Page 29 of 33

Re: Økern´s Corrado

Posted: 25 Jun 2009, 08:59
by Kristaafa
Skru av dynamobraketten din, puss og lakk. Gjør seg mye bedre enn en sånn rustbrun sak som står midt i tryne på deg når du åpner panseret :)
Ellers sier jeg "go4it" på felgene, at eikene går innover er jo ikke et minus, blir jo bare mer kant av det! :D

Re: Økern´s Corrado

Posted: 25 Jun 2009, 13:10
by jonasfritsch
Er det forresten noen som kjenner til de felgene her ?
Jeg har bare modell nr på de, som er SA05, søker jeg på det kommer det opp bare dekk.[/quote]


er ikke det kosei japan felger?

Re: Økern´s Corrado

Posted: 25 Jun 2009, 13:33
by Oekern
Eirik wrote:Jon hadde disse felgene i hvit før! Hør med han! :)
Will do :D

Re: Økern´s Corrado

Posted: 25 Jun 2009, 13:35
by Oekern
Kristaafa wrote:Skru av dynamobraketten din, puss og lakk. Gjør seg mye bedre enn en sånn rustbrun sak som står midt i tryne på deg når du åpner panseret :)
Ellers sier jeg "go4it" på felgene, at eikene går innover er jo ikke et minus, blir jo bare mer kant av det! :D
Ja du sier noe der.
Jeg har lyst til og få dynamo og kompressoren polert, kunne jo også polert den dynamobraketten.
Dere som har gjort dette før, gjør dere det selv ? Hva bruker dere evn.t?

Nja. Jeg syns det hadde vært kulere om eikene hadde gått flatt, MED kant :twisted:
Men syns alikevell at felgene er stilig, spesielt fargen !

Re: Økern´s Corrado

Posted: 25 Jun 2009, 13:36
by Oekern
jonasfritsch wrote:Er det forresten noen som kjenner til de felgene her ?
Jeg har bare modell nr på de, som er SA05, søker jeg på det kommer det opp bare dekk.

er ikke det kosei japan felger?[/quote]

Om jeg søkte på det så kom der bare modell biler og annet japans motorsport greier. :?
Får høre med jon.

Re: Økern´s Corrado

Posted: 25 Jun 2009, 13:56
by Eirik
Oekern wrote:
Eirik wrote:Jon hadde disse felgene i hvit før! Hør med han! :)
Will do :D
Image

For det er vel disse? Bare at du har en annen farge? :D

Re: Økern´s Corrado

Posted: 25 Jun 2009, 15:22
by Oekern
Virker som de er de samme ja :wink:

Re: Økern´s Corrado

Posted: 26 Jun 2009, 19:48
by Oekern
Da har jeg snakka med en eks-bilmekaniker.
Han mente veldig bestemmt at toppakninga og evnt toppen som har sprekki som er feilen.
Setter da vannpumpe og reg.reim bytte på hold foreløbig.
Skal ringe inn til Oslo sylinderservice og høre hva de mener..

Re: Økern´s Corrado

Posted: 26 Jun 2009, 19:51
by wormy
Bytt eventuelt topp/toppakning selv mener nå jeg.. Men jeg er kanskje ikke det beste eksemplet på det å gjøre ting selv.. :oops:
Men det er jo veldig kjipt om det er det som har skjedd da.
Prøvd å "klage" til de som gjorde jobben? Om toppakningen har gått allrede, er noe feil. Om toppen er sprekt burde de vel funnet ut det når de bytta pakning?

Re: Økern´s Corrado

Posted: 27 Jun 2009, 00:32
by jon
Eirik wrote:Image
bil på stylter, eier på ecstacy :shock: :shock:

Re: Økern´s Corrado

Posted: 27 Jun 2009, 01:29
by BlackDragon07
wormy wrote: Prøvd å "klage" til de som gjorde jobben? Om toppakningen har gått allrede, er noe feil. Om toppen er sprekt burde de vel funnet ut det når de bytta pakning?
Hadde sagt ifra til de som gjorde joben og bedt de gjøre den ordentlig.

jon wrote: bil på stylter, eier på ecstacy :shock: :shock:
:lol: :lol:

Re: Økern´s Corrado

Posted: 28 Jun 2009, 00:46
by Oekern
wormy wrote:Bytt eventuelt topp/toppakning selv mener nå jeg.. Men jeg er kanskje ikke det beste eksemplet på det å gjøre ting selv.. :oops:
Men det er jo veldig kjipt om det er det som har skjedd da.
Prøvd å "klage" til de som gjorde jobben? Om toppakningen har gått allrede, er noe feil. Om toppen er sprekt burde de vel funnet ut det når de bytta pakning?
Jeg klaga på arbeidet, men han fikk ikke gjort noe med det hevdethan.
Ang sylinderservice skal jeg høre om teorien/påstanden til han jeg snakka med virker fornuftig for dem !
Skal skru selv gitt. Skal endel til før jeg gidder og søle bort penger på verksted igjen..
Får heller stille flaue spørsmål til dere, klundre, feile og lære samt prøve og få til det selv først !

Og så slo denne tanken meg;
Når jeg først skal drive med toppen og slikt, så hadde det jo ikke vært feil med ny kam, løftere og ventiler :roll:
Er det noe anna snacks jeg kan bytte i samma slengen?

Re: Økern´s Corrado

Posted: 28 Jun 2009, 01:23
by wormy
Oekern wrote:
wormy wrote:Bytt eventuelt topp/toppakning selv mener nå jeg.. Men jeg er kanskje ikke det beste eksemplet på det å gjøre ting selv.. :oops:
Men det er jo veldig kjipt om det er det som har skjedd da.
Prøvd å "klage" til de som gjorde jobben? Om toppakningen har gått allrede, er noe feil. Om toppen er sprekt burde de vel funnet ut det når de bytta pakning?
Jeg klaga på arbeidet, men han fikk ikke gjort noe med det hevdethan.
Ang sylinderservice skal jeg høre om teorien/påstanden til han jeg snakka med virker fornuftig for dem !
Skal skru selv gitt. Skal endel til før jeg gidder og søle bort penger på verksted igjen..
Får heller stille flaue spørsmål til dere, klundre, feile og lære samt prøve og få til det selv først !

Og så slo denne tanken meg;
Når jeg først skal drive med toppen og slikt, så hadde det jo ikke vært feil med ny kam, løftere og ventiler :roll:
Er det noe anna snacks jeg kan bytte i samma slengen?
Ny kam = ny chip. Da bør du også påkoste deg dyser som passer til chip'en. (Tror jeg..)

Re: Økern´s Corrado

Posted: 28 Jun 2009, 12:41
by Oekern
Yepp, må ha nye dyser og.

Re: Økern´s Corrado

Posted: 07 Jul 2009, 21:07
by Oekern
Da har jeg et flaut spørsmål her.
Det er ikkenoe timing og tenke på til dynamo/kompressor reima ?

Mener selv at det ikke skal væra noe timing inn i bildet..