Økern´s Corrado G60
Moderator: Moderators
Økern´s Corrado G60
Velger da og lage en prosjekt tråd om bilen min, da det nettopp er blitt et prosjekt.
Prosjektet er i startfasen og jeg vil komme til og bruke veldig lang tid på og fullføre prosjektet. (Money is a bitch)
Pr dags dato står bilen i egen garasje (a.k.a "versktedet"). VI flytter til sommern (2010) så det blir spennende og se hva jeg får til da med tanke på lokale.
Idag står bilen uten topp.
Det som skal gjøres:
Motor:
Toppen: Overhale, porte, større ventiler, forsterka ventilfjører/løftere, trimkam. Forsterka strekkbolter. Check
Kompressor: Overhale, porte, bredere reim, mindre ladehjul (65). Denne er glassblåst. Check
Eksos: Alt nytt. Grenrør, kat-erstatter.Borla cat-back 2,25" str. Check
Generelt: Samco (E.l) slanger, stab.stab i motorrom, ny vannpumpe, oljepumpe, reg.regim. Få det så pent som mulig. Stive motorfester. Ny radiator. Ekstern oljekjøler. Golf G60 FMIC. Check
Blokk: Bytte råde og veiv lagre, borre opp til 1.9L. 9:1 komp. Check
Har glassblåst kompressor, toppdeksel og dynamo.
Smidde titaniumsråder 144mmx20
Smidde JE stempler (Da kortere enn orginale p.g.a rådelenge
Girkasse
Kjøpe ny, orginal 02a kasse
Peloquin diff
Understell
Gewinde. Check
16" felger. Polert kant med gull senter er hva jeg ser for meg. (Ble 17" med mindre kant) Check
Schtaaag "over alt" Check
Tectylbehandle
Kanskje "skidplate" (Beskyttelseplate til bunnpanna)
Bremser
Drilla og slissa bremseskiver rundt baut (Ble kun ventilerte) Check
Bremseklosser er ubestemt.
Girling 60 calpitere (Ble 4 stempla Brembo ) Check
Nye bremserør og slanger
Eksteriør
Nye baklykter. Har en liten tweak av de org. lampene i hodet jeg regner med og prøve ut først.
Ny 90mm/70mm leppe forran
Rieger grill (Har denne)
Bi-xenon 43000K. (Ble orginal pære, men med eget relee) Check
Panser BH. Check
Fjerne vindusvisker på bakruta. Check
Muligens monovisker forran
Følgende har jeg VELDIG lyst på, men jeg er usikker på om dette blir gjort nå, eller etter at bilen er oppe og går:
1. Audi A4 dørhåndtak
2. Shava bakfanger (Tette tauekrok hull og tette igjen utskjering til eksosen.
I dette tilfelle blir da eksosen skult. (Evn,t sidepipes )
3. Lakkering (Tak, V. dør, V. bakskjerm, begge framskjermer, front og bakfanger.
4. Shave karroseri bak. Fjerne VW emblemet og corrado merket
Interiør
Målere i A-stolpe. (Hva tenkt jeg på ??)
Har SYKT lyst på Recaro delskinn seter, men vi får se.. Check
Vurderer og ha blått/hvitt lyst i cupeen. Altså alt som lyser grønt orginalt. (Hva tenkte jeg på ??)
Trekke om taket.
Rense gulvtepper. Check
Stereo
Jeg håper og kunne få bygget et solid stereo anlegg i bilen.
Planen er og begrense bygget til 40 kg totalt (Eks. batteri)
Bygger skal også være veldig diskreet.
I hode så har jeg et 2 veis frontsett og en 15" i bagasjen.
Håper på og kunne bruke orginal plassering av fulltone (I dash) Check
Målet er og bygge anleget godt nok til og kunne delta på EMMA i SQ (Sound quality) klassen
Mål for prosjektet:
Få Corrado´en akkurat som jeg vil selv. (Klarer nok ikke dette i 1. omgang.)
Håper på 200-220HK på hjula
Bevise til alle som sier at jeg kommer til og selge/gi opp det her prosjektet at jeg faktisk klarte det (Blir fler og flere med tia )
Kjøre bilen på Nurburgring og Trollstigen
NYTE og få mye GLEDE av bilen
Som sakt. Dette prosjektet vil ta lang tid, men tror det blir bra når jeg en vakker dag blir ferdig!
Prosjektet er i startfasen og jeg vil komme til og bruke veldig lang tid på og fullføre prosjektet. (Money is a bitch)
Pr dags dato står bilen i egen garasje (a.k.a "versktedet"). VI flytter til sommern (2010) så det blir spennende og se hva jeg får til da med tanke på lokale.
Idag står bilen uten topp.
Det som skal gjøres:
Motor:
Toppen: Overhale, porte, større ventiler, forsterka ventilfjører/løftere, trimkam. Forsterka strekkbolter. Check
Kompressor: Overhale, porte, bredere reim, mindre ladehjul (65). Denne er glassblåst. Check
Eksos: Alt nytt. Grenrør, kat-erstatter.Borla cat-back 2,25" str. Check
Generelt: Samco (E.l) slanger, stab.stab i motorrom, ny vannpumpe, oljepumpe, reg.regim. Få det så pent som mulig. Stive motorfester. Ny radiator. Ekstern oljekjøler. Golf G60 FMIC. Check
Blokk: Bytte råde og veiv lagre, borre opp til 1.9L. 9:1 komp. Check
Har glassblåst kompressor, toppdeksel og dynamo.
Smidde titaniumsråder 144mmx20
Smidde JE stempler (Da kortere enn orginale p.g.a rådelenge
Girkasse
Kjøpe ny, orginal 02a kasse
Peloquin diff
Understell
Gewinde. Check
16" felger. Polert kant med gull senter er hva jeg ser for meg. (Ble 17" med mindre kant) Check
Schtaaag "over alt" Check
Tectylbehandle
Kanskje "skidplate" (Beskyttelseplate til bunnpanna)
Bremser
Drilla og slissa bremseskiver rundt baut (Ble kun ventilerte) Check
Bremseklosser er ubestemt.
Girling 60 calpitere (Ble 4 stempla Brembo ) Check
Nye bremserør og slanger
Eksteriør
Nye baklykter. Har en liten tweak av de org. lampene i hodet jeg regner med og prøve ut først.
Ny 90mm/70mm leppe forran
Rieger grill (Har denne)
Bi-xenon 43000K. (Ble orginal pære, men med eget relee) Check
Panser BH. Check
Fjerne vindusvisker på bakruta. Check
Muligens monovisker forran
Følgende har jeg VELDIG lyst på, men jeg er usikker på om dette blir gjort nå, eller etter at bilen er oppe og går:
1. Audi A4 dørhåndtak
2. Shava bakfanger (Tette tauekrok hull og tette igjen utskjering til eksosen.
I dette tilfelle blir da eksosen skult. (Evn,t sidepipes )
3. Lakkering (Tak, V. dør, V. bakskjerm, begge framskjermer, front og bakfanger.
4. Shave karroseri bak. Fjerne VW emblemet og corrado merket
Interiør
Målere i A-stolpe. (Hva tenkt jeg på ??)
Har SYKT lyst på Recaro delskinn seter, men vi får se.. Check
Vurderer og ha blått/hvitt lyst i cupeen. Altså alt som lyser grønt orginalt. (Hva tenkte jeg på ??)
Trekke om taket.
Rense gulvtepper. Check
Stereo
Jeg håper og kunne få bygget et solid stereo anlegg i bilen.
Planen er og begrense bygget til 40 kg totalt (Eks. batteri)
Bygger skal også være veldig diskreet.
I hode så har jeg et 2 veis frontsett og en 15" i bagasjen.
Håper på og kunne bruke orginal plassering av fulltone (I dash) Check
Målet er og bygge anleget godt nok til og kunne delta på EMMA i SQ (Sound quality) klassen
Mål for prosjektet:
Få Corrado´en akkurat som jeg vil selv. (Klarer nok ikke dette i 1. omgang.)
Håper på 200-220HK på hjula
Bevise til alle som sier at jeg kommer til og selge/gi opp det her prosjektet at jeg faktisk klarte det (Blir fler og flere med tia )
Kjøre bilen på Nurburgring og Trollstigen
NYTE og få mye GLEDE av bilen
Som sakt. Dette prosjektet vil ta lang tid, men tror det blir bra når jeg en vakker dag blir ferdig!
Last edited by Oekern on 02 Dec 2009, 10:37, edited 5 times in total.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Her kommer noen bilder.
Bilde av hvordan bilen står idag:
Diverse ting som jeg har liggendes:
Bilde av hvordan bilen står idag:
Diverse ting som jeg har liggendes:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Dette ser jo veldig bra ut!
jeg gleder meg til å se fremdriften her !
jeg gleder meg til å se fremdriften her !
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Takker for det.
Gleder meg selv til ting begynner og skje !
Har forøvrig oppdater lista i 1. post, forholdsvis under eksteriør
Gleder meg selv til ting begynner og skje !
Har forøvrig oppdater lista i 1. post, forholdsvis under eksteriør
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Da har jeg fått endel skruer, bolter og muttre jeg bestillte på Møller for noen dager siden.
Er til kompressor, dynamo og de utstikkerne på toppa som man fester manifolden med.
Money WELL spent !
Er til kompressor, dynamo og de utstikkerne på toppa som man fester manifolden med.
Money WELL spent !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Aldri dumt å bytte skruer
Kommer nok til å bytte alle når jeg setter sammen min også
Kommer nok til å bytte alle når jeg setter sammen min også
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Bare og starte og spare, det der kosta mer litt over 600,-wormy wrote:Aldri dumt å bytte skruer
Kommer nok til å bytte alle når jeg setter sammen min også
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Ettersom dere leser 1. post skjønner dere at det prosjektet her (og) blir dyrt, så nå er det kroken på døra for en stund !
Jeg får ikke gjort noe vesentlig stort så lenge jeg går på skole (ferdig til sommern)
Skal da få meg fast jobb til høsten og jobbe et år eller 2 før videre studie.
Så det blir stille her en stund fremover. Kommer nok ikke til og skje noe vesentlig før vår/sommer 2011.
Jeg får ikke gjort noe vesentlig stort så lenge jeg går på skole (ferdig til sommern)
Skal da få meg fast jobb til høsten og jobbe et år eller 2 før videre studie.
Så det blir stille her en stund fremover. Kommer nok ikke til og skje noe vesentlig før vår/sommer 2011.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Ting tar tid, er ikke farlig det Men hvis du får til alt du planlegger, gleder jeg meg noe sinnsykt til å se resultatet
1991 Corrado G60 Karmann
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Viktigste er vel at du kommer i mål med et godt gjennom ført arbeid selv om det vil ta litt tid.Oekern wrote:Ettersom dere leser 1. post skjønner dere at det prosjektet her (og) blir dyrt, så nå er det kroken på døra for en stund !
Så det blir stille her en stund fremover. Kommer nok ikke til og skje noe vesentlig før vår/sommer 2011.
Hva slags felger er det du har på det nederste bildet?
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Jada. Det skal bli bra det her ! Det har jeg bestemt meg for.
Det er bare så kjedelig at det skal ta så lang tid ! Vill ha den på veien NÅ
Det er Advanti Racing SA05 felger. (Universal felg så den passer både Corrado´en og Lancern )
Det er bare så kjedelig at det skal ta så lang tid ! Vill ha den på veien NÅ
Det er Advanti Racing SA05 felger. (Universal felg så den passer både Corrado´en og Lancern )
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Jeg lurer på en ting.
Om jeg borrer opp til 1.9L, må jeg da bytte stempler, eller holder det med tykkere stempelringer ?
Er det noen andre ting jeg må ta forbehold om jeg velger og borre opp til 1,9L ?
Om jeg borrer opp til 1.9L, må jeg da bytte stempler, eller holder det med tykkere stempelringer ?
Er det noen andre ting jeg må ta forbehold om jeg velger og borre opp til 1,9L ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Nye stempler. Det gjelder også om du borer fra 81mm til 81.25mm..
Du må også hone sylinderne, men det pleier vel å være inkludert i prisen..
Det er vel egentlig alt du trenger, men det koster en del.
Ville nok byttet til forsterkede råde/veivlager samtidig.
Vet ikke om det er noe særlig å hente på å bytte til 16v rådene som er lengre...? (Da må du jo ha stempler som passer til dette oppsettet..)
Du må også hone sylinderne, men det pleier vel å være inkludert i prisen..
Det er vel egentlig alt du trenger, men det koster en del.
Ville nok byttet til forsterkede råde/veivlager samtidig.
Vet ikke om det er noe særlig å hente på å bytte til 16v rådene som er lengre...? (Da må du jo ha stempler som passer til dette oppsettet..)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Bruker å ligge på 500Kr hullet.wormy wrote:men det koster en del.
Re: Økern´s G60 (Langtids) prosjekt
Da er det stempler som blir utgjiftene der da.
Ja. Da får vi se hva det blir til. Stempler er jo ikke billigt..
Forsterka råde og veivlagre er med i planen uansett hva jeg gjør med blokka.
Ja. Da får vi se hva det blir til. Stempler er jo ikke billigt..
Forsterka råde og veivlagre er med i planen uansett hva jeg gjør med blokka.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner