Silver Bullet

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

GKB
Posts: 79
Joined: 31 Mar 2008, 00:15
Location: Drammen

Re: Silver Bullet

Post by GKB »

Selv om det ikke virker slik, skjer det likevel litt her.

Nye banefelger! Wolfrace 16" med gateslicks, Federal 205/45 :D

Image

Silvern og jeg fikk luftet oss på Vålerbanen under VACN-treffet i juni! Stor stas :lol:

Image

Prøvde oss også på utstilling, men ble slått av en aldeles nydelig og dønn strøken Scirocco!

Image

Nå holder man på med montering av fjernstyrt sentrallås samt å legge opp div kabler til stereo, høyttalere på originalplasseringene, sub og forsterker. Skal bli godt å endelig få (musikk)lyd i kjerra!
I tillegg skal det inn nye foringer i forstilling (polyforinger), bytte av endeledd og bærekuler, clutch og trustlager, ny pakning i bakkant av termostathus og ny "crack pipe" i alu fra termostathus, samt "short shift"... (begge bestilt hos http://www.gruvenparts.com - ei sjappe jeg varmt kan anbefale!)

Image

Ny til venstre:
Image

Det blir selvfølgelig obligatorisk bytte av kjølevæske og bremsevæske. Mulig også oljeskift, har kjørt snart 5000 km på Mobil 1 5-50 nå og vurderer bytte til Castrol.

Og så er det vel kanskje på tide å få satt inn de gule kuplene over fjernlyspærene og de gule Hella-dekslene i fangeren...? Puuuh.
For ikke å snakke om litt fiks av div merker og riper (!!) ymse steder på karrosseriet... :shock:
Mangler også fortsatt hel midtkonsoll (til dashen) og hel hattehylle. Regner med jeg bare trekker om den hattehylla jeg har, for å dekke over høla etter 6x9-høyttalerne som har sittet der (jeg vil ikke ha slike sjøl).

Men hva gjør man ikke for å få kjerra klar til Rudskogen medio august og Nürburgring i september...? :D
Medlem av Eldrerådet
Silver Bullet - Corrado VR6
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Silver Bullet

Post by Kristaafa »

Ser ut til at Gruvenparts kun har deler til VR6.
Image
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Silver Bullet

Post by Oekern »

Nydelig bil ! Og du verden og tøfft det ble med svart helt ned til reflektor !!
Håper ikke du blir sur om jeg kopierer den ideen :roll: :mrgreen:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
GKB
Posts: 79
Joined: 31 Mar 2008, 00:15
Location: Drammen

Re: Silver Bullet

Post by GKB »

Sur nei! Kjør på :)

Det har faktisk skjedd litt! Og kaster jeg et blikk på "to-do"-listen min ser jeg jo at jeg faktisk har begynt i feil ende :p (grunnet venting på deler.)

Kledd naken for kabelstrekking:

Image

Fjernstyrt sentrallås:

Image

"Franske" lykter:

Image

Regner med det blir lyd i kjerra til uka, og det skal bli deilig! Jeg har ikke satset på noe "verstings"anlegg av noe slag. Jeg er glad jeg bare får mulighet til mp3/radio i bilen min!
Men det som skal inn er:
MTX 10" sub
MTX pingleforsterker (kun 4-kanalers, skal på sikt byttes ut)
Kenwood cd/radio med aux 4141AY
Sony Xplod frontsett, Sony Xplod 5 1/4" i dørene og Polk Audio 4*6 plassert i sidehyllene bak.

Det kommer bedre bilder etterhvert!
Medlem av Eldrerådet
Silver Bullet - Corrado VR6
GKB
Posts: 79
Joined: 31 Mar 2008, 00:15
Location: Drammen

Re: Silver Bullet

Post by GKB »

Det ble noe skruing i dag også ja. Fikk på dørsidene med nye høyttalere i, og satt alt av plastdeksler på plass.
Deretter begynte jeg på forstillinga, dvs planen var å bytte endeledd og bærekuler, samt få ut bærearmer for å presse nye fôringer inn. Dette ville jeg jo gjøre siden det etter Våler hadde oppstått en del slark og "klonk".

Jeg kom så langt at da jeg skulle løsne boltene på bærearmene kom jeg borti et rent fysisk problem - bunnpanna sitter i veien for fremre bolten på høyre bærearm... (G60-understell og VR6-motor) For å få av bolten og dermed få løsnet bærearm må jeg enkelt og greit (?) heve motoren. Så jeg skrinla egentlig alle planer om å bytte diverse til den dagen bilen blir parkert og motor likevel skal ut. Så da satte jeg likeså godt igang med å stramme til bolter og skruer igjen...

Da jeg begynte strammerunden på bolter og skruer hadde jeg friskt i minne stabstagene. Hvorfor? Fordi da jeg skulle løsne disse tidligere satt begge mutterne så løst at det bare var å skru to runder så var mutteren av! Begge var av type låsemutter og hadde ikke blitt dratt til skikkelig, med det resultat at festebolten (både venstre og høyre side) var slitt ned ca 1,5-2 mm på midten pga slark! Ved stramming knakk faktisk den ene bolten pga tretthet
Nye stabstagsforinger er allerede bestilt, og vil komme på i løpet av et par dager. Regner med jeg vil kjenne stor forskjell når disse er på og mutterne strammet til skikkelig!

I morgen vil jeg forhåpentligvis få byttet de resterende slangene i motorrommet slik at alle er friske og fine silikonslanger, i tillegg til bakre pakning på termostathus samt bytte til "crack pipe" i alu Kanskje jeg også får på short shift'en?

Bilder kommer!
Medlem av Eldrerådet
Silver Bullet - Corrado VR6
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Silver Bullet

Post by Kristaafa »

Da kan jeg melde at du ikke trenger å vente så lenge på stabstagsforinger, da dette blir levert allerede idag :)
Image
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Silver Bullet

Post by Oekern »

Crackpipe var jo litt av et navn på en bil del. Hehe.
Ser ut som det skjer mye her ! :mrgreen:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
GKB
Posts: 79
Joined: 31 Mar 2008, 00:15
Location: Drammen

Re: Silver Bullet

Post by GKB »

Fikk ikke byttet stabstagsfôringer i går, men fikk gjort mye annet rart :P
Først kommer bilder av de gamle stabstagsfôringene... :shock:

Image

Image
Last edited by GKB on 05 Aug 2008, 13:31, edited 1 time in total.
Medlem av Eldrerådet
Silver Bullet - Corrado VR6
GKB
Posts: 79
Joined: 31 Mar 2008, 00:15
Location: Drammen

Re: Silver Bullet

Post by GKB »

Det finnes mye morsomt å få kjøpt på boks hos Biltema, derav de merkelige bevegelsene og ansiktsuttrykket... (og ja, jeg hadde glemt å sminke meg før jeg dro ut for å mekke... hahahahaha) :lol:

Image

En liten tastepause... (og ja, jeg har verdens kuleste mekkebukse!)

Image

Har fått gjort litt da

Image

Noen som ser forskjell?

Image
Medlem av Eldrerådet
Silver Bullet - Corrado VR6
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Silver Bullet

Post by Oekern »

Jeg vet jeg vet :D
Du har fjerna dissa gummi strikkene bak sete ryggen.. Men. HVorfor ?
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
GKB
Posts: 79
Joined: 31 Mar 2008, 00:15
Location: Drammen

Re: Silver Bullet

Post by GKB »

Gummistrikker? Nope. Men jeg har trukket ryggen om med ny filt, og dermed skjult stagene som går fra topp til bunn for å stive opp ryggen :)
Medlem av Eldrerådet
Silver Bullet - Corrado VR6
User avatar
jonasfritsch
Posts: 149
Joined: 14 Jul 2008, 11:49
Location: oslo

Re: Silver Bullet

Post by jonasfritsch »

stilig corrado du har! :D
håper jeg ser den på tyrigrava en gang :D
-Vw Corrado G60 Club Sport
-Vw Corrado VR6 Cup Car
-Vw Golf 04 TDI Pacific

Corrado; there is no substitute
Image
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Silver Bullet

Post by Oekern »

ahaaa ! Jammen da dreit jeg meg ut idag og da :mrgreen:
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Mouh
Über Admin
Posts: 1487
Joined: 30 Nov 2005, 22:50
Location: Voss
Contact:

Re: Silver Bullet

Post by Mouh »

ahh de øyeboltene til Stabstaget har jeg også knekt, de tåler ikke mye etter å ha sittet der i 15-20 år.
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Silver Bullet

Post by Oekern »

Mouh wrote:ahh de øyeboltene til Stabstaget har jeg også knekt, de tåler ikke mye etter å ha sittet der i 15-20 år.
Rart med det, hehe
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Post Reply