Splintres Corrado G60T

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Splintres Corrado G60T

Post by Splintre »

Denne bilen her var faktisk et rent impulskjøp. To tidligere kamerater har eid denne før meg, og før det igjen hadde en bekjent av meg utav motoren og overhalte denne. Pillet hele blokken i atomer, bygget opp igjen, og turbokonverterte. Jeg har faktisk ikke tatt meg tid til å se hva som er gjort med bilen, da jeg holder på å flytte for øyeblikket, og bilen er satt under presenning for "lagring".


Det er påmontert altfor stor turbo, og bilen er blitt kjørt med fritt ladetrykk. Det var egentlig bare snakk om tid før det måtte gå galt :P Den ble "ved et uhell" kjørt til 2 bar, så gikk det to uker, og bilen gikk som et dass. Det ble funnet igjen et stempelkjørt i bunnpannen, men mer vet jeg ikke. Er ikke klar over hvor mye reprasjoner som må til, men jeg skal jaggu se om jeg får den til nå i sommer =)
Bilen er forresten meget pen i lakken, og alt fungerer, utenom vindusheisen på passasjersiden. Jeg må nesten inrømme at den er finere holdt en rotrexcorradoen min, og bare det gjør det verdt et forsøk på å vekke den til live igjen!

Forresten, bilen starter og går. Kjørte den faktisk fra Sandnes til Bergen, uten noen problemer i det hele tatt. Litt dau i bånndraget bare. :mrgreen:

Mer vet jeg ikke. Jeg aner ikke hvilke turbo som er montert, hvilke grenrør som står på, åssen dyser det er montert, eller hvilke stempler det må kjøpes inn. Blir spennende å se når det blir litt tørrere vær, hvilke gromdeler som står å bare venter på å bli dullet med =)
Last edited by Splintre on 29 Jul 2008, 23:58, edited 1 time in total.
Sigg?
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Splintre »

Her er forresten noen bilder. Trykk på dem for å forstørre.


Image Image

Image Image

Image Image

Image Image

Image Image

Image Image
Sigg?
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: Splintres Corrado G60T

Post by daho85 »

Blir et lite prosjekt på deg også :P
Skal du ha ny eller brukt turbo?
Kunne du prøvd å ta bilde på andre siden av turboen, på eksos siden?
Modifying beyond limits..
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Splintre »

Turboen skal ikke byttes ut med det første. Er for mye reodor felgen løsninger rundt den turboen som står på nå, så tviler på at det går ann å slite av gammel turbo, og på med ny. Må sikkert ha ny chip. (Jager noe grusomt på tomgang forresten, men fikk høre at dette var for ikke å skade motoren?) Turboen er forsåvidt grei den, bortsett fra at den er for stor. Har ikke blitt nevneverdig slitt, da motoren + turbo har kjørt 25-30k etter total atom renovering. Han som bygget den sa at man med det oppsettet som var mekket til nå, kunne helt fint kjøre til 1.5 bar, så lenge den ikke kjørte for magert.

Når det gjelder bilder, så kan det bli et problem, da panserwiren røk her forleden dag... Må få gjekket opp og forhåpentligvis kommet til festene underifra. :mrgreen:

Så nettopp på prosjektet ditt forresten daho. Snusent oppsett! Får jeg min i orden, så tror jeg at motorrommet ditt blir en liten inspirasjon når det kommer f.eks catch tank løsningen din =)
Sigg?
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Splintres Corrado G60T

Post by jon »

...og så må du få byttet vindus-pussere!!! :mrgreen: :mrgreen:
Kid-Rado!
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Splintre »

G(k)romviskerne mine? Er du hakke tulljat mann? :P er jo så fine
Sigg?
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Splintres Corrado G60T

Post by jon »

he he, måtte bare få det ut, lette mitt hjerte :mrgreen: .....

ellers et et spennende prosjekt....(men fra spøk til alvor;fjern de viskerne :P )he he!
Kid-Rado!
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Splintre »

ja blir skøy å se hva jeg får til her altså. Vet ikke om jeg vil ta ut motorn. Må først se om jeg klarer å lokke stempelet ut nedenifra.

Og jon, viskerne blir der så lenge dem fungerer :P

Tenkte å kalle prosjektet for RatRado nå foreløpig. Den ser jo forsåvidt godt brukt ut, både utvendt og innvendt. Om jeg skal spille på det utseendet og gjøre noe utenom det vanlige, har jeg ikke bestemt meg for. Kunne vært morro med en dønn strøken en også da.

Hva syns dere?
Sigg?
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Splintres Corrado G60T

Post by jon »

Splintre wrote: Og jon, viskerne blir der så lenge dem fungerer :P
:shock: :o :shock:

Splintre wrote: Kunne vært morro med en dønn strøken en også da.

Hva syns dere?
dønn strøken clean corrado!!!.... det er nok plast og shit på dette forumet nå :lol:
Kid-Rado!
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Kisseg60 »

ikke hiss deg opp nå jon :roll:
Ikke all plast som er så ille som du skal ha det til da.!

Men bil som er kliiin, den er fiiin!
User avatar
jon
Posts: 1055
Joined: 25 Nov 2006, 12:41

Re: Splintres Corrado G60T

Post by jon »

Kisseg60 wrote:ikke hiss deg opp nå jon :roll:

jeg er da vel aldri hissig for f*en i hæ*vqte :lol: :)
Kid-Rado!
User avatar
ASD
Ünten Admin
Posts: 408
Joined: 13 Dec 2006, 00:49
Location: Kråkerøy
Contact:

Re: Splintres Corrado G60T

Post by ASD »

Rat rado er det ikke mange av, (om ikke ingen) Hadde tenkt på rat rado selv til jeg fant ut at det var mer jobb enn en "vanlig" rado. Stor forskjell på en cool rat og en sjabby rado :wink:
Corrado G60 90mod.OEM+
http://www.corradoclubnorwegen.com
Medlem av Eldrerådet
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Splintre »

Er mange muligheter, siden jeg ikke har gitt så mye for bilen =)
Sigg?
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Splintre »

Pokkern. Listene rundt døra er blitt litt morkne etter vintern, og nå har det regnet en stund. Var i bilen for å hente noe greier, da jeg så at vannet fløt innvendig... Må fram med varmeovn å tørke litt nå tenker jeg.
Sigg?
Splintre
Posts: 59
Joined: 27 Mar 2008, 14:37
Location: Bergen

Re: Splintres Corrado G60T

Post by Splintre »

Jay!
Har kommet meg ett skritt videre overhaling. Fikk opp panseret i dag...

Har litt fri for tiden, så jekket opp bilen og lirket meg fram til låsene på panseret, da dette selvfølgelig ikke gikk opp da jeg skulle skru av toppen for noen uker siden.

(Fest med røket panserwire. *Knegg*)

Nå blir det å slenge av toppen å se hvilket skadeomfang som er blitt "utøvd" i motorrommet.
Satser på, når den blir ferdig, å kunne kjøre på 1.5 bar uten store vanskeligheter =) 265-270 gamp, og 360 Nm? :mrgreen:

Når jeg tenker meg om så er det veldig lite jeg vet om dette bilen. Så at det stod gule dyser på den i dag, men så ikke hvor mye dem leverer. Blir spennende å pille denne maskinen i biter snart! :mrgreen:
Sigg?
Post Reply