wormy sin g60...

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

Ok, var det inkludert rs utblåsen? Var ikke så gal pris det nei. Lang tid tok det med posten? Toll?
Hva var forskjell på lyden?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

RSR utblås kommer i tillegg. Ikke noe toll, kun 25% mva. For å si det sånn, frakten fra gardermoen -> Tønsberg tok lengre tid en frakten fra usa -> norge.. (Grunnet posten måtte ha bekreftelse fra meg før de ville fortolle).
Lyden blir litt kraftigere kan man kanskje si..

Vel, prisen på varmeregisteret var ikke alt for ille, da.. Får spørre ASD om metoden om det viser seg at det er det som er problemet. :)

Link til RSR utblåset jeg kjøpte.
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... e_Original
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Fikk telefon fra verkstedet.. Varmeregisteret kom på 450,- eller noe i den duren.. Så bilen er ferdig mandag, eller i verste fall tirsdag. I og med at bilen står der ute (var i nærheten når bilen konverterte til røykmaskin), lar jeg de fikse det. De sa ca 2-3 timer, noe som ikke er alt for ille. Måtte evt taue bilen hjem eller "koble om" kjølinga, noe som ville blitt dyrt/stress det også.

Skal forresten på Rudskogen 21. oktober.. Noen deler jeg burde sjekke før jeg skal dit? Bilen drar jo på årene...
Hmm, noen som har en tilhenger jeg kan låne billig, tilfelle noe skulle skje? :mrgreen:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: wormy sin g60

Post by Kristaafa »

wormy wrote:Skal forresten på Rudskogen 21. oktober.. Noen deler jeg burde sjekke før jeg skal dit? Bilen drar jo på årene...
Hmm, noen som har en tilhenger jeg kan låne billig, tilfelle noe skulle skje? :mrgreen:
Bytt olje og filter før du skal kjøre, hvis det er en stund siden sist. Sjekk bremser, eventuelt bytt bremsevæske.
Alt kan skje, enten du kjører på bane eller vei.

Kanskje jeg tar en tur opp, hvis jeg får sitte på en tur :)
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Bytta oljefilter og olje for noen uker siden. Bremsene funker greit nok, har ikke sjekka hvor mye som "er igjen" eller noe.

Og du kan få sitte på om du vil, selvfølgelig, men det blir nok ingen mulighet for deg å kjøre.. (Må registreres på forhånd med de som leier banen.. Kan jo kanskje høre om det er plass, men usikker på om det er det. :))
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by BlackDragon07 »

wormy wrote:RSR utblås kommer i tillegg. Ikke noe toll, kun 25% mva. For å si det sånn, frakten fra gardermoen -> Tønsberg tok lengre tid en frakten fra usa -> norge.. (Grunnet posten måtte ha bekreftelse fra meg før de ville fortolle).
Lyden blir litt kraftigere kan man kanskje si..

Vel, prisen på varmeregisteret var ikke alt for ille, da.. Får spørre ASD om metoden om det viser seg at det er det som er problemet. :)

Link til RSR utblåset jeg kjøpte.
http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... e_Original
Takk for linken. Den så bra ut den :mrgreen: , bedre enn den ralley utblåsen(outlet)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Bilen er tilbake!.. Delvis iallefall..

Varmeregister byttet, det trengtes.. Det kom en "god del" kjøleveske-vann ned ved passasjersetet når de byttet, så det må ut for å få tørket opp. Men før jeg rakk å få fikset dette, stoppet jeg på Joker, for å vente på pappa.. Da gikk selvfølgelig startmotoren. Det er ialelfall foreløpig konklusjon. Skal få den sjekka i morgen.. >.<
Formeninger om ca pris på det?
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
smiken
Posts: 143
Joined: 03 Oct 2008, 16:24

Re: wormy sin g60

Post by smiken »

Kan ikke være tenningsbakstykket? vært plaget med kjedelige el-feil?
Veedub ;)
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

smiken wrote:Kan ikke være tenningsbakstykket? vært plaget med kjedelige el-feil?
Har ikke merka noen el-feil. Spenninga på kondensatoren til sub'en (hadde ikke med meg voltmeter) var på 12.1 volt, så det burde også holde. Kan jo kanskje være bakstykket, men ville jeg da kunne ha på tenninga, strømmen osv? Jeg mener, alt funker utenom det å få starta bilen.

Når jeg skrudde på motoren før, måtte jeg alltid vri litt hardt på nøkkelen, kan det indikere slitent bakstykke? Jeg mener, på bilen til f.eks. mamma, er det bare å vri litt lett på nøkkelen forbi "kjøreposisjon", mens min på "presses"..

Bilen ble parkert utenfor Vestfold Elektro Diesel, for at de skal ta en titt på det i morgen (forhåpentligvis). De burde kunne klare å konstatere hva som er feil relativt raskt tror jeg.. :)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: wormy sin g60

Post by Kristaafa »

Det høres ut som tenningsbakstykket ja. Ca 300,- på møller for en ny en, ganske enkel sak å fikse. Bare si ifra hvis du vil ha hjelp :)
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Var ikke alt for ille pris det, da.. Evt 1600 for starter.. :o

Pappa sjekka diagrammene i "den gule reparasjonsboka", og sa det ikke skulle være noe vanskelig å sjekke hva som er gåent i morgen. Får bare håpe det ikke er flere ting.. Og håpe at bilen snart blir helt frisk, stakkars.. :cry:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: wormy sin g60

Post by Oekern »

Virker som du er i en uheldig periode :(
Hvor mye tok værste for bytte av varmeregisteret ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

For å si det sånn, hadde jeg hatt bilen hjemme / orka å lage en "varmeregister-bypass" hadde jeg gjort det selv... :cry:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: wormy sin g60

Post by Kristaafa »

Jeg betalte 400,- for ny starter på Grøstad. Hadde problemer med både starter og bakstykket, så jeg bytta frem og tilbake et par ganger før jeg skjønte tegninga. :lol:
Image
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: wormy sin g60

Post by wormy »

Det var som dere sa, tenningsbryter-greia.. Det var jo litt "slark" i den før, men nå er den deilig og ny! :-)

Fikk også tatt ut setet/mattene/isolasjon på passasjersida. Kjøpte ny isolasjon jeg skal kutte til på Biltema, så satser på å få fikset det i løpet av noen få dager..

Gammel isolasjon + underside av matter. Som dere ser, er de "dynka" i kjøleveske.. :)
Image

Uten sete.. Ett sted nærmere "racerado".. :mrgreen:
Image

Måtte også en tur til Møller. Mangla en O-ring til co-pot, så det hjalp litt på ladetrykket med en. Måtte også ha en ny "låsering" til giret, da jeg klarte å miste den gamle. Og trengte en ny "klips" til å feste dekslet. Skulle få "låseringen" til fredag, og "klipset" i slutten av neste uke. O-ring, klips og låsering kostet 35 kr.
Image
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
Post Reply