Bensin i oljen.
Posted: 12 Jan 2015, 19:12
Heisann alle sammen og Godt nyttår
Har da vært å hentet meg en til G60, er egentlig en jeg hadde for noen år tilbake.så i karosseri er den strøken.ny lakkert for ca 3 år siden.nye coilovers og mye bra.
men har ett problem med motor.
Det er montert nye stempelringer,og ny overhalt topp.
men det kommer masse bensin i oljen.
første jeg gjorde var å bytte plugger og tok komp test og de viste 10.7-10.7-10.7 10.9..så komp er bra,
byttet så olje og filter. kjørte bilen på tomgang en time,og oljen var på nytt full i bensin.
har nå tatt ut dysene da jeg trodde det var s2 dyser som sto i,men det er orginale dyser.
3 av dysene slo fint inn og ut,men den ene var "død". ingen klikk ifra den.
la de i forgasser rens bad og gjorde de rene og prøvde med strøm igjen.den ene var fortsatt vanskelig,men etter å ha trigget den noen ganger,så begynte den å klikke og. så den dysen hang..
mitt spørsmål er da..om 1 dyse henger seg i åpen stilling,vil den da pøse på med bensin hele tiden og på den måten drukne systemet og forårsake bensin i sylinder og videre ned i oljen?
og hvilken andre grunner kan det være at det skal komme bensin i oljen?
noen som har noen gode forslag?
Har da vært å hentet meg en til G60, er egentlig en jeg hadde for noen år tilbake.så i karosseri er den strøken.ny lakkert for ca 3 år siden.nye coilovers og mye bra.
men har ett problem med motor.
Det er montert nye stempelringer,og ny overhalt topp.
men det kommer masse bensin i oljen.
første jeg gjorde var å bytte plugger og tok komp test og de viste 10.7-10.7-10.7 10.9..så komp er bra,
byttet så olje og filter. kjørte bilen på tomgang en time,og oljen var på nytt full i bensin.
har nå tatt ut dysene da jeg trodde det var s2 dyser som sto i,men det er orginale dyser.
3 av dysene slo fint inn og ut,men den ene var "død". ingen klikk ifra den.
la de i forgasser rens bad og gjorde de rene og prøvde med strøm igjen.den ene var fortsatt vanskelig,men etter å ha trigget den noen ganger,så begynte den å klikke og. så den dysen hang..
mitt spørsmål er da..om 1 dyse henger seg i åpen stilling,vil den da pøse på med bensin hele tiden og på den måten drukne systemet og forårsake bensin i sylinder og videre ned i oljen?
og hvilken andre grunner kan det være at det skal komme bensin i oljen?
noen som har noen gode forslag?