wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Post Reply
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Mouh »

hmm, du hadde jo det klippset når vi tok opp det dekselet på tyrigrava da.. ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Jepp. Men den ene pleier å "følge med" dekselet når det går av, og da jeg var i full sving med å ta ut matter osv, ble den nok kasta utenfor bilen.. Snakk om å passe på delene.. :oops:
Jaja, den ble borte, men kosta ikke allverden. Jeg må bare leve med et litt løst deksel inntil videre, ingen krise :)

Møtte forresten en "pappa" på delelageret til Møller Tønsberg.. Han nevnte at sønnen hadde kjøpt seg Corrado, med 18" felger, og holdt på å fikse den opp litt.. Men følte det ble litt for dumt å drive rekrutering gjennom pappaen til en person jeg (trolig) aldri har møtt. Noen som vet hvem dette er? Kristaafa?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: wormy sin g60

Post by Kristaafa »

Ikke hørt om nei. Er nok en del sjulte Corradoer rundt om ja, de fleste står jo i en garasje/på et verksted store deler av tiden så... :lol:

Bra du fikk ordnet startproblemet, kjørte sånn hvertfall et halvt år pga manglende arbeidslyst.
Image
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Mouh »

det er aldri for dumt og nevne vår erverdige klubb!
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Kristaafa wrote:Ikke hørt om nei. Er nok en del sjulte Corradoer rundt om ja, de fleste står jo i en garasje/på et verksted store deler av tiden så... :lol:

Bra du fikk ordnet startproblemet, kjørte sånn hvertfall et halvt år pga manglende arbeidslyst.
Startproblemet var fiksa etter at jeg var ferdig på skolen. Ringte pappa 0900 og spurte om status. (Hadde parkert bilen hos verkstedet kvelden før, og han hadde reist innom med nøkkelen på morgenen.) De skulle se på den. Jeg ringte 1200, og da var den ferdig. Snakk om rask behandling i og med at jeg ikke hadde bestillt time!
Jeg hadde nok fiksa det selv, hadde jeg ikke trodd det var startmotoren, men prisen ble ikke alt for ille... :)

Og beklager at jeg ikke nevnte klubben, Tom :(
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Noen som har erfaring med å bytte ut isolasjonsmattene under mattene i bilen?
Eller, for å si det mer enkelt. Jeg kjøpte http://www.biltema.no/products/product. ... emId=83277 - 0,5m*1m plater på 2cm tykkelse.. x2
Duger de som erstatning for disse, eller er det viktig at de er "ordentlige isolasjonsmatter"?
Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Mouh »

trenger man no da ? :P
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Mnja, veier jo nesten ingenting, så hvorfor ikke? En g60 bråker da nok fra før, om man ikke skal høre hver minste stein som du kjører over.. :)

Skjer det noe mer med bilen nå blir den stående en stund, sjekka kontoen i stad, så ikke bra ut :\
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Oekern »

hmmmmmm. Hadde det vært en idee og dempe slik bilstereofanatikere gjør det ? det blir dyrt, men du verden. Tror du vil få det stille og frederlig inni der da ja. Sammtidig som anlegget ditt får en sisste "no see" finish.. Men jo. Det ER unødvendig. hehe. De mattene fra biltema funker vel fjell de og !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Kjenner folka på Autocustom (Installbay).. Dvs, bror kjenner de. Men tror det hadde kosta litt for mye selvom ;)

Planen fremover nå er å håpe at bilen holder seg feilfri, og kanskje kjøpe "ny" eksos. Blir kanskje at jeg slår til på den BlackDragon har til salgs om den ikke har forsvunnet enda. Får se etter rudskogen, har på følelsen at det kommer til å koste mer enn bare baneleie for min del... :mrgreen:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Oekern »

Ja gutta fra InstallBay er guder ! Kjempeålreite folk. Makan til service har jeg aldri fått før !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Da var eksosen festet, til en svimlende pris av 50 kroner... Da har jeg også en gummiring i reserve og 1 meter med galvanisert båndjern eller hva de kallte det på Maxbo.. :)

Del av gammelt feste. (Som knakk pga rust, og den gamle gummiringen mangla)
Image

Første "betatest". Måtte forkorte en del merka jeg.
Image

Eksosfeste v2.0 - Det funkar! Ikke noe mer "klonke-lyder" ved fartshomper, o.l. :mrgreen:
Image

I morgen går trolig frontfangeren av, og jeg får sjekket hvordan det står til med den lille intercooleren. Blir en rensing av den og "lekkasjetest". Skal vaske mattene nå, og de går trolig inn til lørdag/søndag... :-)


Tenkte å sjekke lufttrykket i dekkene. Det står i døra at det skal være 2.8 bar foran og 2.5 bar bak. Men det var jo da med originale felger/dekk. Jeg har 215/40/16 Goodyear Eagle F1 dekk (mener jeg å huske), og tsw 16x7 felger (skulle gjerne hatt breiere :oops: ). Men anyway, skal jeg da fylle 2.8/2.5 bar, eller er det andre "regler" for disse dekkene?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Oekern »

Rundt 3/3,5 bar er vel "standaren" Men dette kan nok Jon presisere bedre

Evn.t kan du se på dekkene dine. Er det slitasje på kanta er det for lite luft, er det slitt på midten er det for mye luft. Har du ingen slitasje sånn så er det nogen lunde riktig det du har nå..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

3/3.5 !? :shock:

Da jeg hjalp mor med å fylle hennes bmw tidligere i dag (225/xx/17), skulle de i følge lappen i døra ha 2/2.4 bar.. Så jeg synes det høres litt høyt ut, men jeg har ikke peiling.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

Se her ja. Du fikk fiksa det :) Grei løsning det.
Ang dekk så henger det som regel en plakat der du fyller luft. Usikker på om alle dim står der. Kan jo være verdt en titt. :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply