Page 33 of 33

Re: Økern´s Corrado

Posted: 14 Aug 2009, 13:14
by Oekern
Dere som har skrudd ut toppen fra motoren i motorrommet;
Hvordan har dere gjort det med downpipe ?

Jeg skulle egentlig skjære av de skruene mellom downpipe og kat, men det var ikke så enkelt.. Vinkel sliper fikk ikke plass under da den butta i stabstaget og dremel fungerte ikke så bra det heller. Går det egentlig og få ut downpipe av motoren mens den er montert ? Fattern var meget skeptisk...

Sliter som fan her, så hadde vært fint med noen tips her

Re: Økern´s Corrado

Posted: 14 Aug 2009, 21:27
by Mouh
hva med å ta av downpipen fra manifolden ?

Re: Økern´s Corrado

Posted: 14 Aug 2009, 23:17
by bolln
Oekern wrote:Dere som har skrudd ut toppen fra motoren i motorrommet;
Hvordan har dere gjort det med downpipe ?

Jeg skulle egentlig skjære av de skruene mellom downpipe og kat, men det var ikke så enkelt.. Vinkel sliper fikk ikke plass under da den butta i stabstaget og dremel fungerte ikke så bra det heller. Går det egentlig og få ut downpipe av motoren mens den er montert ? Fattern var meget skeptisk...

Sliter som fan her, så hadde vært fint med noen tips her
skru av dissa 3 skruane på flensen til caten;)

Ej måte skjære av alle mine 3. da dem var rusta. brukte vinkelsliper der ej kom til så baugfil:)

Re: Økern´s Corrado

Posted: 15 Aug 2009, 16:27
by Oekern
Mouh wrote:hva med å ta av downpipen fra manifolden ?
Jeg kommer ikke til.
Skal ikke si at det ikke går, men jeg klarer det værtfall ikke :roll:
bolln wrote:
Oekern wrote:Dere som har skrudd ut toppen fra motoren i motorrommet;
Hvordan har dere gjort det med downpipe ?

Jeg skulle egentlig skjære av de skruene mellom downpipe og kat, men det var ikke så enkelt.. Vinkel sliper fikk ikke plass under da den butta i stabstaget og dremel fungerte ikke så bra det heller. Går det egentlig og få ut downpipe av motoren mens den er montert ? Fattern var meget skeptisk...

Sliter som fan her, så hadde vært fint med noen tips her
skru av dissa 3 skruane på flensen til caten;)

Ej måte skjære av alle mine 3. da dem var rusta. brukte vinkelsliper der ej kom til så baugfil:)
Ja jeg har fått av den ene med baufil. Men får du downpipe ut når den er montert til manifolden ?

Re: Økern´s Corrado

Posted: 20 Aug 2009, 21:25
by Oekern
Da er toppen enderlig ute
Det som er noe dritt var at jeg måtte ha hjelp av fattern, og han blei dritt lei etter 5 minutter med "klundring".
Nabo´n kom også innom og titta, og han tror jeg har dårlig erfaring med trimming av gamle bilder som har rulla over 200k, så når fattern hørte det så blei jo han litt negativ til trim da..
Ordner seg vel. Denna skal ikke org ut på veien igjen...

Sylinderne så helt greie ut, for alt jeg vet.

Toppen ute;
Image

Image

Image

Sinnsykt dårlige bilder. Skal ta bilder med speilrefleksen i morra så det blir litt lettere og se..

Re: Økern´s Corrado

Posted: 21 Aug 2009, 19:02
by Oekern
bedre bilder;
Image
Image
Image

Blir bare mindre og mindre oppi der ja..
Image

Vakke så pen på baksia den manifolden
Image

Møkk på gasspjeld, er det vanlig da ?
Image

Hva tror dere om sylinderne mine ?
Er de "godkjente"?

Re: Økern´s Corrado

Posted: 21 Aug 2009, 23:08
by corradooettinger
Dette ser helt normalt ut :) faen slepper du sånne naboer inn i garasjen :lol: hihi:) skulle tatt en sylinder lekasje test før skrudde alt frahverandre.da har du litt bedre bilde av hvordan motoren er iform. treenger ikke være utslitt selv om den har gått 200. bare den er vedlikeholdt:) helvette med bolter som sitter :twisted: ser ut som du klarer deg bra

Re: Økern´s Corrado

Posted: 21 Aug 2009, 23:11
by Oekern
corradooettinger wrote:Dette ser helt normalt ut :) faen slepper du sånne naboer inn i garasjen :lol: hihi:) skulle tatt en sylinder lekasje test før skrudde alt frahverandre.da har du litt bedre bilde av hvordan motoren er iform. treenger ikke være utslitt selv om den har gått 200. bare den er vedlikeholdt:) helvette med bolter som sitter :twisted: ser ut som du klarer deg bra
Hehe, var nok ikke så lurt det nei :x
Så det ser normalt ut ja ? Hørtes bra ut !
Jeg kommer nok uansett til og sette bort blokka for sjekk + evn.t overhaling. Vil også vurdere og bytte til nye (og evnt forsterka) lagre på råder og veiv. Tror jeg.

Re: Økern´s Corrado

Posted: 21 Aug 2009, 23:18
by Kisseg60
Det er sånn synlig kant på nye motorer også :roll: Ikke no fare.
Men vis du tar fingern/neglen og drar langs kanten, er det mye spor?
Vis du kjenner det kjempe godt og det er en rimelig stor overgang kan du vurdere å hone sylindrene.
Men vis du såvidt kjenner no er det helt i orden!

Re: Økern´s Corrado

Posted: 22 Aug 2009, 20:01
by Oekern
Jeg kjenner et hakk fra der hvor stempelet står til det høyeste og over dette. Altså fra "rust"fargen på bildet og oppover.
Har ikke tørt og klå så lang nedi sylindern, men kan sjekke opp nærmere.

Re: Økern´s Corrado

Posted: 04 Sep 2009, 23:55
by Oekern
Da har jeg fått skaffa ny og tom topp.
Tar litt tid før det kommer inmat i den (Trim er dyyyrt)
Har også kjøpt Bi-xenon til Lancern som da selvfølgelig Corrado´en skal få overta når den tiden kommer !

Re: Økern´s Corrado

Posted: 02 Aug 2012, 09:48
by jonasfritsch
Økern... Nå er det på tide å få lagt ut noe nytt her!! :P

Re: Økern´s Corrado

Posted: 02 Aug 2012, 10:19
by wormy
jonasfritsch wrote:Økern... Nå er det på tide å få lagt ut noe nytt her!! :P
Det skjer noe, fra tid til annen - på denne prosjekttråden ;)
http://forum.corradoclubnorwegen.com/vi ... ?f=4&t=933

Re: Økern´s Corrado

Posted: 06 Aug 2012, 22:27
by Oekern
Skjer litt for lite egentlig :roll:
Men med leie på 7K i måneden + annet dill dall blir det ikke mye til overs til Corrado´n :cry:
Har jo ikke akkurat verdens råeste lønninger heller..