Rado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Rado G60

Post by Oekern »

smiken wrote:Vanskelig å høre noe som helst over den raslete dynamoen :( Var en lys kvinete lyd når jeg stoppet i dag. Jevnt lyst kvin. Har hørt noe liknende før et par ganger.
Kan minne om slitt reimstrammer lyden du beskriver. Utifra det jeg selv har opplevd.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Snakket med nest siste eier på bilen. Han bekreftet nok en gang at laderen var overhalt i tyskland, skiftet scroll og hele pakka. Var oppgidd at den ladda 0,6 fra overhalingstjaset. Så spørs det om neste eier (som overtok bilen 3 mil etter start) har kjørt pent på den... Tviler sterkt på det.

Hva er det som bruker å ryke i nyoverhalte laddere når de blir svinkjørt etter overhaling?

Aaah, shit. Kom akkurat på en ting til.. Lageret i dynamoen er veldig slitent, rasler veldig.. Kanskje det er så mye slakk at reima blir slapp? :) spekulasjoner..
Veedub ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Rado G60

Post by Oekern »

Når lagra i dynamoen min var slitne og på vei til og fly i flint, så hadde ikke jeg noen reimslipp værtfall..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

oh:s Vi får se. Den må ordnes uansett :)
Veedub ;)
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Jess, var på overtid igjen i går :o har de 2 siste dagene nok timer til en hel uke, og skal på jobb igjen på søndag. Så får skru corrado i dag da ^^ Skal prøve å få nappet av frontfangeren og kanskje frontplata for å komme godt til alt. Her skal det bli 100% tett :)
Veedub ;)
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Snedig. Pella av IC i går, peisa den full av diesel først for å løse opp det værste. Så avfetting et par ganger. Så spyla jeg varmt vann igjennom i 10-15 min. Ble jævla skeptisk når jeg fant masse 5mm breie gummi/plast biter som kom ut av IC. Håper at det stammet fra forrige kompressor ras. Fant ingen lekkasjer på systemet. Så jeg monterte alt sammen igjen. Det virket faktisk som om jeg fikk det lille ekstra jeg manglet :) Har ikke målt ladetrykket nå, men får et ekstra "skyv" som merkes best i 3 gir ca 1 sek etter man girer over fra 2. Nå kan jeg begynne å tro på at det er 160 hk. Mangler kanskje enda litt, men det håper jeg løser seg med RS utblås. ser ikke helt god ut den boksen.

Har blitt endel overtid denne uka.. Har tjent over 2000 spenn bare i dag ^^ Så jeg regner med at det blir shopping rundt den 25 :D

edit: handla bixenon kit i dag :)
Veedub ;)
User avatar
jonasfritsch
Posts: 149
Joined: 14 Jul 2008, 11:49
Location: oslo

Re: Rado G60

Post by jonasfritsch »

Image
denne og en ødelagt o-ring på ca 5mm fant jeg inni intercooleren min også.. skjønner ikke hvordan de havnet der, men den tingen på bilde er en strikk for å holde på plass luftfilterboksen, så skjønner ikke hvordan den har kommet seg inn i luftfilterboksen, gjennom laderen og inn i ic'n.. hmmm.. tror det er litt jallamekk ute å går jeg :P
-Vw Corrado G60 Club Sport
-Vw Corrado VR6 Cup Car
-Vw Golf 04 TDI Pacific

Corrado; there is no substitute
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Rado G60

Post by wormy »

Gjennom laderen... :shock: Hørtes ikke bra ut. Får håpe det var før overhalingen.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Hehe, heftig. Den må jo ha blitt mistet i et rør. Den der hadde ikke gått igjennom kompressoren :o
Veedub ;)
User avatar
jonasfritsch
Posts: 149
Joined: 14 Jul 2008, 11:49
Location: oslo

Re: Rado G60

Post by jonasfritsch »

jeg ser da ingen logikk i å legge den inni intercooleren, men...
-Vw Corrado G60 Club Sport
-Vw Corrado VR6 Cup Car
-Vw Golf 04 TDI Pacific

Corrado; there is no substitute
Image
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Ikke alle klarer å tenke logisk vet du ;)
Veedub ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Rado G60

Post by Oekern »

Skal du selge bilen ? :shock:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Hehe, njæææ. Annonsen var et resultat av kyssesyken egentlig :p Har vært utmattet i 9 mnd nå, og blir rett og slett syk når jeg feks drikker. Var på julebord, deprimert i 4 dager etterpå :S I den perioden greide jeg i 15 cm sørpe å treffe et hull i veien. (Typisk nordnorske veier... Hullete som faen) Det var et digert smell, så blinka alt, abs slo ut, tv skjerm knakk av spilleren, lysene blinka, og jeg fikk en satans gnelling i reimene. Lurte meg ned til sentrum og stoppa utenforr en butikk. Dama dro inn for å handle, så jeg skulle stoppe og starte bilen igjen for å se om ABS kom tilbake. Det var bare lys i dashbordet i typ... 1 sek, så døde alt. Ble irritert, tenkte det var en hovedsikring. Jeg kommer etterhvert på at det ikke finnes noen hovedsikring :S Jeg oppdaga ganske fort at en batteripol hadde hoppet av, så jeg klaska den på og bilen starta. ABS funka heldigvis igjen, men jeg oppdager da at displayet til kjørekomputeren er føkka. Viser ikke engang klokke, bare noen rare tegn.

Så jeg tenkte at når jeg får lønn, blir bilen fiksa, og solgt til fordel for en pajero elns.
Lånte en minivan og kjørte til fauske for å spille konsert med bandet. Godt å koble av å tenke på andre ting :) Konserten gikk tydeligvis over alle forventninger, og det ble tilogmed vist opptak fra konserten vår på waschera på TV2 i dag. Sterkt gjort med tanke på at det spillte sånn.. 20-25 band der :)

Fikk tanka opp og levert chrysleren i dag, satte meg inn i corradoen, vridde om nøkkelen. Ombestemte meg om salget nesten med det samme :) Blir ordnet og beholdt.
Ble så gla for å se den igjen at jeg måtte ta bilde faktisk :p
Image

Og litt skryt av meg selv på slutten ;D

Omtalen vår fra konserten.
http://ventusmedia.no/content/view/819/51/

Og fra AB24.no

Quritatio

Et herlig avbrekk i en aften som minnet mye om de alvorlige temaene i livet. Guttene fra Vesterålen har et budskap som engasjerer, de river tak i hjerterota og drar til. Publikum jubler og roper: - FETTE BRA! Lyrikk og rytmen tar helt av, idet publikummerne tar sats fra scenen. Endelig er crowdsurfingen i gang.
Veedub ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Rado G60

Post by Oekern »

Bra du ikke selger, hehe..

Ja musikk er genialt det !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Kjøpt inn ny dvd spiller :p til den nette sum av 200 spenn :D Motor til tilt av skjerm var kilt seg. Pella sunn spilleren, fjerna 2 tannhjul, lirka av ledningene til motorene av kretskortet. Voila, manuell betjening av skjerm :p

Skal ta en tur innom den lokale VW forhandleren i morgen å bestille reimhjul/reimstrammer. Og ringe etter pris på Simons mellompotte (står simons effektanlegg på bilen, men mellompotte er sunnrusta :S traktor
Så må jeg vel lage deksel til målere som ligger i bagasjerommet og støver ned :)
Bilen er forøvrig kvikk og rask ellers :) Funket fjell etter jeg vasket kompressor

Noen som har noen fikse løsninger for å koble til oljetrykksmåler? :)
Veedub ;)
Post Reply