bensintrykksregulator

Her kan du diskutere alt som har med det tekniske på Corrado'n.

Moderator: Moderators

Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

bensintrykksregulator

Post by Torpern »

Noen som kan anbefale hvor jeg kan få kjøpt en bra bensintrykksregulator?Evt anbefale eller ikke anbefale å kjøpe en sånn...
User avatar
Martin
Posts: 83
Joined: 05 Apr 2007, 22:56

Post by Martin »

Her har du noen steder..

BBM
SS Tuning

Ville spurt Frode G om han har noe på lager. Ikke langt, fine priser og god service!

Har selv Bosh 3,(5)bar =)
1990 Corrado 1.9l G60
1990 Corrado 1.8l G60
Torpern
Moderator
Posts: 904
Joined: 02 Feb 2007, 22:00
Location: Langhus

Post by Torpern »

Takk for tips,tror kanskje jeg skal spørre frode jeg da.. :D
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: bensintrykksregulator

Post by ildmar »

Er det noen som har meninger forslag om hva slags BTR jeg bør kjøpe? skal ha 3,5bar i trykk... Noen som vet om det er brukbart å kjøpe fra ridetech? (ganske rimelig).

Bør jeg ha en som er fast til 3,5 eller justerbar? hva er opptimalt?
1991 - Corrado G60T karman
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: bensintrykksregulator

Post by daho85 »

Nå var jo denna posten til Torpern 3 år gammel da. Men skal du ha uorginal fpr må du ha overgang eller ny fuel rail. Letteste for deg er å kjøpe Bosch 3,5 bar fpr. "0280 160 280"
Modifying beyond limits..
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: bensintrykksregulator

Post by Polo Classic »

stort sett bedre å kjøpe større dyser, det er ikke så mye dyrere
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
g60
Posts: 871
Joined: 15 May 2009, 22:23

Re: bensintrykksregulator

Post by g60 »

kanskje dumt spørsmål..men hva eksakt oppnår man med større dyser??
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: bensintrykksregulator

Post by ildmar »

Når dysene er større så strømmer det gjennom mer bensin på lavere trykk vel? :)
1991 - Corrado G60T karman
User avatar
Kisseg60
Posts: 1507
Joined: 13 Dec 2006, 18:57
Location: Nesodden

Re: bensintrykksregulator

Post by Kisseg60 »

trenger ikke pøse på så mye trykk ved større dyser.
Vis man skal trimme litt ville vel 310cc dyser og en justerbar-bensinstryks-regulator være å anbefale?
daho85
Posts: 148
Joined: 18 Feb 2008, 07:53

Re: bensintrykksregulator

Post by daho85 »

Beste er å ikke stresse dysene. Høyere trykk fører til at dysene må jobbe maksimalt og da slites de fortere. Beste er å beholde orginalt trykk, kjøre med større dyser og heller ha software som macher dysene.
Modifying beyond limits..
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: bensintrykksregulator

Post by Polo Classic »

Kisseg60 wrote:trenger ikke pøse på så mye trykk ved større dyser.
Vis man skal trimme litt ville vel 310cc dyser og en justerbar-bensinstryks-regulator være å anbefale?
Jeg mapper ikke biler med justerbar fpr for å si det sånn :)

Hvorfor bytte ut noe som fungerer som det skal......

Jeg anbefaler større dyser, fordi de orginale nå tross alt er 20 år gamle......ikke det lureste da og presse de hardt!
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: bensintrykksregulator

Post by ildmar »

Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?
1991 - Corrado G60T karman
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: bensintrykksregulator

Post by Polo Classic »

ildmar wrote:Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?
ca 280 cc

Formelen er org str x kvadratroten av (ny fpr/gammel fpr)
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
ildmar
Posts: 490
Joined: 07 Jul 2009, 23:33
Location: Brumunddal

Re: bensintrykksregulator

Post by ildmar »

Polo Classic wrote:
ildmar wrote:Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?
ca 280 cc

Formelen er org str x kvadratroten av (ny fpr/gammel fpr)
er ikke 280 cc det som er orginalt på corrado eller tar jeg helt feil nå?
1991 - Corrado G60T karman
Polo Classic
Posts: 192
Joined: 01 Dec 2006, 09:29
Location: OSLO
Contact:

Re: bensintrykksregulator

Post by Polo Classic »

ildmar wrote:
Polo Classic wrote:
ildmar wrote:Hva slags dyse størrelse tilsvarer samme som å bytte til 3,5bars fpr da? 310?
ca 280 cc

Formelen er org str x kvadratroten av (ny fpr/gammel fpr)
er ikke 280 cc det som er orginalt på corrado eller tar jeg helt feil nå?
Mange steder det er oppgitt ja, men er nok nærmere 264 cc. Blir i hvertfall helt feil når jeg bruker 280 cc som basis når jeg regner om chippene til større dyser ;)
NO SPEAKERS,
NO BODYKITS,
NO BULLSHIT
Post Reply