Økern´s Corrado G60
Moderator: Moderators
Re: Økern´s Corrado G60
Takker!
Ja det er bare og setta i sving
Fikk løs drivaksal før idag, men ser ut som jeg har fått feil del fra møller.
Mulig det ble noe missforståelse også mellom meg og han i andre enden på tlf. Så får se om de har korrekt del i morra.
Ja det er bare og setta i sving
Fikk løs drivaksal før idag, men ser ut som jeg har fått feil del fra møller.
Mulig det ble noe missforståelse også mellom meg og han i andre enden på tlf. Så får se om de har korrekt del i morra.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Det viste seg at det var riktig del. Den gamle simringen var så mjuk blitt at jeg bare hadde
fått ut halvparten. Tok Sigurd 20 sekunder og se når han lå under bilen der.
Ny simring på plass;
Her ser dere litt bedre hvor oljekjøler sitter;
Fløtta tutene til der hvor org. IC står;
Syns kanskje ikke de mørke løktene er så dumme alikevell. Lar dem være foreløbig hvertfall.
Igår, lørdag, hadde jeg prøveskilter. Fikk logga ca 20 mil. Motormessig fungerer det helt tipp topp.
Er meget fornøyd med tomgangen og hvordan den er og kjøre mtp kvass kam (268/276).
I starten var den meget tungstarta etter at den er blitt varm. Etter aller første kjøretur fikk jeg faktisk ikke start igjen
rett etter at jeg skrudde motoren av.Den måtte bli kald først, så starta den. Dette er dog blitt mye bedre allerede, så det går seg nok til.
P.g.a lavtemp. termostat og styring til radiatorvifta går den ganske kaldt på kjølevannet. Må motorvei o.l ligger den på 70 grader,
i litt tettere strøk med mer stopp og kjøring så snuser den på 75 grader. Er dette kanskje litt f o r kaldt ?
MFA´n blei ikke heeelt enig med seg selv ift oljetemperatur, men den ligger nok rundt 80-90 grader. (På 80 grader åpner den eksterne kjølern seg)
Har en liten film fra påkjøring til motorveien. Lå noen sinker forran oss, men vi kom da forbi
Litt kjip kvalitet da jeg tok opp med telefonen;
http://vid496.photobucket.com/albums/rr ... vjg2wg.mp4
Tok en sjekk ift lekasjer etter kjøringa igår. I dag da jeg tok den vekk har det kommet noen få dråper på den, så får sjekke opp det
neste gang jeg har ferie. Da skal jeg også ha prøveskilter og prøve den andre chippen jeg har.
Har ikke sjekke ladetrykket da jeg ikke har fått satt på en måler enda, men skal gjøre dette før neste prøvekjøring.
Burde vel egentlig hatt en bredbåndslambda for sikkerhetsskyld. Får se hva jeg gjør.
Ellers så må jeg finne ut en løsning på panserwire da denne er for kort. Noen tips ?
Skal prøve og få lufta clutch litt mer da den må heeeelt inni gølvet for at jeg skal få den i gir.
Virker ikke som den er helt som den skal være.
fått ut halvparten. Tok Sigurd 20 sekunder og se når han lå under bilen der.
Ny simring på plass;
Her ser dere litt bedre hvor oljekjøler sitter;
Fløtta tutene til der hvor org. IC står;
Syns kanskje ikke de mørke løktene er så dumme alikevell. Lar dem være foreløbig hvertfall.
Igår, lørdag, hadde jeg prøveskilter. Fikk logga ca 20 mil. Motormessig fungerer det helt tipp topp.
Er meget fornøyd med tomgangen og hvordan den er og kjøre mtp kvass kam (268/276).
I starten var den meget tungstarta etter at den er blitt varm. Etter aller første kjøretur fikk jeg faktisk ikke start igjen
rett etter at jeg skrudde motoren av.Den måtte bli kald først, så starta den. Dette er dog blitt mye bedre allerede, så det går seg nok til.
