Min corrado
Moderator: Moderators
Re: Min corrado
vis du greier å bevege den ca 1 cm opp eller ned. tilsammen 2 cm så tror jeg det skal være greit.
Så vis det piper litt når du svinger så kan du stramme den litt mer.
Så vis det piper litt når du svinger så kan du stramme den litt mer.
Re: Min corrado
Om du kan vri reima 90 grader med litt kraft med fingran, så er det greitacoupe wrote:har skifta servoreima, men hvor mye skal den strammes? finnes det noen tommelfinger regel på hvor stramme reimer skal være?
Re: Min corrado
Sinnsykt my bra jobb du har gjort, det er en fryd for øyet å se under pansret ditt
Re: Min corrado
takk for det, hyggelig å høreRon wrote:Sinnsykt my bra jobb du har gjort, det er en fryd for øyet å se under pansret ditt
rub-A-dub
Re: Min corrado
Slo ihjel noen kosetimer med corradoen i dag
Monterte kalipterne foran, mangler å lufte bremsene bare men må kjøpe en en-veis ventil først, evnt få med en kamerat.
Satte bilen på bakken igjen, skal løfte den opp bak i morgen for å skifte bremser bak, samt tilpasse eksosanlegget:
Så fant jeg ut at jeg faktisk har glemt å skifte en kjøleslange, så tenkte det var på tide å skifte den
Er flott passform på samco kittet, verdt hver eneste øre:)
Når jeg får skifta bremsene bak, så begynner jeg også smått med litt grunnarbeid på bilen. Blant annet litt bulker på skjermene som ble veldig stygge etter buene ble valset ut, sparke og rette ut de, litt parkeringsbulker osv. Aldri gjort slikt før men er vel ikke heksekunst å sparkle og pusse, bare man gjør ting i riktig rekkefølge
Monterte kalipterne foran, mangler å lufte bremsene bare men må kjøpe en en-veis ventil først, evnt få med en kamerat.
Satte bilen på bakken igjen, skal løfte den opp bak i morgen for å skifte bremser bak, samt tilpasse eksosanlegget:
Så fant jeg ut at jeg faktisk har glemt å skifte en kjøleslange, så tenkte det var på tide å skifte den
Er flott passform på samco kittet, verdt hver eneste øre:)
Når jeg får skifta bremsene bak, så begynner jeg også smått med litt grunnarbeid på bilen. Blant annet litt bulker på skjermene som ble veldig stygge etter buene ble valset ut, sparke og rette ut de, litt parkeringsbulker osv. Aldri gjort slikt før men er vel ikke heksekunst å sparkle og pusse, bare man gjør ting i riktig rekkefølge
rub-A-dub
Re: Min corrado
Jeg skal sette igang i morgen med å skifte bremsene bak, MEN. Sitter skivene fast på no fancy måte? ser de er festet på litt annen måte enn foran.
Fikk snudd bilen i dag og satt den på bukker med rævva til værs
Ikke noen spennende bilder, men bedre enn ingenting
Blir fint å få pyntet opp litt her
Fikk snudd bilen i dag og satt den på bukker med rævva til værs
Ikke noen spennende bilder, men bedre enn ingenting
Blir fint å få pyntet opp litt her
rub-A-dub
Re: Min corrado
løsna du caliperen så er vel skiva laus:)acoupe wrote:noen som vet hvordan skivene bak er festet?
Re: Min corrado
Pent stuk på bilen din!
Hvordan bremser skal du ha bak?
Hvordan bremser skal du ha bak?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: Min corrado
takkOekern wrote:Pent stuk på bilen din!
Hvordan bremser skal du ha bak?
Den blir enda lavere både foran og bak
Jeg skal ha samme som foran bare, borra og slissa skiver med orginale klosser og kaliptere. Vurderte greestuff klosser en stund, men blant annet Frode (polo classic) sa det at forskjellen fra greenstuff og vanlige Mintex er så marginalt at man merker ikke store forskjellen. Kunne jo alltids kjøpt red-stuff men bilen skal ikke brukes på bane uansett, så tror den lugger mer enn nok med oppgraderte skiver
rub-A-dub
Re: Min corrado
Du må ta av muttra te hjul lageretacoupe wrote:noen som vet hvordan skivene bak er festet?
Re: Min corrado
rub-A-dub
Re: Min corrado
Da var jeg ferdig med å tilpasse 2/3 av eksosen, har bare festesveisa det inntil videre, når jeg blir ferdig med siste delen skal jeg sveise det helt ferdig. Bakre lyddemper blir litt større enn midtdemperen, kanskje tilnærmet størrelse på den orginale. Rørene jeg har brukt er 2,5", litt spent på hvor mye lyd det kommer til å bli
rub-A-dub
Re: Min corrado
Det er så deilig å se du bygger videre.
Pågangsmotet får du respekt for.
Ville vel anbefalt å bytte hjullager bak når du først skal bytte skivene.
Da er alt nytt baki der
Kan jeg spørre hva du tar bildene med? jeg må nok øve meg med speilreflekskameraet mitt.
Pågangsmotet får du respekt for.
Ville vel anbefalt å bytte hjullager bak når du først skal bytte skivene.
Da er alt nytt baki der
Kan jeg spørre hva du tar bildene med? jeg må nok øve meg med speilreflekskameraet mitt.
Re: Min corrado
Ja jeg vurderer å bytte hjullagrene der, men får jeg det til uten presse?Kisseg60 wrote:Det er så deilig å se du bygger videre.
Pågangsmotet får du respekt for.
Ville vel anbefalt å bytte hjullager bak når du først skal bytte skivene.
Da er alt nytt baki der
Kan jeg spørre hva du tar bildene med? jeg må nok øve meg med speilreflekskameraet mitt.
Kamera ja..jeg bruker CANON eos 1D Mark II N, bildet av eksosen er tatt med Canon 16-35mm f/2.8 L usm, avstandsbildet av Corradoen når det står litt utenfor der den pleier å stå er tatt med Canon 135mm f/2 L usm, mens de fleste nærbilder av bremseskivene skivene blant annet er tatt med Canon 50mm f/1.2 L usm. Nå driver jeg endel med fotografering av bil blant annet, derfor utstyret Sjekk: http://www.stianfuruseth.no
rub-A-dub