Ny på forumet.

Her kan du diskutere hva det måtte være angående Corrado.

Moderator: Moderators

Post Reply
Chrsto
Posts: 2
Joined: 31 May 2008, 10:39

Ny på forumet.

Post by Chrsto »

Hei, Jeg er en gutt på snart 18, or har falt for Corrado'en.
Så jeg tror jeg kommer til og skaffe meg en så fort økonomien tilatter det, for det er jo en nydlig bil, og det blir nok en med G60 motor, Men det jeg lurer på, Hvor lenge holder laderen?
Jeg har lest litt rundt, og mange sier de ikke holder så lenge, Men hvor lenge holder de?
Og hvor mye koster den og bytte/overhale vis den ryker?
Også en ting jeg har lurt voldsomt på, Og ikke funnet svar noen plass, Hvor mye bensin bruker denne bilen? Bykjøring/langeveiskjøring ect?

På forhånd takk for svar.
Mvh. Christer.
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Ny på forumet.

Post by BlackDragon07 »

Chrsto wrote:Hei, Jeg er en gutt på snart 18, or har falt for Corrado'en.
Så jeg tror jeg kommer til og skaffe meg en så fort økonomien tilatter det, for det er jo en nydlig bil, og det blir nok en med G60 motor, Men det jeg lurer på, Hvor lenge holder laderen?
Jeg har lest litt rundt, og mange sier de ikke holder så lenge, Men hvor lenge holder de?
Og hvor mye koster den og bytte/overhale vis den ryker?
Også en ting jeg har lurt voldsomt på, Og ikke funnet svar noen plass, Hvor mye bensin bruker denne bilen? Bykjøring/langeveiskjøring ect?

På forhånd takk for svar.
Mvh. Christer.
Hei.

Det er en veldig fin og god bil :D G_laderen er anbefalt å overhale ved hver 40-50000km, oftere ved et mindre ladehjul. G-laderen har et litt dårlig rykte på seg pga feil bruk og dårlig vedlikehold. Står du å burner så vil laderen ta kvelden etterhvert, men tar du det litt rolig på 1 og 2 gir og skifter olje ofte samt reima til laderen minimum en gang i året(Koster 350kr for en reim) så har du laderen lenge!!

Skulle den ryke, så er det steder som tilbyr en såkalt byttelader til rundt 12-13000kr.
Det spørs hvordan du kjører med bilen ang bensinforbruket, akselerer du rolig opp til 2500rpm og girer på det så bruker den lite. Min gamle (som hadde stage 1 tuning) fikk jeg ned i 0.6 på mila ved langkjøring, by-og kø-kjøring var den litt mere tørst, rundt 0.85-0.9.

Håper du ble litt klokkere nå og lykke til med ditt (corrado)bilkjøp :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Chrsto
Posts: 2
Joined: 31 May 2008, 10:39

Re: Ny på forumet.

Post by Chrsto »

Tusen takk for svar, Det forklarte alle mine spørsmål, Så det blir nok en Carrado, Det er jo en Nydlig bil.
User avatar
Kevor
Posts: 41
Joined: 26 May 2008, 14:56
Location: Bærum
Contact:

Re: Ny på forumet.

Post by Kevor »

Er ny her jeg også og mistenker at jeg samtidig er bestefar her! (39 år :evil:)
Velkommen skal du være! :)
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Re: Ny på forumet.

Post by ASD »

Kevor wrote:Er ny her jeg også og mistenker at jeg samtidig er bestefar her! (39 år :evil:)
Velkommen skal du være! :)
Hmm Kevor da er du yngere en meg :wink:

Det er riktig som BD07 sier om g-laderen og bensin forbruk.
Det koster Ca 5000.- for overhaling av G-laderen og det må gjøres før den ryker. Rykker den er det ofte bare å kaste den :(

Og velkommen til klubben :wink:
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Ny på forumet.

Post by BlackDragon07 »

Chrsto wrote:Tusen takk for svar, Det forklarte alle mine spørsmål, Så det blir nok en Carrado, Det er jo en Nydlig bil.
No problemo :) Det er en utrolig stilig bil, liker best hvordan karoseriet er formet og det at det er en spoiler som hever seg automatisk.

Men sjekk på forum på hvilke feil du bør være obs på og sjekk med biltilsynet for å få en full historikk på bilen og ta en event naf test av bilen.

Går du inn på you tube og søker på corrado G-60 så ser du hvordan du enkelt kan teste tilstanden på g-laderen.

Den skal gi 0.6bar ved 4000rpm, min gamle ga ikke det for 6000rpm så jeg måtte overhale den. Etter det var gjort(+en liten stage 1 tuning) gikk bilen utrolig bra og g-laderen begynte plutselig å puffe og plystre ved de fleste anledninger :mrgreen:

Bare noen tips :)
Lykke til :)
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply