Økern´s Corrado G60
Moderator: Moderators
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Da hadde man prøveskilter på bilen igår ! (Lørdag)
Av naturlige årsaker ble det kjøring på gamle og lite traffikerte veier, men fikk kjørt på bilen
ca 90km !
Hadde også med Sigurd, så han fikk også selvfølgelig prøvd bilen.
Motoren går jo som ei klokke, og med ny clutch og forstilling er den veldig grei og kjøre.
Det som ikke fungerer er vinduet fører side, et tåkelys samt at oljetemp står enten på 160 grader eller
så står det bare --- i displayet. Mindre bagateller med andre ord
Det ene festet til bakre stabstag løsna også, men det andre holdt seg på plass, så det bøy ikke på noe større problemer.
Demperne er nok litt slitne, så bør nok bytte disse etterhvert.
Har jo 40/40 senk liggendes..
Fikk lånt ei smøregrav på lokale stasjon og sett litt. Helt tørr, ingen lekasjer.
Fikk også stramma til noen muttre på downpipe skjøten jeg ikke kom så godt til hjemme. Så eksoslekasjen er nesten
helt tett.
Har ikke hatt forstillingskontroll på bilen enda, men får prøve og få det gjort før den blir satt bort for vinteren.
Om ikke så blir det til neste år.
Har 2 elendige mobilbilder.
Av naturlige årsaker ble det kjøring på gamle og lite traffikerte veier, men fikk kjørt på bilen
ca 90km !
Hadde også med Sigurd, så han fikk også selvfølgelig prøvd bilen.
Motoren går jo som ei klokke, og med ny clutch og forstilling er den veldig grei og kjøre.
Det som ikke fungerer er vinduet fører side, et tåkelys samt at oljetemp står enten på 160 grader eller
så står det bare --- i displayet. Mindre bagateller med andre ord
Det ene festet til bakre stabstag løsna også, men det andre holdt seg på plass, så det bøy ikke på noe større problemer.
Demperne er nok litt slitne, så bør nok bytte disse etterhvert.
Har jo 40/40 senk liggendes..
Fikk lånt ei smøregrav på lokale stasjon og sett litt. Helt tørr, ingen lekasjer.
Fikk også stramma til noen muttre på downpipe skjøten jeg ikke kom så godt til hjemme. Så eksoslekasjen er nesten
helt tett.
Har ikke hatt forstillingskontroll på bilen enda, men får prøve og få det gjort før den blir satt bort for vinteren.
Om ikke så blir det til neste år.
Har 2 elendige mobilbilder.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Se der ja, grattis! ^_^
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Flott å se en Corrado ute i det fri
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Takk og takk!
Det var veldig morro, særlig når alt fungerte såppas bra som det gjorde !
Det var veldig morro, særlig når alt fungerte såppas bra som det gjorde !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
toppfint
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Yep !
Er det noen som husker helt riktig hvordan innkjøring av kompressoren er igjen ?
Rundt 80 mil med maks 3000 rpm ? Med lite gass
Er det noen som husker helt riktig hvordan innkjøring av kompressoren er igjen ?
Rundt 80 mil med maks 3000 rpm ? Med lite gass
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Når jeg kjørte inn min så holdt jeg den under 2000rpm med lite gass de 10 første mila (noe som var liiitt kjedelig )Oekern wrote:Yep !
Er det noen som husker helt riktig hvordan innkjøring av kompressoren er igjen ?
Rundt 80 mil med maks 3000 rpm ? Med lite gass
Deretter så kjørte jeg 90mil med lite gass og under 3000rpm.
Men jeg er litt ektra nøye når det gjelder sånt
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Ja okei.
Holdt meg under 3000 rpm med lite gass jeg da.
Får fortsette med en god stund til da, !
Spørs om jeg rekker innkjøring før den blir satt bort.
Holdt meg under 3000 rpm med lite gass jeg da.
Får fortsette med en god stund til da, !
Spørs om jeg rekker innkjøring før den blir satt bort.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Fyll opp tanken og ta med noe proviant. Også tar du deg en lang tur.
Jeg kjørte en "svipptur" til elverum og tilbake igjen. Vips, ferdig innkjørt
Jeg kjørte en "svipptur" til elverum og tilbake igjen. Vips, ferdig innkjørt
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Hehe. Joda. Det er forsåvidt fort gjort om man går inn for det.
Sant det !
Sant det !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Da har man hatt prøveskilter lørdag og søndag denna helga !
1. problem kom da jeg skulle kjøre i veien lørdag. Da røyk dørhåndtaket, doh.
Ikke noe stort problem.
Så kjørte man 3 minutter, så bråka og lyste oljelampa.
Da fant man fort ut at 2 kabler satt feil, så fikk retta opp i det.
Nå viste også MFA´n oljetempen.
Fikk kjørt noe over 40 mil i helga. Alt fungerer rimelig greit. Bortsett fra noen mindre el feil osv,
men alt det vesentlige er nok i ganske bra stand.
Så nå har bilen godt litt over 50 mil.
Litt bilder fra helga;
1. problem kom da jeg skulle kjøre i veien lørdag. Da røyk dørhåndtaket, doh.
Ikke noe stort problem.
Så kjørte man 3 minutter, så bråka og lyste oljelampa.
Da fant man fort ut at 2 kabler satt feil, så fikk retta opp i det.
Nå viste også MFA´n oljetempen.
Fikk kjørt noe over 40 mil i helga. Alt fungerer rimelig greit. Bortsett fra noen mindre el feil osv,
men alt det vesentlige er nok i ganske bra stand.
Så nå har bilen godt litt over 50 mil.
Litt bilder fra helga;
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Bare for og delta med og opprettholde litt innlegg på forumet i en
ellers stusslig vinterdvale;
Jeg er ganske glad i vinter, men den som har vært hitill er jo bedriten. Så sommern kan egentlig bare komma !
Fordelen med detta er jo at jeg ikke bruker penger på utflukt til fjellheimen - så delesanking er igang !
Foreløbig plan for 2014 er følgende;
"Grommotoren" blir nok ikke prioritert i år heller. Om jeg starter med og montere bunndelen er usikkert.
I år vil jeg i større grad nyte bilen og håpe på og kjøre på den noen mil:)
Skilter er nok utelukket. Så prøveskilter er fint.. Kanskje "halvårsskilt" er en mulighet. Får se.
Bør vel prøve og få litt orden på interiøret og kanskje prøve og bli ferdig med stereobygginga.
Problemet der er jo at jeg ikke aner hvordan løsning jeg skal ha i døra samt at snekkerferdighetene = 0.
Fulltonene jeg kjøpte til dash er jo for høye så de butter i vindkanalen. Får nesten ikke spaca ut heller.
Må isåfall ta av frontruta/ut med dash for og komme til
Som nevnt er delesanking igangsatt. Noe nødvendig, andre overflødig snacks. (Digger snacks)
Så i år vil nok bilen se litt bedre ut enn det den har gjort de snart 6 åra jeg har hatt den. Jaggu på tie!
Prøver og få tak i ledningsnett til VDO´n min. Den med oljetrykk og volt. Finner det ingen steder, så om
noen kommer over det hadde det vært fint med en link.
Sliter litt med og få tak i festet til bakre stabstag også (mista jo den ene sia i sensommer/høst),
så om noen ser det så fint om dere sier ifra hvor man får tak i dette.
Vil ikke røpe så mye av delene jeg har skaffa riktig enda, men kan jo legga ut en teaser.
Sikkert endel av dere som skjønner hva det er.
ellers stusslig vinterdvale;
Jeg er ganske glad i vinter, men den som har vært hitill er jo bedriten. Så sommern kan egentlig bare komma !
Fordelen med detta er jo at jeg ikke bruker penger på utflukt til fjellheimen - så delesanking er igang !
Foreløbig plan for 2014 er følgende;
"Grommotoren" blir nok ikke prioritert i år heller. Om jeg starter med og montere bunndelen er usikkert.
I år vil jeg i større grad nyte bilen og håpe på og kjøre på den noen mil:)
Skilter er nok utelukket. Så prøveskilter er fint.. Kanskje "halvårsskilt" er en mulighet. Får se.
Bør vel prøve og få litt orden på interiøret og kanskje prøve og bli ferdig med stereobygginga.
Problemet der er jo at jeg ikke aner hvordan løsning jeg skal ha i døra samt at snekkerferdighetene = 0.
Fulltonene jeg kjøpte til dash er jo for høye så de butter i vindkanalen. Får nesten ikke spaca ut heller.
Må isåfall ta av frontruta/ut med dash for og komme til
Som nevnt er delesanking igangsatt. Noe nødvendig, andre overflødig snacks. (Digger snacks)
Så i år vil nok bilen se litt bedre ut enn det den har gjort de snart 6 åra jeg har hatt den. Jaggu på tie!
Prøver og få tak i ledningsnett til VDO´n min. Den med oljetrykk og volt. Finner det ingen steder, så om
noen kommer over det hadde det vært fint med en link.
Sliter litt med og få tak i festet til bakre stabstag også (mista jo den ene sia i sensommer/høst),
så om noen ser det så fint om dere sier ifra hvor man får tak i dette.
Vil ikke røpe så mye av delene jeg har skaffa riktig enda, men kan jo legga ut en teaser.
Sikkert endel av dere som skjønner hva det er.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Kanskje det!
Hintet ligger jo i minste tykkelse 26mm.
Hintet ligger jo i minste tykkelse 26mm.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner