Nicklas' gorrado g60!

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Nicklas' gorrado g60!

Post by Nicklas »

Da har jeg endelig fått med en corrado, og blitt medlem her jeg også, får håpe jeg får en god opplevse ;)
Hentet akkurat corrado fra etne idag, kjørte fra skien, brukt 12 timer akkurat ca! :D NYDELIG tur over fjellet der!
Da var vi hjemme fra tur på fjellet, og litt kjøring i byen med mer eller mindre varierende turtall :roll: Veldig fin tur å kjøre opp, gikk fortere enn forventa ;) Når jeg kom opp, var det litt flere feil enn jeg visste om, div rust, passasjerdør kan ikke åpnes fra utsiden, elektriske stolene funket ikke(bryter var vekk), panel i bakluka var vekk, og div småting :)
Annet enn det er jeg veldig fornøyd med hvor hissig og hvor morsom den er å kjøre!
Lader 0,7 bar
Oljetrykker lå på ca 2, vet ikke om dette er normalt jeg, så forøvrig ikke at den steg eller sank, det skal den vel? :P
Blei litt forvirra over kjørekomputeren, fant ikke ut hvordan man stilte klokka :P Den greia rett etter klokka lurer jeg på hva er. Og temp på olja viste bare streker, med litt hard kjøring og leking på vei hjem, der vi sparte 1 time ca, så brukte vi 0.8 på mila ca, syntes ikke det var så galt :) Ble eu-godkjent dagen før jeg henta den ;)
Begge el ruter funker, annet enn passasjerside som ikke kan taes ned hvis man er passasjer, det må gjøres fra førersiden :P Soltak funker! :mrgreen: Par knapper jeg ikke vet helt hva er til, surrer med hvordan lysa funker ordentlig, de vil ikke slå seg av når tenningen går av, så må hele tida huske bryteren, er litt tungvindt.
Var litt skumle lyder vi fant ut av på vei hjem også, bl. annet, når vi ga gass, og slapp fort, så kom det et dunk, fra under gulvet foran, styret piper veldig når man vrir det til siden hvis man står stille, noen som vet hva det kan være?
Er også litt ekstra motorkraft i den :) Er chippa, samt mindre ladehjul, minste som var sa han, visste ikke størrelsen nøyaktig. 3" eksos, koni justerbare dempere, sinterclutch var av en eller annen grunn montert, så er veldig kuk å bli vant til, men dritgøy å kjøre, slipper på tørr asfalt, motoren har ingen ulyder, olja så fin ut og alt :)
Er også helårslisser på, da sommerdekkene hadde fått ett flatt dekk, må jeg finne noen nye :P Helårsdekka går borti kanten når man svinger brått, gnir fæææælt!

Var alt for denne gang, kommer vel flere oppdateringer underveis! Halvannen mnd til lappen, så mye jeg kan få gjort, spørs bare om pengene strekker til! Brukt alt på bilen nå :P


Image

Image
Last edited by Nicklas on 22 Jul 2009, 18:40, edited 1 time in total.
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Eirik »

Hei! Og velkommen til oss!

Må vel også gratulere med kjøp av Corrado! Det er skikkelig godbil! ;)
Hvilken årsmodell er det?

Kan jo gi noen kommentarer på noen av punktene dine:

-Det med at døra ikke kan åpnes fra utsiden er en barnesykdom på Corrado'er. Hadde det først på passasjer siden, fiksa det, og noen måneder seinere hadde jeg det på fører siden! DET skal jeg låve deg er tungvint!
-Stille klokka gjør du ved å trykke på to små knapper. DEtte er av disse knappene du må bruke noe tynt og spist noe for å trykke på.
-Lysene må du egentlig bare huske å skru av! Sånn er det på disse bilene! Men det er en vanesak du fort blir vandt med! :)

Ellers; Hvordan planer har du med bilen?
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

Eirik wrote:Hei! Og velkommen til oss!

Må vel også gratulere med kjøp av Corrado! Det er skikkelig godbil! ;)
Hvilken årsmodell er det?

Kan jo gi noen kommentarer på noen av punktene dine:

-Det med at døra ikke kan åpnes fra utsiden er en barnesykdom på Corrado'er. Hadde det først på passasjer siden, fiksa det, og noen måneder seinere hadde jeg det på fører siden! DET skal jeg låve deg er tungvint!
-Stille klokka gjør du ved å trykke på to små knapper. DEtte er av disse knappene du må bruke noe tynt og spist noe for å trykke på.
-Lysene må du egentlig bare huske å skru av! Sånn er det på disse bilene! Men det er en vanesak du fort blir vandt med! :)

Ellers; Hvordan planer har du med bilen?
Ja, veldig fornøyd med den :D
Er en 91, som meg :)

- Har lest litt om det ja, er ikke store problemet for min del, er heldigvis ikke så veldig dyrt heller ;)
- Fant ut av det et minutt etter at jeg skrev posten, så det ordna seg!
- Ah, så det er slik på alle? :P

Skal ihvertfall først fikse alt av småting på den, så den blir 'normal', uten div ting som irriterer :P
Så blir det vel stereo, da gamle eier har tatt alt unntatt kabler med seg, så må vel finne på noe der, mulig jeg låner noe smågreier imens bare ;)
Etter det blir det vel utseendet, fikk med bakfanger og skjørter til golf3, men er litt med forelska i clean-look på disse bilene :mrgreen:

Er en ulyd i den som jeg ikke liker, når jeg slepper gassen brått mens jeg kjører, så kommer det et dunk fra rett under gulvet foran, noen som vet hva det kan være? :\

Den lader på ca 0.7 bar, tror det var akkurat på streken, noen som vet hvor stort ladehjulet er da? :)

takker for hjelp! Litt ny på denne bilen, så blir masse teite spørsmål sikkert :oops:
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

Det haster litt, hvordan olje er det på disse? :P
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Nicklas' gorrado!

Post by wormy »

Jeg bruker TSW Sport Edge (?) 10w-60 selv nå på sommeren - 10w-40 på vinteren.

Legger ved et bilde fra "manualen" angående olje:

Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Nicklas' gorrado!

Post by wormy »

Ser jo ikke så ille ut utifra bildene.. Kan prøve å svare litt på det du skrev i første post.. :-)
Nicklas wrote: Oljetrykker lå på ca 2, vet ikke om dette er normalt jeg, så forøvrig ikke at den steg eller sank, det skal den vel? :P
Dette vet jeg ikke helt egentlig. Kan jo være at måleren ikke er helt riktig også. Er det en uorginal måler, eller den VDO-måleren som sitter forran girspaken?
Nicklas wrote: Den greia rett etter klokka lurer jeg på hva er.
Det er hvor langt du har kjørt. Den resetter seg selv etter ca 3 timer om du har den på "MFA 1".
Nicklas wrote: Og temp på olja viste bare streker
Defekt oljetempmåler tipper jeg. Evt lednignene.
Nicklas wrote: Begge el ruter funker, annet enn passasjerside som ikke kan taes ned hvis man er passasjer, det må gjøres fra førersiden :P
Defekt bryter på passasjersiden, evt lednigenene.
Nicklas wrote: Var litt skumle lyder vi fant ut av på vei hjem også, bl. annet, når vi ga gass, og slapp fort, så kom det et dunk, fra under gulvet foran
Sjekk motorfestene, kan virke som om det er problemet.
Nicklas wrote: styret piper veldig når man vrir det til siden hvis man står stille, noen som vet hva det kan være?
Servopumpa vil jeg tro. Sjekk at den er fyllt opp til "max" i beholderen. Det er ikke ukjent at de lager litt lyd på Corradoer, tror ikke jeg ville bekymra meg alt for mye med det første.
Nicklas wrote: Er også litt ekstra motorkraft i den :) Er chippa, samt mindre ladehjul, minste som var sa han
Ville sjekka det ladehjulet asap. Hvis det er det minste du kan få, har du lite ladetrykk. (Evt. om toppen er porta litt, eller det lekker en del trykk..)
Nicklas wrote: Helårsdekka går borti kanten når man svinger brått, gnir fæææælt!
Feil innpress på felgen..? Slappe foringer? For mye senk? :twisted: Tolker det som om det skjer når du kjører litt hardt. Hvis du har justerbare koni, prøv å stramme de opp litt.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

- Oljetrykket var fint, bare jeg som ikke hadde sett ordentlig på veien ned :P

- å? Altså i hvor lang tid i minutter jeg har kjørt?

- Han jeg kjøpte av, hadde ikke snøring på motor, hadde ikke hatt den så lenge heller, sa bare det var veldig lite hvertfall, men den lader 0.7, og virker veldig frisk, overhalt for 3000 siden av verksted :)

- Er bare altfor mye gummi på dem, er ikke til corrado, men noe han lånte siden sommerne hans punkterte, som nå ligger i kjelleren min :roll: , må få kjøpt noen nye til de, så ordner det seg ;)

Takk for at du gadd å svare på spørsmålene, hjelper veldig! :D
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

En 'liten' liste over ting jeg må gjøre før lappen kommer!

- Eksoslekkasje under
- Sjekke motorfester
- Pære til tåkelys og baklys
- Feste armlene og kassa over brekket (bare et par skruer :P)
- Må skaffe den plata inne som er festa i bakluka
- Nytt dørhåndtak
- El vindus knapp på passasjerside må sjekkes
- Nye høytalerdeksel ved frontrute
- Nye dekk
- Skifte servo olje

- En ting til, når jeg kjører, og skal sette den i første, så kommer det en ganske så ufin skjærelyd fra girkassa noen ganger, selv om clutchen er helt i bånn, og kjører ikke fort, maks 5kmt, noen som vet hva det kan være?
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
glennern
Posts: 421
Joined: 29 Jul 2007, 22:09
Location: Krokstadelva

Re: Nicklas' gorrado!

Post by glennern »

Velkommen til oss :-)
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

glennern wrote:Velkommen til oss :-)
Takktakk! :D
1991 Corrado G60 Karmann
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Nicklas' gorrado!

Post by BlackDragon07 »

Hei og velkommen til klubben :D

Bilen ser hel og fin ut den.

Ta et skyvlære og mål ladehjulet så vet du hvilken størrelse det er.
Hva det skal lade med de forskjellige størrelsene, er jeg usikker på.

Sleng ut bilder underveis 8)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Kisseg60 »

Velkommen. nydelig bil du har. (alle er nydelig) :roll:

Du kommer til å få mange fine stunder med den og lappen :mrgreen:
Jeg hadde også corrado som første bil, og har den enda. snart 3 år etter.
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

BlackDragon07 wrote:Hei og velkommen til klubben :D

Bilen ser hel og fin ut den.

Ta et skyvlære og mål ladehjulet så vet du hvilken størrelse det er.
Hva det skal lade med de forskjellige størrelsene, er jeg usikker på.

Sleng ut bilder underveis 8)
Er bare masse småting som bare er gidd å fikse egentlig, det rekker jeg før lappen kommer ;)
Må vel åpne den da? eller kan jeg gjøre det uten å ta den ut?

Kommer vel endel bilder imorgen ja! :D
Kisseg60 wrote:Velkommen. nydelig bil du har. (alle er nydelig) :roll:

Du kommer til å få mange fine stunder med den og lappen :mrgreen:
Jeg hadde også corrado som første bil, og har den enda. snart 3 år etter.
Er kos bil ja :P
Spørs om de kommer til å koste meg lappen og lommeboka etterhvert da :P
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
Nicklas
Posts: 192
Joined: 19 Jun 2009, 02:42

Re: Nicklas' gorrado!

Post by Nicklas »

Et annet problem er at den SLUKER olje! Når jeg sjekka olja før kjøp, var den midt mellom strekene, sjekket igår, da var det ikke olje på pinnen i det hele tatt, så fylte med en gang! da var den midt på igjen, og idag så var den ca halv ca under nederste streken, så altfor mye olje!
Noen som har en ide om hvordan jeg burde angripe saken? Liker ikke sånne uting med motoren!


Og, noen som vet hvor jeg finner bentley manualen til corrado? Nedlastbar er greit :)
1991 Corrado G60 Karmann
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Nicklas' gorrado!

Post by wormy »

Sjekka for eksterne lekkasjer? Tenker mest på rundt bunnpanne, rundt toppdekselpakning, rundt g-lader (oljeslangene til den).

Bruker du tynn olje kan den også gå fort unna, dog såpass mye på noen dager høres litt merkelig ut.
Sjekk om det er mye olje i røra til intercooler. (Sjekk de før Intercooler, ikke etter. Tror de gir mer "nøyaktig" svar..) Skal ikke være mye, men litt oljefilm er greit.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply