bensintrykksregulator
Moderator: Moderators
bensintrykksregulator
Noen som kan anbefale hvor jeg kan få kjøpt en bra bensintrykksregulator?Evt anbefale eller ikke anbefale å kjøpe en sånn...
Re: bensintrykksregulator
Er det noen som har meninger forslag om hva slags BTR jeg bør kjøpe? skal ha 3,5bar i trykk... Noen som vet om det er brukbart å kjøpe fra ridetech? (ganske rimelig).
Bør jeg ha en som er fast til 3,5 eller justerbar? hva er opptimalt?
Bør jeg ha en som er fast til 3,5 eller justerbar? hva er opptimalt?
1991 - Corrado G60T karman
Re: bensintrykksregulator
Nå var jo denna posten til Torpern 3 år gammel da. Men skal du ha uorginal fpr må du ha overgang eller ny fuel rail. Letteste for deg er å kjøpe Bosch 3,5 bar fpr. "0280 160 280"
Modifying beyond limits..
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: bensintrykksregulator
stort sett bedre å kjøpe større dyser, det er ikke så mye dyrere
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Re: bensintrykksregulator
kanskje dumt spørsmål..men hva eksakt oppnår man med større dyser??
Re: bensintrykksregulator
Når dysene er større så strømmer det gjennom mer bensin på lavere trykk vel?
1991 - Corrado G60T karman
Re: bensintrykksregulator
trenger ikke pøse på så mye trykk ved større dyser.
Vis man skal trimme litt ville vel 310cc dyser og en justerbar-bensinstryks-regulator være å anbefale?
Vis man skal trimme litt ville vel 310cc dyser og en justerbar-bensinstryks-regulator være å anbefale?
Re: bensintrykksregulator
Beste er å ikke stresse dysene. Høyere trykk fører til at dysene må jobbe maksimalt og da slites de fortere. Beste er å beholde orginalt trykk, kjøre med større dyser og heller ha software som macher dysene.
Modifying beyond limits..
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: bensintrykksregulator
Jeg mapper ikke biler med justerbar fpr for å si det sånnKisseg60 wrote:trenger ikke pøse på så mye trykk ved større dyser.
Vis man skal trimme litt ville vel 310cc dyser og en justerbar-bensinstryks-regulator være å anbefale?
Hvorfor bytte ut noe som fungerer som det skal......
Jeg anbefaler større dyser, fordi de orginale nå tross alt er 20 år gamle......ikke det lureste da og presse de hardt!
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Re: bensintrykksregulator
Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?
1991 - Corrado G60T karman
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: bensintrykksregulator
ca 280 ccildmar wrote:Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?
Formelen er org str x kvadratroten av (ny fpr/gammel fpr)
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Re: bensintrykksregulator
er ikke 280 cc det som er orginalt på corrado eller tar jeg helt feil nå?Polo Classic wrote:ca 280 ccildmar wrote:Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?
Formelen er org str x kvadratroten av (ny fpr/gammel fpr)
1991 - Corrado G60T karman
-
- Posts: 192
- Joined: 01 Dec 2006, 09:29
- Location: OSLO
- Contact:
Re: bensintrykksregulator
Mange steder det er oppgitt ja, men er nok nærmere 264 cc. Blir i hvertfall helt feil når jeg bruker 280 cc som basis når jeg regner om chippene til større dyserildmar wrote:er ikke 280 cc det som er orginalt på corrado eller tar jeg helt feil nå?Polo Classic wrote:ca 280 ccildmar wrote:Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?
Formelen er org str x kvadratroten av (ny fpr/gammel fpr)
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT