´s Corrado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by JohnnyCorrado »

selger du motorkomponenter løst? tenkte i såfall på blokk + veiv og 1.9l stemplene :mrgreen:
2001 Audi S4 Avant
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Neeh, det kommer jeg aldri til og gjøre.
Alt eller ingenting gjelder.

Er fortsatt usikker på hva jeg gjør her, så får se med tia..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by JohnnyCorrado »

da foreslår jeg at du beholder den, skrur den sammen etter hvert og kjører den :D
2001 Audi S4 Avant
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Kisseg60 »

Tror det er lettere å få solgt den hel enn som et prosjekt i deler.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Er det jeg tror og.
Så det blir salg av enten allt eller ingenting.
Det hadde bare vært SÅ knall og fått den ferdig og kunne kjørt den - men den er endel penger og tid til den stund.
Og om jeg da får solgt hele prosjektet + har en lønning til overs så kan jeg starte og kjøre motocross og ha det drit gøy med een gang.
Såå, vi får se da. Må jo bestemme meg snart, får skal jeg beholde den må jeg bestille "litt" mer deler
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Mouh »

gjør deg ferdig med det du startet på, så kan du evt selge..
Det er alltid sååå mye bedre å gjøre ferdig noe man har startet på enn å bare legge det fra seg halvveis.
Ikke bare kan du si til deg selv at du har gjennomført det, men du får også mere for den i kjørende stand enn du noen gang ville fått for den i deler, hvis du skulle finne på å selge altså :P
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Kisseg60 »

Og ikke minst den følelsen du får når du har gjort den ferdig.! DEN er ubetalelig.!

Men gjør det billig. trenger ikke kjøpe alt nytt.
En vask holder før du monterer det, i værste fall litt svart lakk.
Så det blir det seenes bra ut selv om det ikke er nytt.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Hehe..
Det blir vel til at jeg gjør den ferdig, ja. Har grubla og tenkt veldig mye i det siste..
MX sessongen er det ikke så mye igjen av i år, så gidder ikke og stresse med det i år.
Og når jeg satt og knukka litt i motororrommet tidligere idag så fikk jeg litt god følelse igjen.
Det er sjukt mye jobb igjen, og jeg har fårtsatt aldri tatt meg tid til og lese meg opp på ting, men naboen skal værtfall
hjelpe meg litt. Så vi får gjøre det beste ut av det.
Er jo ikke så frøktlig lenge til vinterkulla setter i gang, så blir vel bare og få bestillt clutch og svinghjul så jeg får avballansert
veiv. Så blir det mere delebestilling ila. vintern og skruing til våren 2013 - så får vi se om den kommer på veien til den sommern.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
JohnnyCorrado
Posts: 487
Joined: 27 Feb 2010, 04:26
Location: Rygge og Jessheim

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by JohnnyCorrado »

:mrgreen:
2001 Audi S4 Avant
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by ildmar »

Slikt liker man og høre! :D
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Mouh »

Suverent!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Jada!
Kanke drive sånn og vippe, må bare gjøra ferdig Corrado\ n og ta crossen sea.
Men du verden og jeg virkelig vurderte saken!
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Som kjent så vurderte jeg og starte og kjøre motocross istedet, men jeg venter til Corradoen er ferdig.
Alikevell så har jeg fått kjørt litt i sommer, da jeg har kjørt på rekruttlisens (1 sessong) og har fått lånt utstyr av kamerater.
Sist trening gikk det ikke så bra, tryna på et hopp, så nå sitter jeg her i rullestol med 4 brukk i bekkenet og knekk høyre kragebein ! Skulle egentlig hatt fri nå i 2 uker fra arbe og fiksa forstilling, rådelager og sent veiv, stempler, råder og clutch for avballansering.
Dette får jeg nå altså ikke gjort p.g.a rullestolen. Blir sittendes i den ca 4/5 uker til før jeg kan bevege meg fritt på krykker tenker jeg, om ikke lengre.

Jeg har da værtfall fått malt bærebruer og forstilling samt andre braketter.
Clutch, ting til forstilling (alt nytt) og masse nipp napps er i hus. Fikk sending av varer for over 10K fra BBM for litt sia..
Eneste jeg mangler til forstilling er nå stab sthaaag! så er den helt ny bortsett fra bærearmene. De var litt bitte bitte litt rustne, men det pussa jeg vekk og malte opp.
Har også kjørt fullt foringsett og nye pakninger til hele motoren, ny bunnpanne, oljepumpe +++++++.
Her kommer bilde av nyborra blokk (1.9L) og nypoler veiv (som ikke trenges og slipes :D ) og nymalt forstilling.

Image
Image
Image
Image

Dissa malingsprosjekta mine blir jo langt ifra perfekte. Litt sig her og der og ikke helt plettfri finish, men de er da blanke og svarte all over og det er det viktigste for meg. Dette er jo deler som man stort sett aldri kommer til og ni stirre på alikevell.
Tror jaggumeg girkassa kommer tell og bli svart også, må bare kjøpe ny først.

Så her kommer det til og se fint lite en god stund. Nå blire jo dritkaldt til jeg kan skru igjen, og etter minner fra sist vinter frister det lite og skru i kulda..
Det som er posetivt når man sitter i rullestol er at man bruker minimalt med penger, men får ikke så mye inn heller da..
Så får bare samle opp litt og bestille mer stash til forstilling osv etterhvert.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Mouh »

hehe, det høres ikke bra ut det med rullestol osv, men.... kanskje du har lært da at du skal holde deg på 4 hjul du, ikke 2 :P

Det er godt og se at det er noe fremgang, tross skadene. Det står respekt av det ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt

Post by Oekern »

Har ikke fått gjort noe mens jeg er skada, dette er noe jeg har gjort før ulykka..
Gi meg nei? Full gass tell sommern igjen 8) Blir jo ikke skremt av noen "skrammer"
Kommer meg ikke på arbe før etter nyttår ser det ut for og snowboard sessongen er nok spolert.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply