Meg og min bil :)

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

DryGin
Posts: 10
Joined: 25 Aug 2008, 01:11

Meg og min bil :)

Post by DryGin »

Får vel lage en post og presentere min bil jeg som alle andre siden jeg er ny her :)

Bilen er en 91 modell Corrado g60 som jeg kjøpte av en jeg jobbet sammen med tidligere. Bilen virket kjempebra og jeg var storfornøyd med og endelig ha kjøpt en bil jeg hadde lyst på i yngre dager :)

Desverre ble gleden kortvarig, og ca 5 dager etter kjøp på vei hjem fra jobb(hadde pendlerjobb) merker jeg at bilen går utrolig mye dårligere. Får bilen på henger og fraktet den siste stykket hjem til bergen, og får konstantert at kilen på nederste reimhjulet er borte vekk og registeret har hoppet kraftig over!

Får etter mye om og men fikset dette og konstantert at motoren heldigvis har overlevd registerhoppet, og jeg kan kjøre videre lykkelig uvitende om hva som venter meg :)

Ca 5 dager etter bilen kom på veien igjen har jeg akurat kjørt fra jobb og er på vei for og kjøpe meg noe mat da bilen helt plutselig stopper og jeg kjenner den vonde følelsen av at nå er det noe seriøst galt med bilen igjen.

Og selv om jeg liker og ha rett, så var ikke det tilfellet her. Får bilen på henger og nok en gang til verksted og får konstantert at topp pakningen er slitt, coilen er gåen, vannpumpe og oljepumpe fungerer såvidt, rådelagre synger på siste verset, radiatoren lekker, og en del små oljelekkasjer fra simringer rundtomkring. Blir sittendes og rive meg i håret og vurderer og heve kjøpet. Men takket være gode kontakter som stilte opp ble det aldri gjennomført(heldigvis). Bilen ble satt inn på verkstedet jeg disponerer,deler ble kjøpt inn, betaling til en kamerat med en del mer mek. kunnskaper enn meg ble avtalt og sirkuset var igang :) Nå, nesten 2 måneder senere har jeg endelig fyrt bilen igjen, og nå fungerer den som juling, med unntak av at termostathuset har sprekkdannelser og må byttes, men det er på vei :)

Så idag sitter jeg som en lykkelig eier av en nesten strøken VW corrado g60 som iløpet av uken forhåpentligvis blir 100% mekanisk feilfri. Da gjenstår bare litt plukkarbeid som retting av parkeringsbulk, steinsprutskader og hellakering i vinter :)

Image

Image

Og sist, den nevnte fantastiske opplevelsen jeg hadde på vei hjem. Merk dere at jeg bor i bergen og hva som står på lasteplanet :)
Image
Last edited by DryGin on 25 Aug 2008, 15:16, edited 1 time in total.
-91 mod Corrado g60 - Bomkjøpet skal bli bra!
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Meg og min bil :)

Post by Mouh »

ahh, kjedelig start på eierskapet da..
men det er topp at det ordner seg til slutt!

gleder meg til å se bilder! ;)

og forresten; Velkommen til oss ;)
DryGin
Posts: 10
Joined: 25 Aug 2008, 01:11

Re: Meg og min bil :)

Post by DryGin »

Takk for det :)

Jeg var fast bestemt på og ikke gi opp, for bilen var så ufattelig bra utenom dette. Har vært høyt og lavt på bilen, og enda ikke oppdaget noe rust av betydning :)

Får se om det ikke blir noe prosjekt ut av denne i vinter også. Sa egentlig til meg selv at denne bilen skal forbli original, men det sa jeg om min forrige bil også, og den benket 378,4hk på navene 9 måneder etter den uttalelsen :twisted:
-91 mod Corrado g60 - Bomkjøpet skal bli bra!
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Meg og min bil :)

Post by Mouh »

hehe, det er bra at du ikke gir opp så lett da ;)

og ja det er lett og komme med sånne uttalelser.. men fristelsen blir fort litt stor også ;)
DryGin
Posts: 10
Joined: 25 Aug 2008, 01:11

Re: Meg og min bil :)

Post by DryGin »

Hehe, vi får se. Skal innrømme at jeg har lest litt i prosjekt tråden din, og ordet lysholm går igjen i hodet mitt mens hornene vokser :twisted: Bilder er forøvrig på plass, skal se om jeg får lastet inn fler bilder iløpet av dagen :)
-91 mod Corrado g60 - Bomkjøpet skal bli bra!
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Meg og min bil :)

Post by Oekern »

Kjedelig start du har fått !
Har ikke hatt verdens beste start selv i grund. Men du har da hatt det mye værre !

Til gjenjeld ser jo bilen veldig bra ut !

Få gjerne ut fler bilder ! (det får vi aldri nok av :mrgreen: )

Og sist men ikke minst: Velkommen i klubben ! :D
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
DryGin
Posts: 10
Joined: 25 Aug 2008, 01:11

Re: Meg og min bil :)

Post by DryGin »

Igjen, takk for velkomsten :)

Som sagt så kommer det mye mer bilder, må bare få lagt inn på pcen først :)
-91 mod Corrado g60 - Bomkjøpet skal bli bra!
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Meg og min bil :)

Post by Eirik »

Som de andre sier, synd med en kjedelig start på eieskapet av bilen. Godt du ikke ga opp, og solgte den.
Velkommen til oss skal du være, håper du trives her =)
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Meg og min bil :)

Post by Kristaafa »

Velkommen til oss :D

God å høre at ting går oppover igjen etter en litt dårlig start, men fortvil ikke, det ordner seg som regel!
Flere bilder er ingen dum ting :)
Image
DryGin
Posts: 10
Joined: 25 Aug 2008, 01:11

Re: Meg og min bil :)

Post by DryGin »

Føler meg bare mer og mer velkommen her allerede :)

Beklager at jeg ikke får lagt ut noe mer bilder idag slik jeg lovet.Ble litt mye og gjøre på ellers utover kvelden :)

Kommer sterkt tilbake med bilder imorgen, så sant som at jeg er lei av motorhavari :)
-91 mod Corrado g60 - Bomkjøpet skal bli bra!
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Re: Meg og min bil :)

Post by Torpern »

Flott at det er flere som ikke gir opp bilen når det skjer noe med den(selv om det skjedde utrolig mye med din....)Er jo tross alt en klassiker blitt,så man må jo bare ta vare den.....

Og velkommen til oss!! :mrgreen:
Medlem av Eldrerådet
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Meg og min bil :)

Post by Oekern »

Da tror jeg at jeg snakker på alles vegne når jeg sier at jeg venter i spenning :wink: (På fler bilder)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
sinnapels
Posts: 103
Joined: 15 Feb 2008, 05:30

Re: Meg og min bil :)

Post by sinnapels »

Velkommen i klubben ja! Kjempe fint eksemplar du har der. Og så fint at du tar deg av alle problemene isteden for å selge. Har vært inne på tanken selv i motbakke, men over de mørke skyene er himmelen alltid blå :)
Image
"Corrado Vr6 - Black pearl"
User avatar
royrado
Posts: 104
Joined: 17 Aug 2008, 06:42

Re: Meg og min bil :)

Post by royrado »

Hei der,kan ikke akkurat ønske deg velkommen jeg siden er ganske fersk her på forumet selv :D Det får de med mer ansiennitet ta seg av :P Men det er kjekk å se en fra samme by med kjærlighet til corrado :wink: Er selv på leting etter corrado og kan ikke si jeg er så optimist etter å ha lest historien din :cry:
88 g60
DryGin
Posts: 10
Joined: 25 Aug 2008, 01:11

Re: Meg og min bil :)

Post by DryGin »

For og si det slik, du må ikke bli engstelig av historien min :) Bilen er verdt all skruingen:

Til alle dere andre; Beklager at jeg ikke har fått postet fler bilder.. Pcen og kameraet krangler fælt for tiden :(

Har forøvrig fått fikset termostatproblemene mine, men til gjengjeld så vil ikkje bilen starte nå helt plutselig :S

Hadde den igang tidligere idag, og da funket den som bare juling.. Så når jeg skulle starte den og kjøre en tur for et par timer siden ville den på død og liv ikkje starte :S Har vært i verkstedet og feilsøkt i 5 timer nå uten og få den til og starte :/

Noen i bergensområdet med peiling på corrado som vil komme og fikse (den mest sansynlige bagatellen av et) problem jeg har? :)
-91 mod Corrado g60 - Bomkjøpet skal bli bra!
Post Reply