Page 6 of 6
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 28 Jan 2010, 19:01
by wormy
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 31 Jan 2010, 20:48
by wormy
Fikk tilsendt noen bilder av innsuget..
Før jeg får det sendt tilbake skal toppen sveises på igjen, og det skal glassblåses..
Orginalt:
Fikset litt på:
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 31 Jan 2010, 21:41
by BlackDragon07
Blir knall dette her
Så ikke helt noen forskjell på de to grenrørene!?
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 01 Feb 2010, 08:56
by Oekern
Wow, det var jo stor forskjell og det der da
For meg ser det ut som skjøtene/sveisinga er "noe" bedre!
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 27 Feb 2010, 18:43
by einsereier
kjøpte et sånt ebay grenrør. det ble mye sliping både på grenrør og innsug for å få det til å passe. store som fjell flensene på grenrøret.
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 27 Feb 2010, 18:48
by wormy
einsereier wrote:kjøpte et sånt ebay grenrør. det ble mye sliping både på grenrør og innsug for å få det til å passe. store som fjell flensene på grenrøret.
Prøvemonterte grenrøret mitt så vidt, så ut til å passe bra. Er en grunn til at det er prisforskjell..
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 27 Feb 2010, 19:00
by Ron
Må si det står respekt av prosjektet ditt, trur du får en rimelig hissig Corrado
når du er ferdig
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 02 Mar 2010, 17:53
by wormy
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 06 Apr 2010, 18:43
by Torpern
wormy wrote:Mouh wrote:
det er DA man virkelig ikke vil at den beryktede veivbolten skal knekke
Hehe, ja.. Har ny bolt liggende..
Får håpe den ikke ryker,hjelper lite med ny bolt liggende da gitt........(noen som sa butt........
)
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 06 Apr 2010, 19:02
by wormy
Torpern wrote:wormy wrote:Mouh wrote:
det er DA man virkelig ikke vil at den beryktede veivbolten skal knekke
Hehe, ja.. Har ny bolt liggende..
Får håpe den ikke ryker,hjelper lite med ny bolt liggende da gitt........(noen som sa butt........
)
Skal planslipe kontaktområde mellom veiva og regreimdrevet, samt sveise og frese opp nytt og
tight spor til låsekilen.
Og når
alt i bunndelen blir balansert og jeg monterer en ny svingninsdemper regner jeg med at det ikke blir noe særlig wobbling..
Forøvrig bestilt deler sånn at jeg får lagd nytt ledningsnett til dysene. Dvs, kjøpt nye kontakter som kommer ferdig med 30cm ledninger, så må dette snekres sammen..
Også bestilt "spacer" som skal mellom innsug og topp for å senke temperaturen på innsuget. Tilsvarene den i linken under, men for G60. Kostet hele 250kr inkludert lengre bolter og frakt. Kjekt å vite hvor man må lete..
http://www.momentummotorparts.com/store/engine.asp
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 04 Jun 2010, 17:16
by wormy
Fuel rail av metall som er laget for "standard" små FPR'er, ikke G60 typen.
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 07 Jun 2010, 09:17
by Polo Classic
det så jo kjekt ut! Del fra Golf 4 eller?
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 07 Jun 2010, 14:28
by wormy
Usikker.. Fant det på et corrado forum - kostet meg hele 350kr inkludert frakt.. Får den i slutten av uka tenker jeg, atlernativt tidlig neste uke.. Kan se om jeg finner ut noe mer da
Men du Frode.. Nå kan det tyde på at det settes i gang her ganske snart.. Vet ikke hvor mye du "bestemte" på oppsettet til Bolln, men vet du f.eks. om råder/stempler er vektjustert og om rådeboltene er standard eller ARP...? Har ikke delene foran meg nå og skal bestille resten av delene snart..
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 07 Jun 2010, 14:36
by Polo Classic
wormy wrote:Usikker.. Fant det på et corrado forum - kostet meg hele 350kr inkludert frakt.. Får den i slutten av uka tenker jeg, atlernativt tidlig neste uke.. Kan se om jeg finner ut noe mer da
Men du Frode.. Nå kan det tyde på at det settes i gang her ganske snart.. Vet ikke hvor mye du "bestemte" på oppsettet til Bolln, men vet du f.eks. om råder/stempler er vektjustert og om rådeboltene er standard eller ARP...? Har ikke delene foran meg nå og skal bestille resten av delene snart..
Rådene var vel standard, og det var vel rådeboltene og
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 09 Jul 2010, 18:07
by wormy
Da blir 1.9 liter bunndelen satt på vent mens en 1.8 gti bunndel bygges med resten av delene her..