P.g.a lavtemp. termostat og styring til radiatorvifta går den ganske kaldt på kjølevannet. Må motorvei o.l ligger den på 70 grader,
i litt tettere strøk med mer stopp og kjøring så snuser den på 75 grader. Er dette kanskje litt f o r kaldt ?
MFA´n blei ikke heeelt enig med seg selv ift oljetemperatur, men den ligger nok rundt 80-90 grader. (På 80 grader åpner den eksterne kjølern seg)
Har en liten film fra påkjøring til motorveien. Lå noen sinker forran oss, men vi kom da forbi
Litt kjip kvalitet da jeg tok opp med telefonen;
http://vid496.photobucket.com/albums/rr ... vjg2wg.mp4
Tok en sjekk ift lekasjer etter kjøringa igår. I dag da jeg tok den vekk har det kommet noen få dråper på den, så får sjekke opp det
neste gang jeg har ferie. Da skal jeg også ha prøveskilter og prøve den andre chippen jeg har.
Har ikke sjekke ladetrykket da jeg ikke har fått satt på en måler enda, men skal gjøre dette før neste prøvekjøring.
Burde vel egentlig hatt en bredbåndslambda for sikkerhetsskyld. Får se hva jeg gjør.
Ellers så må jeg finne ut en løsning på panserwire da denne er for kort. Noen tips ?
Skal prøve og få lufta clutch litt mer da den må heeeelt inni gølvet for at jeg skal få den i gir.
Virker ikke som den er helt som den skal være.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
Syns det ble skikkelig stillig med de mørke lyktene og den sorte plata
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
Er det noen som vet om noen kjente/typiske strømtyver ?
Plutselig dør batteriet ut på bilen..
Plutselig dør batteriet ut på bilen..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
Stereoanlegget?
Eller andre ting som man ikke behøver å ha tenningssystemet på?
Eller andre ting som man ikke behøver å ha tenningssystemet på?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
Stereo er vel hovedårsaken som blir nevnt..Oekern wrote:Er det noen som vet om noen kjente/typiske strømtyver ?
Plutselig dør batteriet ut på bilen..
Ellers spørs det jo på batteriet også, hvor bra stand det er i.. Alarm..?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Har sjekka alt av 'basic's'.
Relativt nytt batteri. (1 og halvt år).
Tenkte mer på om det var noe som er typisk for alder og lite bruk, men det kan jo væra så mangt. Får bare starte med feilsøkning.
Relativt nytt batteri. (1 og halvt år).
Tenkte mer på om det var noe som er typisk for alder og lite bruk, men det kan jo væra så mangt. Får bare starte med feilsøkning.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Koble deg noenlitt lange ledninger på en lyspære,så tar du av minus på batteriet..kobler en ledning til minus kabel og en til minuspolen på batteret da skal det bli lys..så drar du ut en og en sikring og når lyset forsvinner,så har du strømtyven din
Re: Økern´s Corrado G60
Ah! Smart. Takk
Kan jo ellers fortelle at jeg endelig har realisert sete - drømmen!
Det er da Recaro delskinnstolene det er snakk om.
Ikke helt perfekte og bryter til rygg-justering mangler begge sider, men skal få ordne dette på et vis.
Skinnet har noen "strekk merker", men skal kunne få vekk dette regner jeg med, med noe skikkelig lærkrem.
Førerstol ikke montert da jeg ikke har ordna bryter og strøm til justering av seteryggen. Denne har også en søm som har spjæla som må ordnes.
Motormessig er jeg på vent.
Skulle prøve chip nr 2 en helg og skulle i samme slengen dobbeltsjekke tenninga. Oppdaget av svinghjulet var feilmerka og med riktig instillt tenning
ble den helt håpløs - så kjører på med livemapping i oktober.
Kan jo ellers fortelle at jeg endelig har realisert sete - drømmen!
Det er da Recaro delskinnstolene det er snakk om.
Ikke helt perfekte og bryter til rygg-justering mangler begge sider, men skal få ordne dette på et vis.
Skinnet har noen "strekk merker", men skal kunne få vekk dette regner jeg med, med noe skikkelig lærkrem.
Førerstol ikke montert da jeg ikke har ordna bryter og strøm til justering av seteryggen. Denne har også en søm som har spjæla som må ordnes.
Motormessig er jeg på vent.
Skulle prøve chip nr 2 en helg og skulle i samme slengen dobbeltsjekke tenninga. Oppdaget av svinghjulet var feilmerka og med riktig instillt tenning
ble den helt håpløs - så kjører på med livemapping i oktober.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Delskinn er 100% corrado..det er helt rett gratulerer
Nye brytere finner du hos ARZ.....
Nye brytere finner du hos ARZ.....
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s Corrado G60
Ser kjempe bra ut
Regner med du syns det var digg å få dette inn i bilen
Hvis du ser i tråden min så har det blitt svart på hvordan du enkelt kan legge opp strøm fra sikringsskapet
Fått skilter på bilen enda?
Regner med du syns det var digg å få dette inn i bilen
Hvis du ser i tråden min så har det blitt svart på hvordan du enkelt kan legge opp strøm fra sikringsskapet
Fått skilter på bilen enda?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s Corrado G60
Hvilket merke på svinghjulet bruker du? Ditt var vel merket med grader mener jeg å huske?
Hvis den går dårlig med "riktig" justert tenning, kan det også være en sensor som fucker opp. Prøvde å justere min med CO-pot frakoblet. På "riktig" tenning da kom det geværskudd og flammer fra potta, og grenrøret glødet rødt.
Hvis den går dårlig med "riktig" justert tenning, kan det også være en sensor som fucker opp. Prøvde å justere min med CO-pot frakoblet. På "riktig" tenning da kom det geværskudd og flammer fra potta, og grenrøret glødet rødt.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Stemer, det er merka med grader.
Når vi fikk det riktig brukte vi merket 0.
Justerbar tenningslampe som var stillt inn på 7 grader, men hver gang man nærma seg 7 grader døde den ut.
Når den gikk med feil innstilt tenning så gikk den jo greit. Altså, jeg trodde kanskje det skulle gå bedre enn det gjorde, men
den gikk stabilt på tomgang og ellers reint og greit gjennom turtallsregisteret. Da forutenom 2 små kutt som jeg fikk.
Har ikke sjekka CO-pot etter vi stilte den inn under oppstart (eller når vi gjorde det igjen), men kan jo dobbeltsjekke den for sikkerhetsskyld.
Når vi fikk det riktig brukte vi merket 0.
Justerbar tenningslampe som var stillt inn på 7 grader, men hver gang man nærma seg 7 grader døde den ut.
Når den gikk med feil innstilt tenning så gikk den jo greit. Altså, jeg trodde kanskje det skulle gå bedre enn det gjorde, men
den gikk stabilt på tomgang og ellers reint og greit gjennom turtallsregisteret. Da forutenom 2 små kutt som jeg fikk.
Har ikke sjekka CO-pot etter vi stilte den inn under oppstart (eller når vi gjorde det igjen), men kan jo dobbeltsjekke den for sikkerhetsskyld.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s Corrado G60
Ikke juster noe på tenningslampen. Sett den på 0 grader, og sikt deg inn mot 6grd merket på svinghjulet. Slik du gjør det nå blir det dobbelt opp, altså 13 grader. (Eller om det blir -1, for trøtt til å tenke.)
Alternativt bør det jo forsåvidt også bli riktig å stille lampa på 6-7grd, og sikte seg inn mot 0-punktet på svinghjulet.. Så lenge de 6-7 gradene du stiller på lampa er fortenning
Alternativt bør det jo forsåvidt også bli riktig å stille lampa på 6-7grd, og sikte seg inn mot 0-punktet på svinghjulet.. Så lenge de 6-7 gradene du stiller på lampa er fortenning
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s Corrado G60
Det er dette vi har gjort.wormy wrote: Alternativt bør det jo forsåvidt også bli riktig å stille lampa på 6-7grd, og sikte seg inn mot 0-punktet på svinghjulet.. Så lenge de 6-7 gradene du stiller på lampa er fortenning
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner