Økern´s Corrado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

Se her ja :D
Får man ikke til å lakkere så funker det jo som f... å polere :D :D

Kommer motoren fort på plass igjen da?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: Økern´s Corrado G60

Post by g60 »

ser veldig bra ut :-)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Takker og bukker.
Venter egentlig bare på at blokka blir ferdig montert samt chip.
Ellers så er det bare montering som gjenstår. Sååå det er jo ikke så mye som gjenstår, men ting
tar jo gjerne litt lengre tid enn man tenker da.

Fikk gjort litt mer småtteri igår.
Vibratech motorfester;
Image
Image
Image
Image

Ny coil;
Image

Ny slave;
Image

Klarte ikke og legge på lamin-x filmen på den kurva baklykta, så ga opp det og fant fram noe sotespray jeg hadde liggendes.
Klarte ikke og få det javnt på første strøket - så måtte ta 2. Syns dette blei alt for mørkt, men foreløbig lar jeg det være sånn.
Må nok innrømme nederlag og kjøpe ferdig røde/"grå" baklykter.. Har også fjerna vindusvisker bak.
Image
Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

Den stussen din ble jo rimelig strøken med den midtplaten og de mørke lyktene!!
Hva er forskjellen på de motorfestene og de til bbm?
Ellers ser det veldig Bra ut :-)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Jeg syns som sakt det blei litt vell mørkt, men det "passa" jo, som du sier.

Jeg har aldri prøvd disse motorfestene før, men etter alt jeg har lest så er dette det beste
kompromiss mellom komfort og stivhet. De er en god del stivere enn orginalt, men fortsatt
fine og kjøre med uten noe særlige vibrasjoner. (Igjen, etter hva jeg har lest.)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

En mellomting kan jo være greit det. Clubsport eller hva det kalles igjen.
Er nok greit p få bytta de når du først har motoren ute.

Syns stussen ble skikkelig stilig, kunne tenkt meg det samme selv.
Du finner jo fort ut på en EU kontroll om det er for mørkt eller ei ;-)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Da er gasspjeld og innsug porta også.
Retter en stor takk til Sigurd !

Image
Image
Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Da er blokka ferdig !
Det var ikke bare bare da råden tok tak i mellomakslingen og måtte friseres så det blei klaring.
Var vel en råde som tok tak i underspylinga også. Så alle måtte friseres og vektjusteres på nytt.
Var noen lagre i blokka som måtte byttes og skal hilse og si at det var en helv***** tilpassningsjobb!
Retter en STOR takk til Kristian som tok hele jobben med blokka, veldig bra:) !
Dette er jo da en 1.9L med 83mm JE stempler. Titaniumsråder som er 144mm - så stempla er kortere enn orginalt.
9:1 komp. Alle simringer og lagre er nye - og selvfølgelig den berømte veivbolten og.
Kjører en toppakning fra 2L golf.

Image
Image
Image
Image
Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Så har man fått gjort litt idag.
Har 1 problem og en ting som er litt kjipt.

Problemet er servopumpa/hjulet til servopumpa. Jeg har kjøpt ny servopumpe og på denne
går ikke akslingen like langt ut som på den jeg hadde før.
Se bilde 2. Det er ganske mye det er snakk om. Prøvde og løsne akslingen på den gamle uten hell.
Er det meninga at man skal få løs denne - evn.t hvordan ? Tenkte isåfall og bytte over gammel aksling
på den nye pumpa. Kan ikke se at noe annet skulle være feil.. Er ikke forskjell på gamle løpehjulet og det nye.

Den kjipe tingen er at jeg kjøpte meg en ny oljekjøler som bygger mer i høyden enn den jeg hadde fra før,
noe som gjør at "sandwichplata" til ekstern oljekjøler ikke får tak i gjengene.Er det noen måte og løse dette på ?
(Forutenom og bruke den jeg hadde fra før) Er av merket Behr/Hella - så syns detta var rart..

Image
Image
Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado G60

Post by wormy »

Servopumpa du har kjøpt er vanlig 8V mest sannsynlig. G60-pumpa har som du har sett annen aksel som bygger mer.
Jeg personlig ditcha servo'n, fylte tannstanga med litt servoolje og plugga hulla. Du får en egen "loop-slange" for å blokkere dette. Enkleste alternativet er å lage/kjøpe spacer til reimhjulet. Jeg mener BBM har (hadde) dette. Eventuelt lage en selv. Det går nok å bytte akslen, men jeg ser for meg du må ha skikkelig presse - og det er mulig du må ha nye lagre/simringer etter den jobben er gjort. Har ikke satt meg så mye inn i det.

(Får sikkert laget dette på lokale hydraulikksjappa til en okay sum også. Bare ta med bilde, samt de gamle slangene, så de får sjekket gjengestørrelsene.) Til bobla kjøpte jeg 2stk 1m pressa slanger med fittings hos Hydroscand for 700kr mener jeg. Så mulig det er billigere/enklere å høre der. Servopumpa pumper ut rundt 80-100 bar mener jeg, men fjerner du den blir nok trykket slangene/røra trenger å holde vesentlig mindre.
Loop-kit / servo-delete.
http://www.eaaengineering.com/steering- ... rsion-kit/

Har du et bilde av oljekjøleren du har kjøpt? Er det mye det er snakk om? Man får de "gjengene" i flere lengder.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

Er så digg å se nye rene motordeler :mrgreen:
Blir kanon dette oekern, kjekt å kunne få litt bistand når man trenger det :D

Du får legge ut en video snutt av første oppstart :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Ja riktig.
Det er veldig rart, er denne jeg har kjøpt http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... ering_Pump
Kan jo ha fått feil tilsendt selvfølgelig.
Da får jeg se om jeg får ordna en spacer. Har lyst til og beholde servon.

Kommer med bilde av oljekjøler seinere idag !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Økern´s Corrado G60

Post by wormy »

Du har fått akkurat den du har bestilt mest sannsynlig, men den passer ikke til G60. Bahn Brenner har nok skrevet feil der. G60 har ulik pumpe (annen lengde på hvor langt akslen stikker ut - ellers identisk.) Been there, done that. :)

Får du laget /dreid til en spacer bør det være en enkel sak å montere, bare husk tilsvarende lengre bolter.

http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... ering-pump
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by Oekern »

Ja riktig. Får nok ikke dreid til en spacer, men skal se om jeg kommer opp med en løsning på problemet i morra..
Har kommet litt lengre idag. Mye rengjøring som tok tid av diverse ting.

Her er problemet med sandiwchplata til ekstern oljekjøler. Den får ikke tak på de gjengene som er igjen..
(Muttern er på kun for at jeg skulle få tatt bilde)
Image

Fikk ikke toppdekselet 100% reint, men skulle vel væra ok..
Image
Image

Nye dyser er på plass
Image

Og detta er ståa akkurat nå
Image
Image
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Økern´s Corrado G60

Post by BlackDragon07 »

Ser knall ut oekern :mrgreen: :mrgreen:
Misunner deg der :roll:

De selger sånne sandwitch på torshov og biltema, du kan jo sjekke ut de også.
Usikker på hvordan det er med kvaliteten på de.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply