Page 2 of 6
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 15 Jul 2009, 20:18
by BlackDragon07
Veldig systematisk ordnet
Da har du en "back-up"motor hvis det skulle gå dritt med den du har, eller om du velger å trimme denne.
Uansett så sleng opp bilder underveis
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 15 Jul 2009, 20:23
by wormy
Blir litt trim på denne, så bytter jeg om på denne og den som står i.
Hvis jeg kan bruke stemplene omigjen regner jeg å være ferdig relativt fort. Må jeg bore må jeg spare opp litt mer penger.. (Da bytter jeg til litt lengre råder samtidig, og da begynner det å bli litt dyrere
)
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 15 Jul 2009, 20:28
by BlackDragon07
Hørt at du kan ta råder rett fra en s2 motor, men om det stemmer er jeg usikker på.
Begynner å bli utrygt i ditt nærområde da hvis du gjør det
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 15 Jul 2009, 20:35
by wormy
BlackDragon07 wrote:Hørt at du kan ta råder rett fra en s2 motor, men om det stemmer er jeg usikker på.
Begynner å bli utrygt i ditt nærområde da hvis du gjør det
Pfft, nå som bilen går ganske bra igjen er det det allrede
Forresten; 70-110 på mellom 3.55-3.7 på forrige målinger.. Nå begynner det å bli ganske så bra her
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 15 Jul 2009, 23:05
by Mouh
stempler på PG og 3b(S2) er de samme.
Jeg ville nok ikke brukt den gamle oljepumpen, det er veldig kjedelig når den streiker..
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 16 Jul 2009, 14:32
by Polo Classic
Mouh wrote:stempler på PG og 3b(S2) er de samme.
Jeg ville nok ikke brukt den gamle oljepumpen, det er veldig kjedelig når den streiker..
Stemplene fra S2 og PG er helt forskjellige. PG har større bolthull og er for 136mm råder, S2 er for 144x20mm råder og har mindre "volum" i toppen enn PG.
PG stempler og råder med 16v topp gir 6,5:1 i komp
S2 stempler og råder med 16v topp gir 9,2:1, akkurat som i S2
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 16 Jul 2009, 14:34
by Mouh
der kan du se... en skal lære mye
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 20 Jul 2009, 14:11
by Oekern
Dette ser jo bra ut !
Fortsett og legg ut bilder og skriv, her lærer jeg mye
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 20 Jul 2009, 14:34
by wormy
Kommer mer, må bare få sjekka sylinderne osv.. Kunne faktisk ta av stempelringene hele uten problemer, så sånn sett ser det jo bra ut. Men det betyr jo ikke at jeg slipper å bore. Må finne en smart måte å måle på - skyvelæret får ikke målt midten av sylinderen.. Og med "analog visning" på skyvelæret blir det ikke nøyaktig..
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 30 Jul 2009, 17:40
by wormy
Venter fortsatt på at "mekanikeren" på jobben kommer hjem fra ferie, må få han til å kontrollmåle for meg.. Venter også på lønning..
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 03 Aug 2009, 22:26
by wormy
Noen som vet hvordan det blir med chip om jeg øker kompresjonen fra 8:1 til ca 8.5:1 og porter toppen?
(VWMotorsport gruppe A toppakning som øker komp med ca 0.5.. Tenkte det var verdt et forsøk
)
Kan jeg kjøre den jeg har så lenge jeg har samme fpr/dyser..?
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 04 Aug 2009, 00:26
by Polo Classic
G60 bruker mapsensor til å måle hvor mye luft som kommer inn, dvs den "regner" det ved å se på trykket. Med portet topp vil det komme mer luft inn enn før på samme trykk, som gjør at den går magert. Med høyere komp, vil den og lettere få banking
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 04 Aug 2009, 00:53
by wormy
Uff, tenkte ikke på den der..
Må vel nesten ha custom chip, da? Det er vel ikke alt for lett å bestille en chip utifra spesifikasjonene på bilen når han som lager chippen ikke vet "hvor porta" toppen er..?
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 24 Sep 2009, 21:13
by wormy
Ble visst et høstprosjekt dette..
Bildon Motorsport..
Code: Select all
1 Group A Headgasket 10.198.026 $124.25
Order Total Including Shipping:
Tax: $0.00
Shipping: $10.50
Total: $134.75
Germanautoparts..
Code: Select all
Volkswagen Clutch release (throwout) 27.12 1
Volkswagen Hose flange, cylinder hea 5.85 1
Volkswagen Guide tube, release beari 23.40 1
Volkswagen Bolt, crankshaft. 1.95 6
Volkswagen Bolt, pressure plate to f 0.70 6
Volkswagen Bearing set, main (cranks 45.20 1
Volkswagen Bearing set, connecting r 28.67 1
Volkswagen Cogged belt, internal sup 21.39 2
Volkswagen Head bolt, 8V. Stretch bo 1.85 10
Volkswagen Bolt, crankshaft sprocket 4.50 1
Volkswagen Magnetic drain plug, engi 9.75 1
Volkswagen Gasket set, engine block 51.30 1
Volkswagen Oil filter 6.62 1
Volkswagen Engine oil pan 22.71 1
Volkswagen Oil pump, includes pickup 142.22 1
Volkswagen Piston ring set, 81.00mm 75.22 1
Volkswagen Timing belt 8.75 1
Volkswagen Sprocket, for timing belt 21.17 1
Volkswagen Tensioner pulley, timing 15.75 1
Volkswagen Valve guide. 12mm OD x 8m 4.35 8
Volkswagen Valve keeper (split valve 0.85 16
Volkswagen Oil pressure switch, 0.3 5.95 1
Volkswagen Oil pressure switch, 1.4 4.97 1
Volkswagen Exhaust gasket, 3-bolt. 4.85 1
Volkswagen Nut, 8mm, copper, self-lo 0.40 8
Volkswagen Gasket, exhaust 5.10 1
Volkswagen Exhaust nut, 10mm, self-l 0.71 6
Volkswagen Fuel injector holder. 6.75 4
Volkswagen Seal ring, fuel injector. 1.82 4
Volkswagen Exhaust hanger, rubber 1.10 1
Volkswagen Exhaust hanger, rubber 1.10 2
Volkswagen Exhaust hanger, rubber 1.10 1
Volkswagen Gasket, exhaust manifold 1.85 4
Volkswagen Gasket, intake manifold. 11.09 1
Volkswagen Seal, 47x32x10mm 5.25 1
Volkswagen Valve cover gasket, rubbe 14.77 1
Volkswagen O-ring, 36x3.5mm 0.49 1
Volkswagen Gasket, throttle body 1.90 1
Volkswagen Cap, expansion tank 4.75 1
Volkswagen Gasket, seal housing 2.32 1
Order Total: 728.79
More to come..
"Forsterka" clutch/svinghjul fra Mouh.. Holder nok iallefall
Mulig svarte samcoslanger til kjøling (ca 1000kr
) og noen andre småting.. Må jo få "malt" faenskapen (motoren) også. Får se om jeg får slengt ut noen bilder etterhvert.
Hørte jeg FMIC forresten...?
Stakkars bankkonto.. Jeg som gjerne skulle malt over bilen i vinter også..
Re: Sommerprosjekt: 8V G60
Posted: 24 Sep 2009, 21:39
by Kisseg60
Merkelig det der med at pengene blir borte.
Men det blir fint når alt er satt på plass.
Bedre å bruke penger på dette enn mye annet tull.