Min 2l 8v

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
glennern
Posts: 421
Joined: 29 Jul 2007, 22:09
Location: Krokstadelva

Re: Min 2l 8v

Post by glennern »

Velkommen.
Stilig Corrado :-)
Glenn
Ønsker meg ny Corrado :-/
Medlem av eldrerådet
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Min 2l 8v

Post by chris10an »

Nå er det lenge siden det har skjedd noe her. ja faktisk ett år siden:P
ikke mye har skjedd desverre, men endelig har gløden kommet tilbake.
Det startet med masse problemer etter motorrommet og alt der ble tatt ut, lakkert og satt inn igjen. Jeg fikk ikke motoren til å gå reint. trodde lenge att det kunne være noe elektrisk, for når jeg koblet ut kontakta som går inn på gass spjeldet gikk den reinere. så jeg prøvde den en tur i fjor sommer, den aller første turen kjørte jeg på en grevling, så da gikk frontfangeren også. Og med så mye tull så mistet jeg gløden litt. har prøvd ut masse ting det siste året, som å bytte lambdasonde, tatt ut og inn sikringsboksen noen ganger tilfelle det var noe der, sjekket vakumslanger flere ganger, byttet fordelerlokk, plugger og pluggledninger. men klarte ikke å finne ut hvor feilen var. før på torsdag=) og det var jo såklart bare en filleting:P fikk pusset av rotor'n så gikk den fint. ble litt irritert og gla om hverandre:P har jo hørt med forumer og sånn men ingen som skjønner hva det kunne ha vært:P gnisten på pluggene var jo fine. men men.
men nå som den går fint igjen så kommer det nok til å skje noe:P
Planene nå er å ordne eksosen, få på dieseltuter bak, plastsveise fangeren så eksosen blir gjemt. ordne alle hjulbuer etter dårlig valsing, rette kanaler, få tak i orginale spredere og orginal frontleppe (skrik ut om noen har)=)
og som sikkert de fleste skjønner ut ifra det, blir corrado'n orginal igjen=)
Bilder kommer, må bare få tatt noen fler først=)
chris10an
Posts: 215
Joined: 14 Sep 2007, 00:07
Location: Kapp

Re: Min 2l 8v

Post by chris10an »

hjalp på att bilen starta igjen gitt;) fikk noen timer oppi verkstedet igjen idag:) så nå begynner bakfangeren å bli bra. begynt å plastsveise, fjernet eksos'en og kappet av tauekroken:P bildene jeg tok, ble tydeligvis ikke lagret, men tok noen fra motorrommet, og felgene etter det ble rød stripe på dem, så slenger ut dem nå, så kommer det av bakfangeren etter neste økt;)

Litt mørkt men:P
Image

Lakkert toppdekselet med air brush=)
Image

Bilen er møkkete nå, og mangler senterkoppen:P
Image

Og her er alle tre bilene mine:P
Image
Post Reply