Begynnte klokka 23 i dag med å demontere litt. Holdt ikke på så lenge, surra litt rundt og skrudde til halv 1. En del fastsittende bolter, så må nok borre litt i morgen.
Men utenom det ser det ut som et fint utgangspunkt. Den har rulla 160000 eller 169000 (husker ikke).
Ventilløfterne var ikke helt gode; 3-4 av dem var slitt, om ikke ødelagt.
Noe som er litt skremmende er at tennpluggene her som har sittet her i "x" kilometer var mye finere enn det mine var etter 3000km....
Skal skru av tomgangsbryteren i morgen da Kristoffer trenger den; satser på å ta av toppen også.
Det jeg har her er komplett blokk/topp/bunn (med innmat), fordeler, ISV, FPR, dyser, vannpumpe, servopumpe, innsug og eksosmanifold. G-laderen med tilbehør var solgt til en fyr nordpå, men dette har jeg jo i bra stand fra før
Noen som trenger noe billige deler, send en PM. Trenger iallefall blokk/topp og innmat selv, men er noen småting jeg ikke trenger.
Grønne Bosch G60 dyser, det er de "beste orginaldysene", er det ikke?
Planer? Flere, avhengig av tilstanden når alt er demontert. En god del sprekere enn det jeg har nå skal det iallefall bli
Rett etter at den var tatt ut av bagasjerommet:
Demontert det meste "utvendige":
Av med ventildekslet. Denne kunne jeg spise av om du sammenligner med når jeg bytta ventilløftere på min egen motor.. Altså, det er ikke masse "oljeslagg/drit", bare ren olje)
Kristoffer; husker du at vi hadde problemer med å lese av kamlagrene/bruene/hva man kaller de
etter at vi rensa de? Her er bilde av en slik rett ut fra denne motoren..