BruksRado
Moderator: Moderators
Re: BruksRado
ikke første pri pr nå, men jeg skal ha det i tankene. hvordan er det med kontrollen til speilene.. koblet du noen gang om det til face-lift-utgaven?
har prøvd meg på å finne ut pinningen av bryterne men klarer ikke helt å gjøre meg klok på den...
har prøvd meg på å finne ut pinningen av bryterne men klarer ikke helt å gjøre meg klok på den...
Re: BruksRado
fant det nå
lå ute på The-corrado.net (http://wiki.the-corrado.net/wiring_late ... _loom.html)
og nå er jeg på vei ut for å hente ny motor
lå ute på The-corrado.net (http://wiki.the-corrado.net/wiring_late ... _loom.html)
og nå er jeg på vei ut for å hente ny motor
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: BruksRado
Nei, gjorde ikke om noe av det.
Fikk meg noen overraskelser av det dørsettet pga old style vs new style små justeringer.
Kjøptw t.o.m el.knapper til dørene for 500kr for å få det best mulig.
Men ble bare halveis pga fargen.
Fikk meg noen overraskelser av det dørsettet pga old style vs new style små justeringer.
Kjøptw t.o.m el.knapper til dørene for 500kr for å få det best mulig.
Men ble bare halveis pga fargen.
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: BruksRado
hmm.. ikke noe stort annet enn speil-justeringen jeg har snublet over som har vært anderledes..
men uansett, skal få koblet om den etter den oppskriften jeg fant så er nok de tipp topp
I dag så har det skjedd en del:
Hentet topp/bunndel/veiv.
Det som er gjort er følgende:
Bunndel.
Boret og planet.
Topp.
planet og slipt ventilseter (ventilene kunne han ikke ta da de var for korte for maskinen hans :/ ).
Veiv.
Avbalansert med svinghjul og clutch.
Det første jeg gjorde etter å hentet delene var å reise over til en tidligere kollega som har dreiebenk for å lett gå over og ta det verste på eksosventilene, da disse var de som så verst ut. Etter det så bar det over til grisehuset for å starte på bunndelen, men jeg måtte da innom Biltema en tur for å ta med meg et ventilslipesett, så jeg får slipt ventilene 100% til de nye setene.
Stempelringer måtte gapes. Jeg har veid inn rådene allerede så de er klare for installasjon. 3 ferdige stempler: Blokka måtte vaskes ganske grundig (ikke noe bilde av det ) så dette tok litt tid.
Så gikk jeg igang med montering av diverse ting.
På bilde så har jeg fått inn akselen til fordeler/oljepumpe, underspylingen til stemplene samt den ene delen av veivlagrene. Det neste som gikk inn var veiv. Har ikke noe bildet av at bukkene til veiva sitter på, så dere får bare stole på meg
Men det siste jeg fikk gjort var å få inn det første ferdige stemplet, det var en ganske så tilfredsstillende følelese SÅ...
I morgen så blir det å sette inn de resterende stemplene, og starte på toppen, noe som skal bli spennende
Over og ut!
men uansett, skal få koblet om den etter den oppskriften jeg fant så er nok de tipp topp
I dag så har det skjedd en del:
Hentet topp/bunndel/veiv.
Det som er gjort er følgende:
Bunndel.
Boret og planet.
Topp.
planet og slipt ventilseter (ventilene kunne han ikke ta da de var for korte for maskinen hans :/ ).
Veiv.
Avbalansert med svinghjul og clutch.
Det første jeg gjorde etter å hentet delene var å reise over til en tidligere kollega som har dreiebenk for å lett gå over og ta det verste på eksosventilene, da disse var de som så verst ut. Etter det så bar det over til grisehuset for å starte på bunndelen, men jeg måtte da innom Biltema en tur for å ta med meg et ventilslipesett, så jeg får slipt ventilene 100% til de nye setene.
