Rado G60

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Rado G60

Post by smiken »

Så ble man lei av å grue seg til rustsveising på Golf Vr6n sin, og byttet den liksågreit mot en corrado G60 siden jeg vet at jeg ender opp med VAG uansett :)

Er en 92 mod som ser ut som den er opplakkert for et par år siden, hel og fin utvendig.
Nyoverhalt kompressor
Nytt register
Ny drivreim
Og et par nye hjullager

På to do lista:
Få motoren til å gå ordentlig-
Bytte hjullager høyre forran -Ok
Skjære ut og blokkere luftekanaler i midtkonsol for å gjøre plass til spilleren. -Halvferdig
Selge den jævla monstersuben og forsterkeren som sto baki (Kicker 12L5)
Nye lykter forran
Emblemfri grill
Grilllist
Montere 90mm leppa
Nye baklykter
Få tak i nytt interiør.
Stage 3 upgrade kit :) (68mm ladehjul, kam, btr, og chip)
RS utblås
Åpent filter som er egnet for G60


Et par bilder jeg tok i dag etter jeg bytta hjullageret og justerte tenninga :)


Image
Image
Image
Må få pusset litt mer og skaffa no skinn å tre over den plata jeg har laga over der. Og finne en lur måte å feste spilleren på.
Image
Last edited by smiken on 04 Oct 2008, 19:54, edited 1 time in total.
Veedub ;)
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Rado G60

Post by Kisseg60 »

Denne så jo rimelig pen ut.. orginal og fin.

Skal du holde den sånn ca orginal uten om de små tingene du har nevnt?
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Hadde en plan om det ja :) Er ikke stor fan av styling på VAG, eller tysk bil generelt. Noen får det til å se bra ut, andre kræsjer litt i valg av styling.

Synes ikke bilen kjennes ut som den har 160 hk, så har feilsøkt litt. Kjennes ut som den "holder igjen" når jeg kommer litt over 3000 omdr. Gidder ikke dra den så mye over siden kompressoren er overhalt for et par hundre kilometer siden, men den kjennes dau ut. Stillte tenninga sånn høvelig, og den ble hakket bedre. Nå drar den godt opp til 3500, men kjennes enda ut som den holder igjen etter det.

Målte den dingsen som står på røret fra intercooler, mister all kontakt når jeg vrir den forbi 408ohm. Det kan vel ikke være rett?
Veedub ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Rado G60

Post by Oekern »

Ser ut som en pen skue :D
Lykke til med dine planer, hørtes fine ut de ! Fint og høre at det ikke blir noe plastic hos deg og : )
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Rado G60

Post by BlackDragon07 »

Grattis med corrado. Den så veldig bra ut :) Enig med det ang stylling, ikke alle som bli like bra. Prøvd med en komp.test?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Nei, har ikke testet kompresjon. Men den skulle vel ivertfall ikke dra godt på lavt turtall med dårlig kompresjon? :o
Veedub ;)
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Rado G60

Post by Oekern »

Nei, da ville den dratt dårlig over hele registeret (?)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Nemlig. Men den saken som står på intercoolerrøret, skal ikke den ha over 500 ohm? Den vil ikke over 408 ohm, da kuttern den kontakten
Veedub ;)
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Rado G60

Post by BlackDragon07 »

smiken wrote:Nei, har ikke testet kompresjon. Men den skulle vel ivertfall ikke dra godt på lavt turtall med dårlig kompresjon? :o
Det har du nok rett i, kanskje lese alt andre skriver før man svarer :roll: :oops: men men.
Har du hørt med polo clasic? Han har jo god greie på G-laderen virker det som :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Rado G60

Post by Mouh »

CO-poten skal ha et sted melleom 500-600 ohm.. så det kan hende du må ha en ny hvis den du har ikke vil gå høyere..

og det er ikke noe vits og ha åpent filter på den motoren hvis du ikke skal ha over 250hk, bare sette inn et green/KN filter som passer i den orginale boksen..

Ellers en meget pen bil ;)
grattulerer med kjøpet og velkommen hit til oss ;)
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Rado G60

Post by Kisseg60 »

smiken wrote:Nemlig. Men den saken som står på intercoolerrøret, skal ikke den ha over 500 ohm? Den vil ikke over 408 ohm, da kuttern den kontakten
Da ville jeg satt den på rundt 400. skal ikke ha sååååå mye å si! Jeg hadde min på 300-350 uten å merke forskjell.
Jeg tipper intercoolern din er potte tett som hos alle andre.!
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Rado G60

Post by Mouh »

Kisseg60 wrote:
smiken wrote:Nemlig. Men den saken som står på intercoolerrøret, skal ikke den ha over 500 ohm? Den vil ikke over 408 ohm, da kuttern den kontakten
Da ville jeg satt den på rundt 400. skal ikke ha sååååå mye å si! Jeg hadde min på 300-350 uten å merke forskjell.
Jeg tipper intercoolern din er potte tett som hos alle andre.!
ja det kan jo seff være..
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Rado G60

Post by jon »

grattis med corrado, en veldig så fin og orginal corrado :D
Kid-Rado!
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

Kisseg60 wrote:
smiken wrote:Nemlig. Men den saken som står på intercoolerrøret, skal ikke den ha over 500 ohm? Den vil ikke over 408 ohm, da kuttern den kontakten
Da ville jeg satt den på rundt 400. skal ikke ha sååååå mye å si! Jeg hadde min på 300-350 uten å merke forskjell.
Jeg tipper intercoolern din er potte tett som hos alle andre.!
Det kan jo være. Prøvde å bare sette et rør mellom slangen fra kompressor og slangen fra innsug. Gikk like forbaska dårlig, og fikk litt putring i eksosen. Men så er jeg jo ikke sikker på at jeg fikk det helt tett :O

Hvordan skal draget i en orginal G60 egentlig være? når har momentkurven peak? Lurer på om kanskje noe ligger i eksosen min og lager propp. Synes den blåser veldig på tomgang. Det sekundet etter jeg har startet er den rolig, så er det akkurat som om det bygger seg opp trykk i eksosen, så begynner den å jobbe. Kan også være tomgangsregulator som koser seg :|
Veedub ;)
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: Rado G60

Post by smiken »

jon wrote:grattis med corrado, en veldig så fin og orginal corrado :D
Takk :)
Er forsåvidt vinterfelger som står på bilen. Har TSW 16" til sommer. Sånne som wormy har, bare med grå mutter.
Veedub ;)
Post Reply