Page 14 of 15
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 15 Sep 2010, 20:06
by g60
jeg er enig med du...er ikke feil å stoppe om du prøver lissom
godt å høre du er fornøyd ihvertfall..har samme jeg og,men ikke montert enda...
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 15 Sep 2010, 20:28
by BlackDragon07
glennern wrote:Det er merkbart bedre. Spesielt fra ned bremsing fra litt fart
En rimelig oppgradering av bremser, og jeg angrer ikke. Måtte bytte calipere og sadler uansett, så hvorfor ikke bytte til S2
Noen mener at det ikke er nødvendig med kraftigere bremser enn originalt da. Men, om man trimmer motoren bør man også trimme bremsene
Enig i den
Bremsene så forøvrig meget bra ut
Likså felgene dine
Hvor kjøpte du den omvendte koblingen til kalipperen?
Har du forresten fortsatt de dørdekslene jeg spurte om for en god stund siden?
Edit: Lakkerte du kalipperene selv?
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 15 Sep 2010, 21:12
by glennern
Det er ikke alle modeller som trenger den omvendte koblingen. Og jeg trengte den ikke
Men jeg tror du kan bruke bremseslanger fra Vr6 om trenger det.. Eneste måten å finne ut om du trenger han-han eller han-hun er å ta en titt.
Jeg overhalte de og sendte de til pulverlakkering. Kun det beste er godt nok vet du
Har fortsatt dør panelene ja.
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 15 Sep 2010, 21:18
by BlackDragon07
Kjøpte du bare et overhalings kit til de?
Da skal jeg prøve å få tatt turen innom hvis det passer i slutten av måneden?
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 15 Sep 2010, 21:34
by glennern
Kjøpte overhalings kit ja. Kosta en 1000 lapp. Syntes det var litt dyrt.
Prøv å se hva du har på bilen i dag både ved overgang fra rør og nede på caliper. Er du heldig så kan du bruke de samme.
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 16 Sep 2010, 07:48
by gunnaar
glennern wrote:Den er kjøpt av LSD Motorsports i USA. Har en kompis som jobber for de.
Ordner gode priser på det meste
såbra, har kjøpt meg en corrado, følgte med lysholm som jeg driver og monterer nå og den IC'en så veldig grei ut
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 27 Sep 2010, 12:08
by JohnnyCorrado
enig, fin cooler! dersom min løsning med Rallye FMIC ikke holder mål, så kan det hende jeg må se på en tilsvarende som din, glennern.
gjør ting litt lettere å ha både in- og outlet på samme side.
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 27 Sep 2010, 12:36
by glennern
Ja det blir jo litt kortere rør-gater, og det er jo bra. Men det blir trangt
Tryller til det vet du...
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 27 Sep 2010, 13:16
by JohnnyCorrado
jepp!
fikk laget til en løsning på min, gjenstår å se om det holder.
kan hende jeg må lage et hjemmesnekret silencer kit etter hvert selv, får se hvor lei jeg blir.
planen er i såfall å ha original filterboks med green innsats også kjøre returen enten til boksen, eller i innsugstrakta på kompressoren.
har du noen formening om det? du kjører med retur til boksen nå, og det funker greit? (dvs fin Lysholm-lyd, men ikke aaalt for øredøvende?
)
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 27 Sep 2010, 15:21
by glennern
Etter at jeg koblet retur inn til luftfilterboksen så ble lyden noe dempet noe ja. Kunne godt dempet mer
Lysholm lyden er intens og høres uansett, men om man demper med asfaltmatter i tillegg så kanskje det demper noe mer. Blir uansett åpning til frisk luft vet du, og lyden vil ut...
Blåselyden "phssssj" fra retur hører jeg ikke etter dempingen. Litt dumt, for den digger jeg
Kan ikke få begge deler :-S
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 27 Sep 2010, 17:07
by JohnnyCorrado
veldig sant
men det hjalp altså på så mye som det kan hjelpe med såpass enkle grep?
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 27 Sep 2010, 18:58
by glennern
Enkelt å greit. Men ønsker meg lyddemper kittet jeg.
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 27 Sep 2010, 19:30
by JohnnyCorrado
Re: Glennerns "nye" Corrado
Posted: 28 Sep 2010, 10:22
by BlackDragon07
glennern wrote:Enkelt å greit. Men ønsker meg lyddemper kittet jeg.
Det er en ganske egenartet lyd, så kan være enig med at litt demping kan være greit
Re: Glennern's Corrado Lysholm
Posted: 12 Oct 2010, 00:11
by Mouh