Økern´s Corrado

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Hehe, jeg må bare si jeg er utrooolig glad for at jeg satt på :)
Hadde det vært meg som hadde blitt att, ville det jo sett enda værre ut. De 2 første åra man har lappen (Prøvetid) så er man jo så utrolig utsatt for slikt.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Da har ulyda i motren dukket opp. F*** og :cry:

Lasta opp "video" på youtube. Vær så snill og hør på den og si ifra om noen av dere vet hva som kan være gærent med motorn min.
Får håpe det ikke er G.ladern... :cry:

Foreløbig er det bare en ulyd. Ble oppmerksom på lyden idag, da jeg gikk ut a bilen mens motoren gikk, og merka da ulyden. Var da en drøy times kjøretur fra hjemme og kjørte rett hjem. På turen hjem så gikk motoren helt fint og alt var som det har vært tidligere. Men sammtidig girte jeg på 2500 rmp hele tia da. Men den virka da helt fint opp dit.. Men en ulyd er jo gjerne en veldig stor notis på at noe drar ått skogn snart.. Så Vær så snill og hør på den og si ifra om noen av dere vet hva som kan være gærent

http://www.youtube.com/watch?v=9fiqqzIaiVk
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Eirik »

Kommer det fra motoren eller kan det være vifta som lager den lyden?
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Hmm. Nå ble jeg brått usikker. Låta er litt rar. Får den kommer bare ved veldig lav fart/når bilen står i fri og går på tomgang. Og jeg merka lyden idag, og jeg var en times kjøretur unna, og den gikk helt fint.. Men er neimen ikke sikker. Kan sjå om jeg får titta på det i morra - Om jeg får tid !
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Eirik »

Ok, for den kjøleviftemotoren min (Usikker på om det er det den heter, men du skjønner hva jeg mener) har gått føyken, og da fikk jeg en sånn lyd. Vifta slår borti ett eller annet. Mitt tilfelle var også att den aldri stoppa, men det kan hende du bare trenger å få stramma den på en eller annen måte. For den stopper litt etter du har rudd av motoren?
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Ja den vifta går jo et x antall sek. etter man har skrudd av motoren. Men ulåta gir seg så straks motoren er slått av da. Så når den står og går da i ettertid er det ingen ulåt. :roll:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Da er ulåt problemet løst ! Det er dynamoen som tar kvelden snart :mrgreen: La hånda på den sån tilfeldig når jeg skulle titte litt ned mot g.lader, og da kjente jeg lagra på innsia ta dynamoen skrapa :D Noe glad dt ikke var noe værre enn det :) Så da får jeg dure inn tell Møller snart og bestille ny.
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Re: Økern´s Corrado

Post by Torpern »

Møller!!Tror det er halve prisen hvis du kjøper hos mekonomen eller liknende....Og husk på at du får pant for din egen gamle dynamo hvis du leverer den inn...
Medlem av Eldrerådet
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Økern´s Corrado

Post by Kisseg60 »

ikke møller. for guds skyld.!

Mekonomen eller sørensen og balckhen i oslo!
Møller er dobbelt så dyrt.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Ja møller er dyyrt ! (4400,-) Hos mekonomen fant jeg ingenting. MEN. hehe. jeg har fått tak i en brukt en med 3 mnd. garanti på. Hos Ruud auto. 800,- Syntes det var kurrant jeg. De hadde litt annet til Corrado og de, så jeg betalte tilsammen 5600,- Hva det andre er som dro opp prisen kommer jeg tilbake til :P
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Ja.. Jeg bestillte da just. senkesett fra ruud auto med dynamo.. Også hva får jeg,? Nei får vanlige senkfører jeg, med sportsdempere.. Jeeeeij.. J**** k*********.
Ringte folka da, og han mente at jeg ikke hadde opplyst om just. senk. Og jo, det hadde jeg jo gjort, sendte tillogmed en mld som bekreftelse på at det var just. Etterosm det var så billig (4500,-) hmmm... Men han sa han fikk over 40 meldinger om dagen, så han hadde troligvis ikke sett dn da.. å herregud, kjenner frusterasjonen.. Så sa jeg, nei, men da kommer jeg ned til dere nå jeg, så får jeg just. senk til prisen jeg ga for det juget jeg har fått nå. Nei det gikk heller ikke da, han skulle ikke væra på kontoret idag.. Så utover i samtalen sa han da, nei må ned på kontoret da. så jeg, åja, så du skal ned dit altså,? fyyyyyyyyy F.. Noen som har handla ta dissa tafatta folka før,?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Tror jeg er blitt veldig lurt på pris og,? fant værtfall det samma settet her: http://www.awesome-gti.co.uk/weitec/suspension_v.html
og der er prisen rundt 3000,-
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Mouh »

Oekern wrote:Tror jeg er blitt veldig lurt på pris og,? fant værtfall det samma settet her: http://www.awesome-gti.co.uk/weitec/suspension_v.html
og der er prisen rundt 3000,-
vel hvor mye er det i frakt derifra da ?

for hvis man tar prisen + mva så får man ca 3000, men man må jo regne (pris på vare + frakt) + MVA av det, så da får man den prisen du skal ut med.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Ja, det er jo klart. Men tenkte på pris på selve varen i seg selv. Jeg betalte ikke frakt (Ettersom jeg forhåndsbetalte)
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Økern´s Corrado

Post by Oekern »

Men da har ting ordna seg !
Jeg får et KW just. senkesett for prisen jeg ga for skvipet jeg fikk. (4500,-) Så nå blei jeg fornøyd ! Veiledende pris på dette var 8500,- !
Eneste var at det ble en leveringstid på 10 dager ca (Betyr sikkert 2 uker) Men det overleves jo med tanke på pengene som er spart !
Dette var visst noe helt nytt som KW hadde kommet med, etter det jeg ble fortalt av Ruud auto. Noen som vet om dette kan stemme,?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply