Rado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Givere og alt det pisset er sikkert iorden... Jeg har 0,3 i ladetrykk på over 5000 rpm i 2 gir. _INGEN_ ulyder fra kompressor, det virker som om den presser godt. Og jeg hører ingen susing fra rør eller slanger. BAH! Nok en helg med pelling og feilsøking.

Så noen spørsmål for å spare ryggen min for mange timer med leting etter dill og dall. (Lav bil + stor gutt = dårlig mix)

1: Hvor sitter festene til frontfangeren?
2: Hvordan løsner jeg staget mellom gassspjeld og returspjeld på spjeldhuset?
3: Noen som vet om VR6 motor/gir til salgs?
4: Sannsyneligheten for at Kompressoren er mos? Jeg kjørte den inn pent, usikker på forrige eier. Kan ha fått hard medfart noen mil (10 mil toppen)
5: Kan man være heldig med klaging på kompressoroverhaling?
:(
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

1) Frontfangeren er festet med 4 17mm bolter som du kommer til under bilen. På passasjersida må du ta vekk luftsjakta til bremsene. Er en liten guide her: http://www.corrado-club.ca/mods/bumper.html - Mulig ikke alt stemmer overens ang. lys i fangeren osv, men denne hjalp meg :)
2) Spør noen andre :(
3) http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2017851 - eneste jeg vet om for øyeblikket. Men du trenger nok også litt modifiseringer for å få det EU godkjent, men det er mulig.
4) 0.3 bar betyr enten at du har en stor boostlekkasje eller at kompressoren 95% sikkert er ødelagt.
5) Spørs hvem som overhalte. SS tuning gir iallefall garanti mener jeg å ha lest, og Polo Classic tror jeg også gjør det. Gtech vet jeg ikke om gjør det, og de er de eneste jeg vet om som overhaler G-ladere i Norge. Er det en seriøs "aktør" bør det ikke være noe problem, da en person med dårlig erfaring fra overhaling fort kan ødelegge mye for ryktet.

Jeg ville prøvd med ISV reroute om jeg var deg. I mitt tilfelle så lakk det ut en god del gjennom ISV-ventilen, uten at jeg hørte noe. Andre lekkasjer (slangeklemmer) hørte jeg med en gang når jeg hadde vinduet oppe, selv om de var bak "støvskjermen" ved hjulet. Evt så er det måter du kan høre etter lekkasjer ved tomgang, men jeg har ikke prøvd det, så jeg tørr ikke si hvordan..
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Rado G60

Post by Mouh »

den lille armen mellom spjelene, må nok bare tvinges av.. sette inn en skrutrekker i det sporet du ser på hver side av staget, og vri den forsiktig, mens du flipper den av..
det er VELDIG lett og ødelegge den da den er gammel og er sansyneligvis litt sprø, så vær forsiktig..

for hvis du skulle ødelegge den så få man ikke tak i den på møller, og heller ikke hele spjelet da det har gått ut av produksjon, så man må da bare lete etter noen som har brukt til salgs..
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Hmh. Heftig..
hva passer overens G60/vr6 med motor drivverk? Kan jeg feks bruke drivakslene fra G60 på VR6 girkasse?
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

Tror kassa tåler opptil ca 250hk iallefall, og tror det passer. Men jeg er ikke 100% sikker...!
Ville nesten hørt på http://www.corrado-club.ca/forum - da det er flere der som har VR6 enn det er her, og som trolig har litt erfaringer med det :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Hmhh.. G-laderen ble overhalt i tyskland, så.. Litt vrient å få ordnet med reklamasjon kanskje? :(
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

Send en mail for å høre? Kanskje de har noen tips også... :)

Har du "standard" lyddemperboks, kan den fort lekke også, uten at du hører for mye av det tror jeg.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Ok :) Har en liten idé om at kanskje reima slipper også. Kvinte i dag når det regnet. Hvor stram skal reimstrammeren være? skal man klare å jokke masse på den?
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

Har ingen aning. Da jeg hadde kompressoren ut/inn, sto bilen allrede på verkstedet, så jeg bare ba de gjøre det for meg. Kosta ikke alt for mye, så jeg aner ikke. Skal dog ta ut kompressoren i morgen/fredag eller noe, for å fikse vannpumpa, så jeg kan jo ta en titt på hvordan min er. Får håpe det er reimstrammeren, da, siden det er en brøkdel av hva en g-lader koster.. (~800 fra sstuning tror jeg).
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

hehe, kjenner jeg min flaks rett så er det en serie med ting som gjør at jeg mister litt trykk her og litt der og det blir nesten umulig å finne ut av ^^
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

Hehe, er jo begrensa med steder det kan være, da :)
Prøv å nappe ut ISV-kontakta. Altså strømmen til den, eller hva det nå er. Har du høyere ladetrykk tyder jo det på at den ikke fungerer optimalt. Så får du iallefall utelukket det.
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Har prøvd det. Bilen går ivertfall ikke noe bedre. Eneste som skjer er at tomgang roer seg, og det blir putrer litt i eksosen etter gasspådrag. Antar det er normalt. Får ikke sett på det før helga, har en mazda jeg må ha ferdig til etterkontroll, og det er varetelling på lageret på jobb i morgen 07:00-01:00 :S
Veedub ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Rado G60

Post by Oekern »

Symptomer av slitt/dårlig reimstrammer en en konstant og lys lyd. Kan minne om en gnisse lyd. NÅr du sitter og kjører bilen hører du at lyden kommer sentrert/fra høyre side i motorrom.
Er værtfall sånn det er hos meg.
Du kan jo enkelt sjekke det. La motoren så på tomgang og spray litt WD-40 på reimstrammern. Om lyden blir borte (det er ikke lengre en noen få sekunder) så er det den.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Vanskelig å høre noe som helst over den raslete dynamoen :( Var en lys kvinete lyd når jeg stoppet i dag. Jevnt lyst kvin. Har hørt noe liknende før et par ganger.

Så G60 kassen passer på VR6 motoren?
Veedub ;)
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Rado G60

Post by Mouh »

Det skal være 02A kasse på både VR6 og G60 men de er forskjellig drevet, altså innmaten er forskjellig, men det vil fungere ja.
Post Reply