Eirik's 2.0l 16v

En liten presentasjon av din bil!

Moderator: Moderators

User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

De gode nyhetene:

Bremseskivene er kommet, så nå venter jeg bare på klossene og grillen.
Kjøpte nye hjullager bak idag også, og da endte Eirik med å kjøpe nye blinklys til sidene av bilen med klart glass, og det ble fett! :lol:
Legger ut bilde imorra, eller iløpet av helgen ;)


De dårlige nyhetene:

Altså, bilen starter og går bra på tomgang, men når jeg ruser den litt, begynner hele motoren å riste og putre. Og hvis jeg kjører med den, går den bedriten, det nøkker noe skikkelig og det smeller nesten hele tiden fra potta. Noen som kjenner igjen disse syntomene? Det skjedde for en uke siden idag, og den har stått stille intil videre. Skal på feilsøking på Albjerk den 30. juni. Men om noen veit hva dette kan være, så kanskje jeg kan spare litt peng! :)
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Oekern
Moderator
Posts: 2228
Joined: 14 May 2008, 15:15
Location: Maura
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Oekern »

Motorbank ? Ettersom det smeller så fært i potta..
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Veit ikke jeg. Misstenker at han ikke får nok luft eller bensin =/
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by BlackDragon07 »

Tett bensin filter? Bensin pumpe? Skitt i dysene? Trekker inn falskluft?
Virker det som den får for liten blanding eller for mye? Hadde lignende problem på min gamle, da var det bensin regulatoren, mener den kostet rundt 1000 lappen, etter at jeg skiftet bensin filter så hjalp det noe.
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Kristaafa
Posts: 725
Joined: 19 Jun 2007, 09:44
Location: Horten

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Kristaafa »

Sjekk tenninga de du
Image
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Kristaafa wrote:Sjekk tenninga de du
Trur du det kan være den altså? Han starter jo uten problemer! =/
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by wormy »

Du kan starte den med feil tenning, ja.
Min var 3grader btdc (6grader orginalt, iallefall g60), starta og gikk helt fint, merka ingenting før "bånn gass". Da var den relativt dau, lagde poppelyder og skøyt flammer ved giring. Kjørte med den slik på Rudskogen. Kanskje ikke så alt for lurt, men fikk nok brent vekk en del karbonrester, samt skremte livet av jenta i bmw'n jeg kappkjørte med. :lol:

Uansett, har hørt om de som har hatt tenninga satt på 6 grader etter at stemplet har passert øvre dødpunkt også. Da starta den også visstnok, men gikk ikke helt bra.
Du kan ha tenninga ganske langt unna standard og den vil alikevel starte. Det er jo uansett en enkel sjekk om du har tenningslampe og en til å gasse litt. (Det er vel samme prosedyre på 16v'n?)
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Med mine motorkunskaper, aner jeg ikke hvordan jeg skjekker noe av det! =p
Vi får se hva de sier på Albjerk! Kommer nok til å nevne mistankene deres! ;)
Mulig de slipper å leite så lenge da!

Forresten fått skinnseter forran idag! :lol:
Men under førersetet har de kutta og sveisa for å sette på ett Granada-understell. Og jeg tenkte å trekke om det gamle setet fra stoff til skinn (ikke ryggen, den skal jeg prøve å skru over. Noen som har erfaringer med dette?
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Klarte det jeg veit du! Så da er jeg en erfaring rikere! ;)
Nå har jeg også ENDELIG skinnseter! :lol:

Image

Også her er ett bilde av de nye blin(g)klysa!

Image

Storfornøyd med helgens innsats jeg!

Bare synd jeg ikke får kjørt den på en stund =/
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
wormy
Moderator
Posts: 1905
Joined: 25 Aug 2008, 00:45
Location: Tønsberg

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by wormy »

De så da ut til å være i bra stand, de!
Du lærer nok fort å parkere i skyggen :lol:
- 91 Corrado - 4wd-prosjektet
- 91 Golf - totalvraket....
- 91 Golf - banebilprosjekt
- 68 boble - dragraceprosjekt. Målet for 2016 er ~350hk med lystgass.
- 99 Mazda - Til salgs....
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Ja, de var faktisk i veldig god stand! Bare NOE slitt på den ene ryggstøtta! De med slike seter, skjønner vel hvor jeg mener :p
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by BlackDragon07 »

Væri naice :mrgreen:
Så veldig strøkent ut 8)

Gm top tuning cars?
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

BlackDragon07 wrote:Væri naice :mrgreen:
Så veldig strøkent ut 8)

Gm top tuning cars?
Takker!

Ja, det GM greiene er ett sticker som satt på da jeg kjøpte bilen. Trur ikke det er gjort noe med den, men det er ett tiltak å fjærne det :P
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
User avatar
Eirik
Posts: 358
Joined: 23 Jan 2008, 22:03
Location: Nedre Eiker
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by Eirik »

Tilbake til problemet...
Igår kjøpte jeg air filter cleaner og olje fra K&N til mitt K&N luftfilter. Dette er nå renset, vasket oljet og satt inn igjen. Fylte også opp tanken og helte på sånn drivstoffsystem-rens greie. Lot motoren så å gå litt for å la den rensen komme litt inn i systemet å jobbe litt, og i mellomtiden fikk motoren varme seg litt. Etter den hadde gått en stund på tomgang, tok jeg å kjørte den en tur, og da virket alt fint igjen. Parkerte den, lot den stå litt, og kjørte en litt lenger tur etterpå. Alt fortsatt fint.
Hva vil det si? Var det bare luftfilteret som VIRKELIG trengte en vask, eller har det vært litt rusk i drivstoffsystemet?
Men skal ærlig si jeg ikke er i overekstase. Forbereder meg på att det vil komme tilbake snart, men jeg blir lykkelig om det ikke gjør det! ;)
Den Norske Regjering har funnet en universal løsning på alle problem.
De avgifterbelegger problemene; for da er det ikke lenger problem, men inntekter.

Stolt 2L 16V eier! =D
BlackDragon07
Posts: 2349
Joined: 13 May 2008, 08:51
Location: Don`t tell the police
Contact:

Re: Eirik's 2.0l 16v

Post by BlackDragon07 »

Hmm snedig?! Mulig det kan ha vært noe rusk som du fikk tatt med den rensen du gjorde?
Fint den ble bra igjen da ihverfall :D
Fast, angry and furious

From Oblivion to Oblivion
Post Reply