Stempelringer måtte gapes. Jeg har veid inn rådene allerede så de er klare for installasjon. 3 ferdige stempler: Blokka måtte vaskes ganske grundig (ikke noe bilde av det ) så dette tok litt tid.
Så gikk jeg igang med montering av diverse ting.
På bilde så har jeg fått inn akselen til fordeler/oljepumpe, underspylingen til stemplene samt den ene delen av veivlagrene. Det neste som gikk inn var veiv. Har ikke noe bildet av at bukkene til veiva sitter på, så dere får bare stole på meg
Men det siste jeg fikk gjort var å få inn det første ferdige stemplet, det var en ganske så tilfredsstillende følelese SÅ...
I morgen så blir det å sette inn de resterende stemplene, og starte på toppen, noe som skal bli spennende
Over og ut!
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: BruksRado
Dæven mann!!!
Du oppdaterer kjappere enn jeg rekker å holde meg oppdatert
Du oppdaterer kjappere enn jeg rekker å holde meg oppdatert
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: BruksRado
Jeg får nesten legge ut den oppdateringen som skulle blitt lagt ut i går da
også får jeg håpe Black Dragon har rukket å oppdatere seg
ferdig med stempler. sliping av ventiler. ventiler inne, ventilløftere på vei inn. Kam på plass. toppbolter på plass. Toppen er endelig på plass. Diverse ting er montert. Jeg rakk å få montert flere ting også men tok ikke bilde
ny økt i dag, det begynner å ligne på noe nå.
også får jeg håpe Black Dragon har rukket å oppdatere seg
ferdig med stempler. sliping av ventiler. ventiler inne, ventilløftere på vei inn. Kam på plass. toppbolter på plass. Toppen er endelig på plass. Diverse ting er montert. Jeg rakk å få montert flere ting også men tok ikke bilde
ny økt i dag, det begynner å ligne på noe nå.
Re: BruksRado
Her går det virkelig unna ja, morro og se
It´s hard to imagine; Picture me rollin`
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
I´m BANKRUPT ! - A G60 owner
Re: BruksRado
Det ble bare en liten tur ut til grisehuset i dag. så det ble ikke gjort så mye, men noe
Har fått timet motor samt satt på litt ymse deler Nå blir det noen dager "fri" fra skruing da jeg skal bort noen dager.
Har fått timet motor samt satt på litt ymse deler Nå blir det noen dager "fri" fra skruing da jeg skal bort noen dager.
Re: BruksRado
Hva ble brukt til å fjerne limrester etter utvendige lister?
Re: BruksRado
Jeg kom på en liten ting. Det kan godt hende du vet det, men du må nok ha en restriktor
på oljetilførselen til turboen. De kulelagerturboene skal nesten ikke ha noe oljetrykk.
på oljetilførselen til turboen. De kulelagerturboene skal nesten ikke ha noe oljetrykk.
Corrado G60
Re: BruksRado
det stemmer, og det sitter en restriktor innebygd i turboenSigurd wrote:Jeg kom på en liten ting. Det kan godt hende du vet det, men du må nok ha en restriktor
på oljetilførselen til turboen. De kulelagerturboene skal nesten ikke ha noe oljetrykk.
-
- Posts: 2349
- Joined: 13 May 2008, 08:51
- Location: Don`t tell the police
- Contact:
Re: BruksRado
Går du på mekonomen og kjøper noe som heter "sitrus-spray" så er den veldig god mot limresterRichard wrote:Hva ble brukt til å fjerne limrester etter utvendige lister?
Bare bruk den der det er godt ventilert
Fast, angry and furious
From Oblivion to Oblivion
From Oblivion to Oblivion
Re: BruksRado
forsiktig med å bruk citrus-rens, det tar lakken også
Re: BruksRado
bare for å ha sagt det; selv om det er dårlig med oppdateringer her nå, så skjer det ting..
bla så gikk nettopp motor inn i bilen for siste gang
grunnen til så mange ganger inn og ut:
bla så gikk nettopp motor inn i bilen for siste gang
grunnen til så mange ganger inn og ut: