Page 5 of 6
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 07 Dec 2009, 00:46
by Mouh
Kisseg60 wrote:Stilig når man må slipe spor rundt ventilløftern fordi det er så høyt løft.
det er DA man virkelig ikke vil at den beryktede veivbolten skal knekke
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 07 Dec 2009, 01:23
by wormy
Mouh wrote:
det er DA man virkelig ikke vil at den beryktede veivbolten skal knekke
Hehe, ja.. Har ny bolt liggende..
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 08 Dec 2009, 02:06
by wormy
Regner med at intercoolerplasseringa blir noe lignende bildene under.
Vannpumpa blir trolig plassert der den orginale IC'en er.
Radiatoren regner jeg med det ikke blir noe problem å plassere forran den vanlige radiatoren, men det får vi se på.. Må måle litt før jeg bestiller..
Er litt rust under batteriet nå, så
regner med at batteriet blir flyttet bak, og det blir sveiset inn ny plate med festebraketter for å få gjort dette ordentlig.
FY FAEN å porno det kan se ut om det blir gjort riktig..
Hva tror dere om denne løsningen? Med rør fra G-lader rett til IC, så rett til innsug i stedet for å gå rundt motoren..
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 08 Dec 2009, 08:13
by Mouh
jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er veien å gå
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 08 Dec 2009, 15:00
by BlackDragon07
Den tok jeg ikke
Hvor er ic`n?
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 08 Dec 2009, 15:08
by wormy
Boksen det står SPTURBO og STEALTH på. Er vann til luft intercoolere med egen radiator som plasseres foran den vanlige radiatoren.
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 08 Dec 2009, 15:12
by BlackDragon07
Akkurat ja, en fiffig løsning
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 11 Jan 2010, 19:27
by wormy
Går alt etter planen nå vil den nye motoren få nye spennende lyder - i form av tannreimdrift..
Settet som selges er med 65mm hjul, men vet ikke om jeg tørr kjøre med det...
Stakkars naboer...
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 11 Jan 2010, 23:14
by BlackDragon07
65mm hørtes skummelt ut, men gøy
Hvorfor blir det en annen lyd med tanndrift?
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 11 Jan 2010, 23:22
by wormy
Vet ikke om jeg skal kjøre med 65mm hjul, men det er det som følger med i dette settet.
Settet er av typen G-Werks selger (solgte..?).
Kan ikke akkuratt forklare hvorfor, men det blir iallefall en annen lyd..
Fant ikke mange eksempler på youtube, men..
http://www.youtube.com/watch?v=orhA8tZoNHY
http://www.youtube.com/watch?v=kAhI7G52eKI
Denner er en g40, men samme "prinsipp"..
http://www.youtube.com/watch?v=G5SYx4cS ... re=related
Settet sendes til meg i morgen..
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 11 Jan 2010, 23:41
by BlackDragon07
Hørtes nesten ut som en lysholm
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 14 Jan 2010, 00:51
by wormy
I tillegg til tannreimdriften har jeg bestilt litt mer..
Denne gangen er det portet innsug og gasspjeld. Er ca 3 ukers ventetid, men har da foreløpig god tid..
Et standardproblem med G60 innsug er at ikke alle sylinderne får like mye luft pga. designet. Det flower også generelt sett veldig dårlig.
Det som blir gjort med innsuget er at det åpnes, alle ujevnheter fjernes. Så blir det løpet som har dårligst flow portet og jobbet med for maks flow, så kommer det som er viktig - de andre løpene blir ikke portet maks, men de blir portet slik at de flower
like mye.
Dette vil da gjøre at jeg ikke får problemer med at en sylinder får feil luft/bensinforhold i forhold til andre. Bestilte også et portet gasspjeld som passer til innsuget (gasket matching osv).
G60 Stage III (25% more flow than stock) has the runners ported, plenum top cut off, top of runners and runner radius reshaped, top welded back on, TB area blended where needed, flow tested, media blasted or painted when requested, equal flow from each runner.
G60 Stage III has been tested to flow the same as the Audi 5000 intake.
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 14 Jan 2010, 01:14
by BlackDragon07
Hørtes jo veldig bra ut
Prisen på denne jobben da?
Blir det gjort i england?
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 14 Jan 2010, 01:18
by wormy
Blir gjort i USA.
Prisen er 2500,- inkludert frakt, mulig noe mer om jeg må betale "pant" på innsuget. Jeg må få sendt ham et gasspjeld, da. Kjøper mest sannsynlig ett på VWVortex og får det sendt til ham - koster like mye som å sende det jeg har liggende her hjemme til USA..
Re: Prosjekt: 8V G60
Posted: 15 Jan 2010, 17:40
by wormy
Litt komisk at det å kjøpe et komplett gasspjeld i bra stand i USA og få det sendt til han som skal porte tingene er en god del billigere enn å sende mitt eget gasspjeld med posten til USA..........................................
Oppgitt? Ja..
Nå er iallefall dette kjøpt og sendt til porting..