The Oblivion

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Hvilken farge bør denne bilen få?

Grønn
1
2%
Gul
1
2%
Blå
6
13%
Svart
9
20%
Rød
4
9%
Hvit
16
36%
Violet
8
18%
 
Total votes: 45

BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Fikk gjort litt små ting idag. Driver å fjerner det satans kabel-styret forrige eier har klart å putte inn i denne bilen. Det går/gikk ledninger fra cd-spilleren til bagasjerommet og tilbake igjen?! :shock:
Og dette er fornuftig når man har en forsterker i bagasjerommet? Neida, vi strekker noen egne kabler til nettopp denne forsterkeren for å være sikker på vi har nok antall meter kabel i bilen :evil:
Nå er ihvertfall kabelhelvete så og si fjernet. Jeg skal ihvertfall ikke gjøre det på denne måten :evil: Her er et par bilder.

Her ser man en (blant mange) kontakter som bare er der uten å være koblet til noe?!
Image
Her er noen av kablene som gikk frem og tilbake igjen?! Kan jo gjette om de to kontaktene på dette bildet var tilkoblet noe...
Image
Og er det noen som trenger kabler så begynner jeg å få et overskudd av de :lol:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by Oekern »

Den kabelen på øverste bilde som er sentrert i bilde (med rød tape rundt) likner på en radio kabel, værtfall
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Oekern wrote:Den kabelen på øverste bilde som er sentrert i bilde (med rød tape rundt) likner på en radio kabel, værtfall
Ok, det var den ene jeg var litt usikker på så den lot jeg være der. Men resten er nå nesten fjernet. Synd det ikke var gjort ordentlig jobb i første omgang for nå må jeg vippe opp tepper og strekke ledninger. Og det er så sinnsykt tidkrevende i bil :cry:
Men takk for info`n :mrgreen:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by Oekern »

Yes. Men er det samme type kabel som går til først fra cd spiller så til bagasje rom og så tilbake til cd spiller ?
En tanke kan væra at han har kobla phonokabler til ekstern forsterker i bagasjerom. Denne går da fra cd spiller og til ekstern forsterker.
Om han har brukt denne forsterkeren til og drive høytalerne forran så blir det jo litt kabler som går frem og tilbake.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Selve lydsignal-kablene er jo grei samt styringstrømmen. Men disse kablene gikk bare helt bak til bagasjerommet og frem igjen uten å være tilkoblet noe som helst. Som om han har fått for lange kabler og ikke hatt noe å klippe med :lol: :lol: hvis du skjønner?
Last edited by BlackDragon07 on 25 Feb 2009, 15:54, edited 1 time in total.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by Oekern »

Njaa. Skjønner og skjønner.
Får på følelsen av at han ikke har hatt så mye peiling på bilstereo værtfall :P
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Nei, det kan man vel trygt si!! Hadde egentlig ikke tenkt å begynne på anlegget enda, men siden baksete og teppene er halvveis ute så tror jeg at jeg gjør det alikevel. Selvom det er så f... så kjedelig jobb. :evil:

Ellers så sliter jeg med å finne en intercooler, men har funnet et sted som lager etter mål. Så da blir nok det løsningen jeg går for.

Fant ut at mekonomen selger supersprint via forhandler, så det er faktisk mulig å få tak i fortsatt til corrado :) . Men jeg har ombestemt meg og går for et custom eksosanlegg istedet som vil bli skreddersydd til bilen :twisted: :twisted:

Prisen på de delene jeg skal ha begynner å bli litt stor så omlakkeringen må desverre vente litt på seg :cry:

Legger ut mere bilder etterhvert som ting blir gjort.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Idag har jeg fått ordnet litt mer med "anlegget", dvs at jeg nå har omsider fått fjernet alle restene fra det gamle kabelhelvete som satt i :evil: . Fikk også lagt opp nye kabler til der høytalerene skal være. Skal få tatt noen bilder av hvordan det er/blir.

Noen som har noen høytalere å anbefale?

Tenker da på å sette inn nye høytalere i dashbordet, dørene, de små på siden av bagasjerommet samt høytalere til hattehyllen.

Selger forøvrig de 6x9" på 80w(nom, 300w max) pioneer høytalerene som fulgte med bilen, så kom med bud hvis noen er intreserte. (De har en for stor høyde fra elemente og opp for at jeg kan bruke de)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by Oekern »

Hvordan lyd er du ute etter da ?
Om du vil ha noe som spiller høyt og brutalt, så er jo merker som Rockford Fosgate, jbl og cerwin vega gode valg.
Er du ute etter mer detaljert og behagelig lyd for øra så er jo Hertz, Focal og Morel noe og vurdere ;)

Så alt er litt ettersom. Prisen spiller jo og en viktig rolle.
Skal du ha basskasse ?
Ettersom du skal ha 4 par høytalere i bilen så kjøp en god 4 kanaler til disse. Dynabel har f.eks gode forsterkere til en billig penge.
4" i dash kan du drives av cd spiller, om du har en cd spiller som er litt av kvalitet. Dette gjør jeg selv og dette fungerer veldig flott.
De på siden ved hattehytta kan nok også bli drevet av cd spiller.
Og bruk gode kabler. 32mm2 burde være minste-dimensjon til strøm og jordbkabel. (Kommer jo såklart litt ann på forsterkere og høytalere da)
3 skjerma signalkabler er heller ingen ulempe.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Er vel mer ute etter en behagelig lyd og ikke cerwin vega trykk. Men det må på en måte kunne "skrues" opp litt og :) . Hadde jbl 6x9" i min gamle med en 2 kanalers effektforsterker og det fungerte greit det.

Utifra den forsterkeren så kan jeg også koble frontsettet på der itillegg til bak. Mulig jeg kanskje bare dropper de små i bagasjen.

Har ikke så lyst til å bruke så alt for mye kr på anlegg i bilen, men sånn midt på 3 anlegg. Hvis du skjønner?

Men takk for innspill :mrgreen:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by wormy »

Jeg er som tidligere nevnt mest fan av skjult annlegg.
Har selv Hertz 5.25" (mener jeg det er) i dør, diskanten som fulgte med til det elementet er i dashen. Har 6x4" Fusion bak i orginal posisjon (var nesten eneste som passa).
Spiller overraskende bra til den prisen vil jeg si, er fornøyd. Gir også nok lyd om du har en sub i tillegg.

Brukte selv under 8000,- på det jeg har, og det er jo ikke noe dårlig annlegg vil jeg si..
Under 2000 kroner for sub-kabel pakke med 250A sikring, Hertz og Fusion høyttalere. Det var dog med kraftig rabatt fra forhandler. (Husker ikke nøyaktig).
1000,- for brukt Audison CD-spiller fra bror. Trengte en med en del instillingsmuligheter. Denne driver også alle høyttalere utenom woofer uten problemer. (Kjører ikke noe mye bass i de "små" høyttalerene).
4500,- for custom "proff-laget" kasse med 2x12" Cadence Beast elementer, kondensator og Audison monoblokk. Det var inkludert installering av alt nevnt ovenfor også (og kabeltrekking). Dog brukt utstyr fra bror.

Men, poenget er at for ca samme pris nå får du mer enn nok lyd - og ikke minst, bra lyd. Lager du kasse selv, sparer du jo også der. Skal du bare ha et lite annlegg som ikke er konkurranseannlegg trenger du jo heller ikke to elementer, og ikke kondensator heller. (Mitt var tidligere konkurranseanlegg fra en Bmw Compact)...
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Helt enig!! Penest med skjult anlegg :mrgreen: Så mye som 8 lapper er vel ca 6000kr mer enn jeg hadde tenkt meg.
Det fulgte med en helt ok cd-spiller samt en denon effektforsterker, så bare på de to har jeg spart en del :)

Ang sub.kasse så vil ikke jeg ha det. (Har en til salgs hvis noen vil ha den?) Det er lite nok det bagasjerommet som det er :roll: .

Har ikke så lyst til å kutte i de orginale dekslene bak, selv om det ble pent det du hadde gjort!

Hvor store elementer kan man ha i dash`n? Og de 5.25" passer de rett på de orginale festene som er i døra?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by wormy »

Disse har jeg i døra/dashen. Diskanten er "løs", så den kan festes et annet sted uten problemer. (Tok "bassen" i døra og diskanten i dashen).
http://installbay.no/product_info.php?c ... cts_id=715
Passer rett på så å si, måtte ikke frisere eller noe.

Bak tror jeg at jeg har disse. Billige, men de passa om jeg friserte så vidt på grillen og plastiken under. I grillen kræsja diskanten oppi, så måtte fjerne litt av plastiken bak den, men er ikke synlig i det hele tatt. Måtte også ta litt "under" magneten, men heller ikke det er synlig om du ikke ser etter.
http://installbay.no/product_info.php?c ... ts_id=1252

(Kabelsett til sub:)
http://installbay.no/product_info.php?c ... ts_id=1047

Om du ikke har noe sub', blir det nok ikke alt for mye "basstrykk" av disse, men lyden holder for min del. Skal du ha noe "trøkk" uten sub, må du nok over på 9x6, men da er "problemet" det at det synes igjen, da.. :)

(PS: Du kan jo lage en liten subwoofer-innredning i reservehjulsbrønnen uten at det tar nevneverdig plass?)


Edit: Bilder.
http://s440.photobucket.com/albums/qq12 ... Bilstereo/
La ut noen bilder jeg fant her. Alle er tatt under/etter installering. (Derfor noen ledninger synes, etc).
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by BlackDragon07 »

Takk for et veldig detaljert svar wormy!! :mrgreen:
Skal kjøpe fjærer bak og dempere foran denne måneden så jeg får se hva som blir igjen etter det.
Men må bli ferdig inni også etterhvert.
Mye lettere med stueanlegg enn i bil!! :evil:
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: (The Ressurection of) The Oblivion

Post by wormy »

Ja, er noe mer stress i bilen.. :roll:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply