Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

SirAlex
Posts: 5
Joined: 09 Jun 2008, 13:29
Location: Tysnes; Øy utenfor Bergen

Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by SirAlex »

Hei, var ikke helt sikker på hvor eg skulle poste, men gjorde det nå her :P
Har etter hvert komt fram til at eg har VELDIG lyst på en Corrado som første bil.. Er vel egentlig blitt litt forelska nå^^ Søkte litt rundt på nette i dag, og dumpa over dette forumet, så hvorfor ikke melde seg inn :D

Men eg går allmenn, så har ikke så veldig mye peiling på bil motorer.. Går mest i motorsykler hos eg.

Derfor har eg noen spørsmål som eg gjeren skulle hatt svar på :) Noen sikkert litt mindre lure enn andre, men det tåler dere sikkert.

Først og fremst, har hørt det "ofte" er litt problem med G-laderen, men det kommer vel ofte av for lite vedlikehold og for mye oppjustering?
Har også sett litt rundt på nette at "mange" biler selges pga gåen girkasse, er dette også en svakhet?
Når det gjelder kilometer stand, er det veldig dumt å kjøpe en bil som er gått litt over 200K? Si 230K+?
Har liksom ikke så mye penger, så må nesten bli en bil som har gått litt over 200K, eller eventuelt kjøpe en med gåen girkasse, og kjøpe en girkasse for seg, og montère den selv(har en kompis på Møller, så det går fint^^). Hva ligger ei girkasse på i pris?

Sorry viss det ble litt mange spørsmål og en uoversiktlig tekst, men er liksom ganske så mye eg lurer på.. :)

Takk på forhånd til dere som tar dere tid til å svare meg :wink:

eDit:
Lurer også litt på dette angående trimming. Har tenkt litt på hva eg kanskje skal innvistere i, så lurer på om det er veldig dumt eller om det er andre ting eg trenger/ burde kjøpe først..

- Bensintrykksregulator
- Dysesett
- konfilter 70mm
- Steg 1 Porting RS
- Nytt drev til G-laderen, viss dette ikke er inklusiv i portinga? Eventuelt hvilken størrelse? 65mm/62mm?
- Chip SNS
- Kanskje lyst på effektanlegg for lyden sin del^^ Noen som har klipp av orginal G60 med eff.anlegg? :) :)

Hvor mange hester vil eg eventuelt få ut av dette?=)
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by BlackDragon07 »

SirAlex wrote:Hei, var ikke helt sikker på hvor eg skulle poste, men gjorde det nå her :P
Har etter hvert komt fram til at eg har VELDIG lyst på en Corrado som første bil.. Er vel egentlig blitt litt forelska nå^^ Søkte litt rundt på nette i dag, og dumpa over dette forumet, så hvorfor ikke melde seg inn :D

Men eg går allmenn, så har ikke så veldig mye peiling på bil motorer.. Går mest i motorsykler hos eg.

Derfor har eg noen spørsmål som eg gjeren skulle hatt svar på :) Noen sikkert litt mindre lure enn andre, men det tåler dere sikkert.

Først og fremst, har hørt det "ofte" er litt problem med G-laderen, men det kommer vel ofte av for lite vedlikehold og for mye oppjustering?
Har også sett litt rundt på nette at "mange" biler selges pga gåen girkasse, er dette også en svakhet?
Når det gjelder kilometer stand, er det veldig dumt å kjøpe en bil som er gått litt over 200K? Si 230K+?
Har liksom ikke så mye penger, så må nesten bli en bil som har gått litt over 200K, eller eventuelt kjøpe en med gåen girkasse, og kjøpe en girkasse for seg, og montère den selv(har en kompis på Møller, så det går fint^^). Hva ligger ei girkasse på i pris?

Sorry viss det ble litt mange spørsmål og en uoversiktlig tekst, men er liksom ganske så mye eg lurer på.. :)

Takk på forhånd til dere som tar dere tid til å svare meg :wink:

eDit:
Lurer også litt på dette angående trimming. Har tenkt litt på hva eg kanskje skal innvistere i, så lurer på om det er veldig dumt eller om det er andre ting eg trenger/ burde kjøpe først..

- Bensintrykksregulator
- Dysesett
- konfilter 70mm
- Steg 1 Porting RS
- Nytt drev til G-laderen, viss dette ikke er inklusiv i portinga? Eventuelt hvilken størrelse? 65mm/62mm?
- Chip SNS
- Kanskje lyst på effektanlegg for lyden sin del^^ Noen som har klipp av orginal G60 med eff.anlegg? :) :)
Hei og velkommen som medlem :)

G-laderen har dårlig rykte pga feil bruk og dårlig vedlikhold. G-laderen tåler ikke burning i same grad som en turbo, kan ta fort kvelden da. Men tar du det litt rolig på 1-og 2-gir så er mye gjort, samt å skifte olje ofte. + å skifte kompressor reima minst en gang i året (koster ca 350kr for reima)
G-laderen bruker samme olje som motoren så begynner den å bli dårlig går det fort utover laderen.

Girkassen tåler opp til 220hk så hvis man tuner opp over det bør man tenke på å forsterke girkassen. Men hvis man er veldig aktiv på å dra hardt i gang på de første girene så vil girkassen bli fortere slitt pga det. En "ny" girkasse kan du få på norsk bildelsenter til 4-8000kr, overhaling av en koster rundt 11000kr på samme sted.

At en corrado har rullet over 200.000km er ikke dermed sagt at bilen er i dårlig stand, men behovet for overhaling av motoren er nok større. Men er endel som allerede har overhalt motoren rundt de km.

Skal du tune opp bilen du event skal ha så ville jeg overhalt g-laderen først så den var 100%, satt på 70mm ladehjul (er de som bruker 68mm uten problemer), eprom chip, usikker på hva slags dyser du burde velge.
Hvis du skal ha et åpent luft filter så bør du lage et varmeskjold til det.
Jeg liker best lyden av et stainless anlegg som f.eks supersprint, men er mange som ike liker den lyden pga den blir litt mere "metalisk", men det er jo en smak sak.

Går du inn å søker på you tube på corrado G-60 så vil du finne en masse klipp der.

Håper dette svarte litt på det du lurte på og at du velger riktig bil (corrado :wink: )

Lykke til :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
SirAlex
Posts: 5
Joined: 09 Jun 2008, 13:29
Location: Tysnes; Øy utenfor Bergen

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by SirAlex »

Tusen takk for ett veldig bra svar :wink:

Syns kanskje at det var litt mye metalisk lyd i Supersprint eff.anlegget.. Finnst det noen andre, med litt grommere lyd?

Hvor mange hester tror du eg får på framhjula/motoren med uprom chip og 70mm ladehjul?

Har egentlig enda ett spørsmål^^
Når det gjelder understell, hvordan er det orginale? Er det "amrikansk" og føles som en båt, eller er det tight å fint?
Lurer på å senke bilen viss ikke det er gjort, er det noe å anbefale? Hvordan blir bilen da å kjøre?

Sorry for litt mange spørsmål, men syns eg fikk ett så fint svar nå, at eg fikk lyst på enda litt mer innformasjon :)

eDit:
Simons eksos, er det noe? Syns det var litt grom lyd i det..

eDit2:
Må bare skrive dette så dere ikke tror eg er helt idiot.. Vet det er framhjulsstrekk på Corradoene^^ Satt å så på en drifte film med Bmw'er i, så ble litt revet med :wink:
Last edited by SirAlex on 11 Jun 2008, 02:19, edited 1 time in total.
ultimatevw
Posts: 59
Joined: 18 May 2008, 12:24

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by ultimatevw »

Corrado er dessverre en forhjulstrekker du..

Girkassa tåler mer enn 220hk.
Med en Peloquin diff tåler den rimelig mye.
SirAlex
Posts: 5
Joined: 09 Jun 2008, 13:29
Location: Tysnes; Øy utenfor Bergen

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by SirAlex »

ultimatevw wrote:Corrado er dessverre en forhjulstrekker du..
Girkassa tåler mer enn 220hk.
Med en Peloquin diff tåler den rimelig mye.
My bad det der, visste at det var framhjulsstrekk på Corradoen, satt bare i mine egne tanker^^

Men noen som vet om forskjellige effektanlegg?
Supersprint er nevnt over, men finnst det mange andre? :)
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by Kristaafa »

Jeg kjører med Simons-anlegg på min bil, og er ganske fornøyd med det. Brummer greit!
Image
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by ASD »

Jeg kjører med Ferrita, er fornøyd med det. Den ligger på en lavere frekvens en supersprint sitt anlegg. :wink:

(vil jo ikke at Corradoen skal høres ut som en ferrari heller :? )
Last edited by ASD on 11 Jun 2008, 18:17, edited 1 time in total.
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by Mouh »

ASD wrote:Jeg kjører med Ferrtia, er fornøyd med det. Den ligger på en lavere frekvens en supersprint sitt anlegg. :wink:

(vil jo ikke at Corradoen skal høres ut som en ferrari heller :? )
det heter vel Ferrita og ikke ferrtia :P
men jeg kan skrive under på at det høres bra ut det ASD har ;)
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by Kisseg60 »

Jeg har kjørt både strake rør med en lyd demper og nå kjører jeg med simons med skikkelig katalysator.!
Jeg er kjempe fornøyd! strake rør ble mye i lengden. god lyd men ikke på lengre turer.
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by ASD »

Mouh wrote:
ASD wrote:Jeg kjører med Ferrtia, er fornøyd med det. Den ligger på en lavere frekvens en supersprint sitt anlegg. :wink:

(vil jo ikke at Corradoen skal høres ut som en ferrari heller :? )
det heter vel Ferrita og ikke ferrtia :P
men jeg kan skrive under på at det høres bra ut det ASD har ;)
:oops: er rettet nå
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by Oekern »

Etter hva jeg har funnet ut er RS porting på g.laderen er grei deal, ingenting på bilen tilsier at dette skal bli negativt, så samt motor og driverk er i bra stand fra før, Dette stemmer vel kara,? Jeg har selv tenkte på Rs porting etter sommeren (Dog Rs2 porting ;))
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by Kisseg60 »

jeg skal hive på en rs lader. 68 hjul, chip og frp. (bensintrykks regulator)

Så skal jeg hive den på rulla og se hva jeg får dratt ut.
SirAlex
Posts: 5
Joined: 09 Jun 2008, 13:29
Location: Tysnes; Øy utenfor Bergen

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by SirAlex »

Oekern wrote:Etter hva jeg har funnet ut er RS porting på g.laderen er grei deal, ingenting på bilen tilsier at dette skal bli negativt, så samt motor og driverk er i bra stand fra før, Dette stemmer vel kara,? Jeg har selv tenkte på Rs porting etter sommeren (Dog Rs2 porting ;))
Hvor mye for du ut av Rs2 portinga i forhold til Rs1? Er det store forskjellen?
Kisseg60 wrote:jeg skal hive på en rs lader. 68 hjul, chip og frp. (bensintrykks regulator)
Så skal jeg hive den på rulla og se hva jeg får dratt ut.
Rs Lader?
Er det sånn at mindre ladehjul gir mer effekt? Hørte om noen som snakka om 62?
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by Kisseg60 »

jah. rs lader og rs2 lader.
Det er åssen de er porta. en rs lader er rs1 porting på.

Og 62 og alle det er størrelsen på hjulet som reima drar rundt.
Jo mindre hjul jo forte går ladern og dermed lader den mer.
men, det har også noe å si på leve tiden på ladern, mindre hjul jo kortere levetid.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Er ny her, så har noen spørsmål.. Er blitt forelska^^

Post by Oekern »

Og på portinga, jo større porting, jo mer effekt.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply