Page 3 of 4

Posted: 10 Sep 2009, 21:25
by ildmar
andgående catch tank... er den på biltema brukbar?

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 10 Sep 2009, 23:06
by Mouh
da demper du lyden relativt bra etter hva jeg har hørt..

Re:

Posted: 10 Sep 2009, 23:07
by Mouh
ildmar wrote:andgående catch tank... er den på biltema brukbar?
så lenge den er tett så er den nok det..

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 29 Sep 2009, 22:46
by ildmar
men er det noen som kan legge ut et bilde av sin løsning?
kunne tenkt meg å sett hvordan dere har løst det :)

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 30 Sep 2009, 00:13
by wormy
Må få tak i kamera først :oops:

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 30 Sep 2009, 00:31
by Nicklas
Gadd ikke lage ny topic jeg :P Er jo noe av det samme ;)

Hva er vitsen med isv reroute egentlig? For å få plass til bov?
Mulig det er noe jeg helt har gått glipp av her nå altså :P

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 30 Sep 2009, 08:01
by ildmar
wormy wrote:Må få tak i kamera først :oops:
hehe okey :D
litt usikker på hvordan jeg ska gjøre det skjønner du. :roll:
men har god tid :wink:

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 01 Oct 2009, 14:25
by Oekern
Nicklas wrote:Gadd ikke lage ny topic jeg :P Er jo noe av det samme ;)

Hva er vitsen med isv reroute egentlig? For å få plass til bov?
Mulig det er noe jeg helt har gått glipp av her nå altså :P
ISV reroute er for og kjøre ladetrykket tilbake igjen, og ikke dumpe det vekk. Right ?

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 01 Oct 2009, 15:06
by Nicklas
Oekern wrote:ISV reroute er for og kjøre ladetrykket tilbake igjen, og ikke dumpe det vekk. Right ?
Ladetrykket blir vel kjørt tilbake igjen orginalt? Inn i kompressoren igjen? :P
Den gjør vel så ladetrykket blir kjørt tilbake igjen i innsuget da, eller er jeg veldig på villspor?

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 01 Oct 2009, 17:06
by wormy
ISV'en slipper orginalt ut alt ladetrykk over 0.8bar(?) og sender det tilbake til kompressoren. Det for å spare motoren.. :roll:
Etterhvert kan de også begynne å lekke/henge, sånn at de slipper ut enda mer.. (Min slapp f.eks. ut alt over 0.5 bar)

En ISV reroute vil da "jukse", ved at den slipper ut ladetrykket tilbake til trykkrøret, og ikke tilbake til kompressoren.
På den måten vil du ikke tape ladetrykk..

Om det ble forståelig? :s

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 01 Oct 2009, 20:03
by Nicklas
Hmm, ja tror det :P Så isteden for å få fjerne returrøret å få tshoo! lyden, så går den tilbake til røret IC->innsug? :P

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 12 Oct 2009, 11:25
by Polo Classic
Nicklas wrote:Hmm, ja tror det :P Så isteden for å få fjerne returrøret å få tshoo! lyden, så går den tilbake til røret IC->innsug? :P
Stemmer, og når hjernen da ser at trykket ikke blir mindre, justerer den tenningen, med samme effekt, dvs lavere effekt :mrgreen:

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 12 Oct 2009, 14:54
by Nicklas
Polo Classic wrote:
Nicklas wrote:Hmm, ja tror det :P Så isteden for å få fjerne returrøret å få tshoo! lyden, så går den tilbake til røret IC->innsug? :P
Stemmer, og når hjernen da ser at trykket ikke blir mindre, justerer den tenningen, med samme effekt, dvs lavere effekt :mrgreen:
Lavere effekt? :O

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 12 Oct 2009, 15:05
by wormy
ISV'en skal slippe ut trykket om det blir for mye. Når hjernen ser at trykket ikke minker vil den backe ned på tennignen. Det for å "spare motoren"...
Har du en ISV som "lekker" (slik min gjør), vil du nok alikevel oppleve en effektøkning, da ISV'en slipper ut alt for mye trykk.
Det er vel hovedgrunnen til at folk rerouter ISV'en sin.
Har du en ISV som fungerer slik den skal er det ikke sikkert bilen vil gå noe særlig bedre..

Slik jeg har forstått det iallefall..

Re: Fjerning av returrøret

Posted: 28 Feb 2011, 03:14
by spritmannen91
hvordan monterer jeg "dump venitl" på g60 kompressor :P har lyst å få den lyden :) men vet ikke hvor og hvordan jeg skal montere den :D