Fjerning av returrøret
Moderator: Moderators
Re: Fjerning av returrøret
da demper du lyden relativt bra etter hva jeg har hørt..
Re:
så lenge den er tett så er den nok det..ildmar wrote:andgående catch tank... er den på biltema brukbar?
Re: Fjerning av returrøret
men er det noen som kan legge ut et bilde av sin løsning?
kunne tenkt meg å sett hvordan dere har løst det
kunne tenkt meg å sett hvordan dere har løst det
1991 - Corrado G60T karman
Re: Fjerning av returrøret
Må få tak i kamera først
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Fjerning av returrøret
Gadd ikke lage ny topic jeg Er jo noe av det samme
Hva er vitsen med isv reroute egentlig? For å få plass til bov?
Mulig det er noe jeg helt har gått glipp av her nå altså
Hva er vitsen med isv reroute egentlig? For å få plass til bov?
Mulig det er noe jeg helt har gått glipp av her nå altså
1991 Corrado G60 Karmann
Re: Fjerning av returrøret
hehe okeywormy wrote:Må få tak i kamera først
litt usikker på hvordan jeg ska gjøre det skjønner du.
men har god tid
1991 - Corrado G60T karman
Re: Fjerning av returrøret
ISV reroute er for og kjøre ladetrykket tilbake igjen, og ikke dumpe det vekk. Right ?Nicklas wrote:Gadd ikke lage ny topic jeg Er jo noe av det samme
Hva er vitsen med isv reroute egentlig? For å få plass til bov?
Mulig det er noe jeg helt har gått glipp av her nå altså
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Fjerning av returrøret
Ladetrykket blir vel kjørt tilbake igjen orginalt? Inn i kompressoren igjen?Oekern wrote:ISV reroute er for og kjøre ladetrykket tilbake igjen, og ikke dumpe det vekk. Right ?
Den gjør vel så ladetrykket blir kjørt tilbake igjen i innsuget da, eller er jeg veldig på villspor?
1991 Corrado G60 Karmann
Re: Fjerning av returrøret
ISV'en slipper orginalt ut alt ladetrykk over 0.8bar(?) og sender det tilbake til kompressoren. Det for å spare motoren..
Etterhvert kan de også begynne å lekke/henge, sånn at de slipper ut enda mer.. (Min slapp f.eks. ut alt over 0.5 bar)
En ISV reroute vil da "jukse", ved at den slipper ut ladetrykket tilbake til trykkrøret, og ikke tilbake til kompressoren.
På den måten vil du ikke tape ladetrykk..
Om det ble forståelig? :s
Etterhvert kan de også begynne å lekke/henge, sånn at de slipper ut enda mer.. (Min slapp f.eks. ut alt over 0.5 bar)
En ISV reroute vil da "jukse", ved at den slipper ut ladetrykket tilbake til trykkrøret, og ikke tilbake til kompressoren.
På den måten vil du ikke tape ladetrykk..
Om det ble forståelig? :s
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Re: Fjerning av returrøret
Hmm, ja tror det Så isteden for å få fjerne returrøret å få tshoo! lyden, så går den tilbake til røret IC->innsug?
1991 Corrado G60 Karmann
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: Fjerning av returrøret
Stemmer, og når hjernen da ser at trykket ikke blir mindre, justerer den tenningen, med samme effekt, dvs lavere effektNicklas wrote:Hmm, ja tror det Så isteden for å få fjerne returrøret å få tshoo! lyden, så går den tilbake til røret IC->innsug?
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Re: Fjerning av returrøret
Lavere effekt? :OPolo Classic wrote:Stemmer, og når hjernen da ser at trykket ikke blir mindre, justerer den tenningen, med samme effekt, dvs lavere effektNicklas wrote:Hmm, ja tror det Så isteden for å få fjerne returrøret å få tshoo! lyden, så går den tilbake til røret IC->innsug?
1991 Corrado G60 Karmann
Re: Fjerning av returrøret
ISV'en skal slippe ut trykket om det blir for mye. Når hjernen ser at trykket ikke minker vil den backe ned på tennignen. Det for å "spare motoren"...
Har du en ISV som "lekker" (slik min gjør), vil du nok alikevel oppleve en effektøkning, da ISV'en slipper ut alt for mye trykk.
Det er vel hovedgrunnen til at folk rerouter ISV'en sin.
Har du en ISV som fungerer slik den skal er det ikke sikkert bilen vil gå noe særlig bedre..
Slik jeg har forstått det iallefall..
Har du en ISV som "lekker" (slik min gjør), vil du nok alikevel oppleve en effektøkning, da ISV'en slipper ut alt for mye trykk.
Det er vel hovedgrunnen til at folk rerouter ISV'en sin.
Har du en ISV som fungerer slik den skal er det ikke sikkert bilen vil gå noe særlig bedre..
Slik jeg har forstått det iallefall..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
-
- Posts: 11
- Joined: 26 Feb 2011, 20:06
Re: Fjerning av returrøret
hvordan monterer jeg "dump venitl" på g60 kompressor har lyst å få den lyden men vet ikke hvor og hvordan jeg skal montere den