Min 1995 Corrado VR6

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Mawrick
Posts: 49
Joined: 14 Mar 2009, 22:57

Min 1995 Corrado VR6

Post by Mawrick »

Tenkte jeg skulle lage en liten info side om min Corrado - Ikke på norske skilter enda......men men...det kommer...;)

Var og hentet denne bilen i Stockholm sommeren 2008. Kjørte den fra Stockholm til Bergen - Norge, og siden har den stort sett stått stille, da jeg enda ikke har betalt avgifter for den.

Dette er først og fremst på grunn av at jeg skal ha den som "sommer" bil, da de bruker mye salt på veiene her om vinteren, og det er ikke noe for en bil....;)

Har akkurat bestillt en del deler som f.ex register kjede, clutch, foringer,/"bushings" ++++++ som jeg forventer å få neste uke, så om noen ukers tid skal den få full service på alle slite deler.

Egentlig det eneste jeg har gjort med den til nå er å rense den invendig, blant annet tatt opp teppet da det hadde vært inbrudd i den og viste seg fortsatt å være en del glassbiter etc på gulvet.

Ellers har den fått seg en runde med grundig vask og "clay", da den var full i "swirles" når jeg fikk den, og på grunn av import avgifter så var jeg interessert i å finne ut når den første gang var registrert i Tyskland, noe de ikke hadde registrert i Sverige, så tok kontakt med det tyske "vegverket", men de hadde heller ingen info, tok derfor kontakt med Karmann, for å se om de hadde noe info. De henviste meg til VW Automuseum, som heller ikke hadde denne infoen, men de kunne fortelle at bilen aldri ble solgt som en "ny" bil, da den i utgangspunktet var en bil som ble brukt av Volkswagen innenfor deres området, og derfor ikke var registrert på vanlige "tyske" skilt.

De kunne også fortelle meg hvilken forhandler som kjøpte den, og solgte den videre, det er her jeg mistenker at den dro direkte til Sverige, og derfor aldri vært på "vanlige" tyske skilter.

Det som er planen er å holde den mest mulig orginal/OEM, og bytte ut det meste som er av slitedeler, +++++

Skal oppdatere etterhvert som det skjer ting og tang, selv om det nok kommer til å bli tatt over tid.

Forøvrig er bilen gått ca 120000 km, har 2xairbag, takluke, aircondition, cruise control, egentlig alt utstyr bortsett fra skinn interiør.

Noen bilder av bilen:

Fra annonsen:

Image
Image

Etter clay/vask/polering/voksing:

Image
Image
Image

Image
Last edited by Mawrick on 25 Oct 2009, 00:38, edited 1 time in total.
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by Kisseg60 »

Se her ja. Gratulerer.
Siste året de ble produsert.

Meget pen bil!
Mawrick
Posts: 49
Joined: 14 Mar 2009, 22:57

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by Mawrick »

Takker for det, jepp er siste modell som ble laget, dessverre får man vel si (at det var siste året men men...;) )........
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by BlackDragon07 »

Grattis med corrado og velkommen til klubben :mrgreen:
Fint du har laget deg tråd her til bilen din :!: :mrgreen:

Bilen så veldig støken og velholdt ut!!
Noen fine felger på den og du har gjort det som trengs for å sette prikken over i`n.

Enig med deg ang å holde bilen mest mulig av orginalt utseende. Skal gjøre det med min.

Hvordan du kan få de nødvendige opplysningene er jeg usikker på, men det er sikkert noen her som kan svare på det.
Men får håpe du får det til, så blir det enda en corado rullende på norske veier :mrgreen:

Du får legge ut flere bilder etter hvert som du får gjort ting med bilen :mrgreen:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Mawrick
Posts: 49
Joined: 14 Mar 2009, 22:57

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by Mawrick »

Will do, men har vel i grunn alle opplysningene jeg trenger, så ikke noe fare der..........kommer nok på vei etterhvert som jeg får gjort de tingene jeg skal gjøre med den......;)
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by Kisseg60 »

Men siden jeg er litt nysgjerrig, hvor mye krever staten i avgift for denne?
Er jo en stor motor med litt krutt. :mrgreen:
Mawrick
Posts: 49
Joined: 14 Mar 2009, 22:57

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by Mawrick »

hehe, var det da, har ikke akkurat tallet nå, men du finner det det ut på tyskland.org sin kalkulator, men ja kommer nok på litt, men slik er det nå bare.....:(

Men uansett en bil jeg skal ha, så da betyr det ikke *så* mye, for tviler vel på at man hadde fått solgt den for samme pris, sånn umiddelbart i allefall.....;)

men når man ser på alternative biler i prisklassen så er det ikke så aller værst......:)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by Oekern »

Ja da tok du turen hit endelig :wink:
Velkommen i klubben :D

Et flott eksemplar, digger fargen !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Mawrick
Posts: 49
Joined: 14 Mar 2009, 22:57

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by Mawrick »

hehe, jepp, måtte registrere meg her, selv om det gikk en stund...........:)

Ting tar tid.....;)
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by BlackDragon07 »

Mawrick wrote:hehe, jepp, måtte registrere meg her, selv om det gikk en stund...........:)

Ting tar tid.....;)
Bedre sent enn aldri :wink:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Mawrick
Posts: 49
Joined: 14 Mar 2009, 22:57

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by Mawrick »

BlackDragon07 wrote:
Mawrick wrote:hehe, jepp, måtte registrere meg her, selv om det gikk en stund...........:)

Ting tar tid.....;)
Bedre sent enn aldri :wink:

Hehe, sant nok...;)
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by jon »

kjempe lekker bil, noen andre baklykter så blir den jo helt strøken
Kid-Rado!
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by Eirik »

Enig med de andre her! Lekker bil du har! Samma farge som min? LC4U?
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
Mawrick
Posts: 49
Joined: 14 Mar 2009, 22:57

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by Mawrick »

Takker for det, om jeg ikke husker helt feil så skal fargen være LK4Z...........men er en stund siden jeg så de bokstavene så mulig jeg blingser...;) er i allefall den de kalte for "S4 brombeer metallic (blackberry)"
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Min 1995 Corrado VR6

Post by Eirik »

Ligna på første bilde, skjønner du :)
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
Post Reply