Page 30 of 33

Re: Økern´s Corrado

Posted: 07 Jul 2009, 21:28
by wormy
Oekern wrote:Da har jeg et flaut spørsmål her.
Det er ikkenoe timing og tenke på til dynamo/kompressor reima ?

Mener selv at det ikke skal væra noe timing inn i bildet..
I og med at den reima noen ganger "slurer" på høyt turtall, tror du timing har noe å si? :wink:

Re: Økern´s Corrado

Posted: 07 Jul 2009, 22:25
by Mouh
det finnes ikke noen dumme spørsmål ;)

Re: Økern´s Corrado

Posted: 07 Jul 2009, 22:26
by Kisseg60
Helt riktig.! Det er sånne spm man lærer av.

Re: Økern´s Corrado

Posted: 08 Jul 2009, 19:55
by Oekern
Takk for svar Wormy, det tenkte jeg faktisk ikke på i det hele tatt. hehe.
Takk Mouh og Kisse for støtte :mrgreen:

Re: Økern´s Corrado

Posted: 09 Jul 2009, 20:51
by Oekern
Da har jeg fått snakka med oslo sylinderservice.
De klarte ikke og skaffe topp til G60, så nå har jeg tenkt på litt andre alternativer.

1. Få tak i en topp fra en dele motor og sette denna inn i nåværende motor (Billigst)
2. Få tak i en motor på pall (komplett) og starte og overhale og trimme denne, for så og bytte denne ut med den jeg har nå når den blir ferdig (DYRT)
3. Få tak i en VR6 motor og bygge om (Sånn midt i mellom på kr skalaen)

Frister mest med alternativ nr 2. Da har jeg også en reserve/delemotor (- Def. topp)

Hva syns dere jeg burde gjort ?

Jo dyrere det blir, jo lenger tid vil jeg bruke på detta prosjektet, men det bryr jeg meg eegentlig ikke så veldig mye om. Vil heller gjøre det bra 1. gangen og la det koste i form av både tid og penger. Enn og ta en kjapp en og så går det til skøgs igjen

Re: Økern´s Corrado

Posted: 09 Jul 2009, 21:21
by Nicklas
Oekern wrote:Da har jeg fått snakka med oslo sylinderservice.
De klarte ikke og skaffe topp til G60, så nå har jeg tenkt på litt andre alternativer.

1. Få tak i en topp fra en dele motor og sette denna inn i nåværende motor (Billigst)
2. Få tak i en motor på pall (komplett) og starte og overhale og trimme denne, for så og bytte denne ut med den jeg har nå når den blir ferdig (DYRT)
3. Få tak i en VR6 motor og bygge om (Sånn midt i mellom på kr skalaen)

Frister mest med alternativ nr 2. Da har jeg også en reserve/delemotor (- Def. topp)

Hva syns dere jeg burde gjort ?

Jo dyrere det blir, jo lenger tid vil jeg bruke på detta prosjektet, men det bryr jeg meg eegentlig ikke så veldig mye om. Vil heller gjøre det bra 1. gangen og la det koste i form av både tid og penger. Enn og ta en kjapp en og så går det til skøgs igjen
Hva med å få tak i vr6 OG trimme litt? Er vel litt mer skuddsikre motorer etter det jeg har fått med meg ;)

Re: Økern´s Corrado

Posted: 09 Jul 2009, 23:28
by wormy
Oekern wrote: Hva syns dere jeg burde gjort ?

1) For min del hadde jeg ikke giddi å stresse med det. Hadde heller tatt ut motor, åpna den og sjekka hva annet som bør byttes i tillegg. Kan fort spare deg for mye "drit" i ettertid.

2) Ville droppa denne. Gå heller for 1). Det er billigere, samt at du lærer sykt mye av det :)
Leste dog faktisk noen på the-corrado.net som mente at man kunne få ny PG motor fra Volkswagen for under 1000 pund. Om det er med topp vet jeg ikke, men det er jo verdt en tur å høre. Da har du jo uansett et veldig bra utgangspunkt, så skaffer du en topp du overhaler :-)

3) Kan fort bli dyrere enn du aner om du går for VR6 (med godkjenning). Og du har ingen garanti for at VR6'en er i finfin stand heller.. Og om en VR6 skjærer seg er det "litt" dyrere enn om en G60 gjør det.. Jeg er generelt sett skeptisk til å kjøpe "brukte" motorer for å stappe de rett inn; med mindre det er med noen form for garanti. (Skraphandel f.eks.)

Re: Økern´s Corrado

Posted: 10 Jul 2009, 01:52
by Oekern
wormy wrote:
Oekern wrote: Hva syns dere jeg burde gjort ?

1) For min del hadde jeg ikke giddi å stresse med det. Hadde heller tatt ut motor, åpna den og sjekka hva annet som bør byttes i tillegg. Kan fort spare deg for mye "drit" i ettertid.

2) Ville droppa denne. Gå heller for 1). Det er billigere, samt at du lærer sykt mye av det :)
Leste dog faktisk noen på the-corrado.net som mente at man kunne få ny PG motor fra Volkswagen for under 1000 pund. Om det er med topp vet jeg ikke, men det er jo verdt en tur å høre. Da har du jo uansett et veldig bra utgangspunkt, så skaffer du en topp du overhaler :-)

3) Kan fort bli dyrere enn du aner om du går for VR6 (med godkjenning). Og du har ingen garanti for at VR6'en er i finfin stand heller.. Og om en VR6 skjærer seg er det "litt" dyrere enn om en G60 gjør det.. Jeg er generelt sett skeptisk til å kjøpe "brukte" motorer for å stappe de rett inn; med mindre det er med noen form for garanti. (Skraphandel f.eks.)
Jeg lærer jo like mye om jeg får for altenativ 1 eller 2. De samma tinga vil bli gjort.
Skal uansett hva jeg ender opp med sørge for at motoren som skal inn igjen er i ordentlig stand !
Men ja. Alternativ 1 er jo billigst. Værtfall intill videre.

Re: Økern´s Corrado

Posted: 10 Jul 2009, 01:54
by Oekern
Nicklas wrote:
Oekern wrote:
Hva med å få tak i vr6 OG trimme litt? Er vel litt mer skuddsikre motorer etter det jeg har fått med meg ;)
De er vel kanskje litt mer driftsikre, jeg vet ikke.
Men har mest lyst på og beholde g60 motoren, med mindre det er kompressor mata vr6 motor det er snakk om. Men akkurat det blir nok LITT for dyrt :P

Re: Økern´s Corrado

Posted: 10 Jul 2009, 03:14
by Nicklas
Oekern wrote:
Nicklas wrote:
Oekern wrote:
Hva med å få tak i vr6 OG trimme litt? Er vel litt mer skuddsikre motorer etter det jeg har fått med meg ;)
De er vel kanskje litt mer driftsikre, jeg vet ikke.
Men har mest lyst på og beholde g60 motoren, med mindre det er kompressor mata vr6 motor det er snakk om. Men akkurat det blir nok LITT for dyrt :P
Å? Hvor mye ligger de motorene på? :P

Re: Økern´s Corrado

Posted: 10 Jul 2009, 08:41
by Mouh
på VACN-forumet så lå det mylig en 9A motor for salg for bud over 500,- fra en passat.

Den hadde jo vært topp og fått inn for så evt sette på turbo ;) eller da bygge om til 16VG60.

Re: Økern´s Corrado

Posted: 10 Jul 2009, 16:00
by Oekern
500,- :shock:
Regner med at du glemte en 0 der.
Tjah. Tror jeg ender opp med og beholde G60 motoren, men har ikke bestemt meg helt enda.

Re: Økern´s Corrado

Posted: 10 Jul 2009, 17:38
by Mouh
nope, du leste riktig der..

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=160160 <-- er mest sansynelig solgt nå :/

Re: Økern´s Corrado

Posted: 10 Jul 2009, 21:02
by Oekern
Jøss !
Ikke værst.
Men vil nok heller a PG eller AAA motor.
Ettermontert turbo/kompressor blir så mye jobb og penger.
Vil heller ha en moderat trimma G60.

Re: Økern´s Corrado

Posted: 14 Jul 2009, 12:48
by Mouh
http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=161320 <-- der har du !!!!

blokk - 500,-
Toppen - 700,-